Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik vloog voor mijn 450 alleen de mcpx eigenlijk een paar weken na een speelgoedding. Met de mcpx en kort erna de genius cp durfde ik meer. De 450 liep daar op achter. Nog steeds trouwens. Ik ben met de 450's een stuk voorzichtiger. Ik heb er overigens niet minder lol om. Doel komende zomer is om met de 450's net zo makkelijk mijn achtjes te kunnen draaien als met de Genius. Dus minder geforceerd. Kwestie van sticktime. Een 3D piloot zal ik nooit worden. Daarvoor sim ik te weinig. Ben al blij als ik zonder al teveel stress sportief kan vliegen. En vanaf daar richting schaal denk ik. Past beste bij me.

Ik vloog voor mijn 450 alleen de mcpx eigenlijk een paar weken na een speelgoedding. Met de mcpx en kort erna de genius cp durfde ik meer. De 450 liep daar op achter. Nog steeds trouwens. Ik ben met de 450's een stuk voorzichtiger. Ik heb er overigens niet minder lol om. Doel komende zomer is om met de 450's net zo makkelijk mijn achtjes te kunnen draaien als met de Genius. Dus minder geforceerd. Kwestie van sticktime. Een 3D piloot zal ik nooit worden. Daarvoor sim ik te weinig. Ben al blij als ik zonder al teveel stress sportief kan vliegen. En vanaf daar richting schaal denk ik. Past beste bij me.

Zeker een kwestie van sticktime;)
Maar het plezier dat je hebt met het helivliegen is het belangrijkste:)
Wat je level dan ook is of zal worden doet er niet toe vind ik!
Het gaat om de lol en als je dat hebt dan is het toch goed? Dit is mijn mening!

En dat is het. Ik geniet van het bouwen en het klooien met heli's. Maar denk wel dat ik zelf uiteindelijk richting schaal ga. Is ook een uitdaging.

Goeiemorgen mede Walkera piloten.
Op dit moment van schrijven zullen jullie allen nog in dromenland verkeren.
Ben zelf net thuis van de grave yard shift.
Was een lekker nachtje en alles heeft goed gelopen.
Ik wil graag even mijn mening ventileren omtrend de Devo 8.s zender die ik al de nodige maanden in gebruik heb.
Het venster is overdag bij zonlicht inderdaad slecht leesbaar.
Maar je kunt je van de zon afwenden en dan is het doenbaar om in het menu te pielen.Geen enkel probleem dus.En gelukkig doe je dat niet met regelmaat buiten het pielen in het menu lijkt me.
De piepjes van de ook aflopende countdown zijn goed hoorbaar.
Wel in het menu op de luidste stand zetten en het komt goed.

Zelf heb ik een horloge zonder de bandjes op mijn Devo 8-s geplakt.
Ik gebruik dan de stopwatch.
Geen Lipo die ik te ver leegtrek.
Waarom dat horloge?
Omdat ik het lastig vind om telkens mijn hoofd te ver moeten buigen om op het scherm te moeten kijken.
Het klokje zit boven aan de zender en met een lichte hoofdbuiging zie ik gelijk hoeveel tijd ik nog over heb om te kunnen vliegen.
Zelf ben ik zoals eerder vermeld erg tevreden over mijn Devo 8-s
Iemand die wijfelt mag gerust eens langs komen op het veld dan kan de persoon in kwestie mijn zender wel zien en in de handen voelen.
Vr Gr D

Ha ha das een mooie oplossing Erwin :-) Die Devo 8 s heeft dus geen stopwatch/tril functie ?

De piepjes van de ook aflopende countdown zijn goed hoorbaar.
Wel in het menu op de luidste stand zetten en het komt goed.

Zelf heb ik een horloge zonder de bandjes op mijn Devo 8-s geplakt.
Ik gebruik dan de stopwatch.
Geen Lipo die ik te ver leegtrek.
Waarom dat horloge?
Omdat ik het lastig vind om telkens mijn hoofd te ver moeten buigen om op het scherm te moeten kijken.

De devo8 heeft alleen géén trilfunctie :confused:

Zo........kruip net m'n nest uit.Ha ha ha ha
Zeg Tom.........
Indien jij tijd, zin en lust hebt...........
Vanmiddag vanaf 12.30 uur staan wij te vliegen op het Loo veld in Apeldoorn.
Jij bent dus van harte welkom als je wilt komen kijken of meedoen.
Dan weet je dat bij deze.
Locatie is niet moelijk: paleis het Loo in Apeldoorn en dat op het grote veld.Kan niet missen.
Vr Gr D

Wat een heerlijk weer is het zeg.
Blauwe lucht,de zon schijnt,goed vlieg weer.
Heb ik hier een mooie heli op de tafel staan,maar ik kan nog niet vliegen hahahaha
Het is zo verleidelijk zeg,maar ik doe het niet,ik doe het niet,nee,nee,niet doen !! lol

Geduld Rimo...geduld:)

Zo moeilijk he!

Bij mij is het niet zo'n lekker vliegweer, wel lekker zonnetje maar er staat een ijzige harde wind:mad:

Geduld Rimo...geduld:)

Zo moeilijk he!

Bij mij is het niet zo'n lekker vliegweer, wel lekker zonnetje maar er staat een ijzige harde wind:mad:

Ja ik weet het Wim,geduld is een schone zaak maar ook zo verdomd moeilijk ;)
De wind valt hier ook wel mee.

Ik denk dat ik maar eens de heli goed ga bekijken en proberen de canopy eraf te halen,misschien wel handig dat ik weet hoe het moet allemaal :D

Dat is ook wel handig Rimo;)

En op youtube kijken hoe hij vliegt is ook leuk!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook wel handig Rimo;)

En op youtube kijken hoe hij vliegt is ook leuk!

Leuk filmpje is dat,ik denk dat ik alle filmpjes van de Super CP al heb gezien op internet ondertussen lol

Nog een maandje en dan vlieg ik ook zo als in dit filmpje hahahahaha

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zit niet veel verschil in Tom!
Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de Devo8s;)

Trouwens Tom, vlieg jij in mode 1? Gas dus rechts?
Ik zie op de foto's de rechterstick helemaal beneden staan.

Back