Verzameltopic Walkera CP helicopters

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chow, 25 aug 2012.

1. redman

redman

Lid geworden:
    28 dec 2011
    Gaaf Erwin dat je de Hoten-X in bestelling heb staan.
    Ben ook benieuwd hoe die zal vliegen.
    Hopelijk kan je met deze quad wel het verschil zien tussen kop en kont.
    Tis volgens mij een mooie tussen maat tov de Ladybird en de Gaui 500X.

Zo zie maar Erwin, dat ieder zijn eigen keuze heeft qua instellingen.[​IMG]
    Ik heb liever dat alles op 100% staat.

Grtz Marco.

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dankje Redman.
    Ik laat de Hoten X vanuit Duitsland komen dus geen gezeik straks met die snert douane of ander gedoe met eventuele garantie.
    Toestel staat nog in backorder maar kan elk moment een mailtje krijgen dat het bestelbaar is.
    Het zal inderdaad een mooi tussenformaat QuadCopter zijn van de Lady Bird en Gaui 500X waarmee ik nu ook al met erg veel plezier vlieg.
    Jij zal de Hoten X straks eens mogen vliegen dan ervaar je dat ook eens.
    In eerste instantie had ik twijfel over de Hoten X omdat ik vermeende te horen dat het toestel slecht tegen wind kan.
    Maar na het zien van meerdere andere fimpjes op You Tube waar iemand met het grootste gemak de Hoten X laat flippen en rollen en ook nog eens met een stevig windje het toestel op grote hoogtes rond laat gaan was ik verkocht.
    Je gaat het meemaken straks Redman.
    Vr Gr D

3. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Gefeliciteerd Erwin met je Hoten X:)

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dankje Wim.
    Maar het is nog niet zo ver hoor.Ha ha ha ha
    Moet nog even geduld hebben maar hoop het toestel binnen 2 weken te mogen vliegen.
    Als we elkaar treffen van de zomer dan neem ik haar wel mee naar Zeeland.
    Vr Gr D

5. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik begrijp iets niet goed denk ik. Mijn V120 heeft ondanks zijn CP staart wel degelijk dat hij met plotseling veel gasgeven naar links trekt, en niet totaal compenseert. (Geen slip!) Met rust gasgeven is er niets aan de hand. Als jij inderdaad zo rustig vliegt met wat expo, dan begrijp ik niet dat die staartmotor met de grote rotor op de Master niet voldoende invloed heeft. Ik lees juist overal dat deze heli zo stabiel op de staart is. Net als mijn Super CP met FP staart die geen krimp geeft!
    Mijn Blade 120SR heeft een Extreme motor die zó snel op toeren komt dat de FP staart zelfs bij rustig gasgeven niet eens compenseert.

Ik krijg het idee dat alles erg heli-afhankelijk is, en ook dat sommige reacties te wijten zijn aan de leeftijd van de gebruikte motor.

6. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Ik begrijp dat je haar nog niet binnen hebt maar toch gefeliciteerd met het bestellen er van!;)
    Ja gewoon meenemen, zoveel je dragen kan!!:D:D

7. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Hmmm Tom, dan denk ik dat of je pots op de RX niet goed staan of je zenderinstellingen moet aanpassen en dan bedoel ik de gyro-gain want bij mijn V120 is de staart zo strak als een goed gespannen snaar en hij blijft ook zo.
    Met harde pitch-pumps test ik dat altijd en dan moet ie de staart netjes in het gereel houden, zoniet dan blijf ik net zo lang rommelen met de gyro-gain tot ie strak staat.
    Behalve als je gyro en of staartservo niet snel genoeg is heeft dat geen zin maar dat is bij de V120 wel in orde. Bij snelle flips houd ie m mooi strak.;)

Ik lees ook overal dat de staart van de MasterCP goed strak is en misschien is het idd wel slijtage van de motor waardoor ie het allemaal niet meer kan bij houden:(

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik vind het sowieso een vreemd verhaal. Eerst is ie zo goed dat er een 2e moet komen. Hele verhandelingen wat een super ding het is. Vervolgens een verhaal dat de meeste heli's als een olietanker staan geconfigged en dan voldoet de staart niet. Dat terwijl je vrijwel overal leest en ziet dat de staart juist heel goed voldoet voor een FP staart tenzij je hardcore 3D wilt vliegen.

9. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Nondejuu :) die wil ik wel zien deze zomer Erwin, vet man !!!

Dat naar links trekken kan nog steeds een semi dol tandwiel zijn Tom, die pas bij veel force een slagje mee draait. Verwissel voor de grap eens de tandwielen om te kijken of dat het niet is...was bij mij dus wel zo :)

Net even gevlogen met de 450D03, nog steeds rustig aan maar houdt zich goed bij die wind zeg en het geluid als hij langs scheert, echt vet :)

Nu volgende klus op de master CP....ik trok vorige week zo de swashblad eruit....dan maar alu :) ha ha

10. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heren.
    Gaarne niet te snel een oordeel vellen!!!
    Jullie hebben of mijn verhaal verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd verwoord.
    Wat ik bedoel met het staartgedrag van de Master CP heeft NIETS te maken met slijtage van de staart motor.
    Ik doelde juist en met name op het vlieggedrag ervan.
    En dan: let op!! Hoe de Master CP de bochten neemt.
    Jullie horen mij ook NIETS zeggen of melden dat ik de Master CP niet lekker vind vliegen ofzo.
    En ja....het is en blijft vliegen als een veredelde olietanker die Master CP.
    Mochten jullie wijfelen aan deze uitspraak zet er dan eens een V120D02S heli naast.
    En NEE....dat ligt niet aan het kleinere formaat want een Trex450 FBL vliegt ook veel 'lichter' en kwieker dan de Master CP.

Waar ik op doel is hoe een Master CP MET FP staart aansturing de bochten neemt ter vergelijking van een helikopter MET een CP staart aansturing.
    Ik had mij een tijdje geleden door uitspraken en mening van Chow op het verkeerde been laten zetten maar na de nodige vluchten te hebben gevlogen met mijn Master CP heli's is de slotsom dat zo'n heli MET FP staartje gewoonweg NIET zo smooth de bochten vliegt als een heli MET CP staart.
    Dus:::: DAAR ging het mij om.
    Neemt niet weg dat een Master CP heerlijk vliegt maar dat ook erg gebonden is aan wie er aan de zenderknuppels staat.
    Ik vlieg al zo lang en best wel goed dat ik tegen de grenzen aanliep van de Master CP.
    En dan doel ik met name op het staart gedrag.
    Jullie mogen van mij allemaal een andere mening zijn toebedeeld maar laat het me dan ook maar eens zien vind ik.
    Wil zelf met alle plezier laten zien hoe strak ik mijn grote cirkels vlieg met een heli MET CP staart.
    Geen enkele Master CP MET FP staart zal zoiets kunnen evenaren.Want DAT heb ik al tot in den treuren uitgeprobeerd.
    En als iemand nog niet de nodige of genoeg skills heeft om de Master CP tegen haar vlieggrenzen te persen dan kan hij/zij ook niet echt oordelen over het staart/vlieggedrag ervan.
    Gr D

11. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Flauwekul. Gewoon je DR hoger zetten dan 100% en dan neemt je piro rate onmiddelijk toe. En ik laat niks zien. Je hebt zelf de diverse filmpjes op Youtube kunnen zien die gewoon het tegendeel bewijzen. Neem de vlucht van Manuel Campos met een stock Master CP. Die man doet niks anders dan kleine Walkera's vliegen.

Tís domweg onmogelijk dat je tegen beperkingen aanloopt van de Master CP terwijl je tevens verteld dat je gewoon sportief vliegt. De beperkingen zijn er namelijk pas bij hardcore 3D en dat vlieg je niet.

Neemt verder niet weg dat je natuurlijk verder moet doen wat je zelf wilt. Niemand kan voor jou beslissen. Maar de reden die je opgeeft klopt niet.

En dan nog even deze..

Dit soort uitspraken moet je niet doen. Nu laat je je door mij op het verkeerde been zetten en koopt er dus maar twee? Je bent toch een volwassen vent?

12. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo heren kan iemand mij helpen ik dacht dat mijn zender op autobind stond,maar als ik de zender aan zet en dan de heli aansluit gebeurt er niks.
    Nu staat mijn fixed id wel op off moet die op on staan,en hoe zet ik hem anders op autobind.
    Dus kort gezegt zender en heli vinden elkaar niet.

André

13. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Als fixed ID off staat dan zou hij de heli moeten vinden. Tís wel zaak de heli dan aan te sluiten voor de zender is gestopt met zoeken. Je ziet op het LCD scherm de trims op en neer gaan tijdens het zoeken. Lukt dit ook allemaal niet probeer dan eens een nieuw model te maken.

14. redman

redman

Lid geworden:
    28 dec 2011
    Kan me best voorstellen dat Erwin tegen de beperkingen van de Master CP is op gelopen.
    Ik ken namelijk zijn vliegstijl.
    En reken maar dat er flink aan getrokken word in de bochten.
    Sport vliegen is natuurlijk geen 3D, het is meer dan achtjes en rondjes maken.
    Niet dat de Master CP slecht is hoor. Kan me best voorstellen dat Erwin in snelle bochten de staart anders vind aanvoelen dan een CP staart.
    Ik heb de Master CP helaas alleen een beetje gehoverd.
    Ben ook benieuwd als ik de heli door een snelle bocht zou jagen wat er gebeurd.
    Wie weet krijg ik die mogelijkheid nog.

Grtz Marco.

15. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Ik heb juist een nieuw model aangemaakt omdat alleen de mini cp in de zender stond heb ik op twee de master cp aangemaakt.
    Maar kan het ook zijn dat hij niet op autobind staat en kan ik dat zien in de zender

Groetjes André

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    @Marco
    Ik vlieg precies zo en de piro rate is gewoon traag op de default instellingen. Da's eenvoudig te verhelpen. Tís dus default lastig om hem snel door een bocht te krijgen. Verder heeft hij de gains default vrij hoog staan dus selfleveled hij. Beetje wat een quad ook doet. Ook dat kun je een tandje minder zetten. Tís niet dat de FP tail het niet bijhoud. Hij staat gewoon standaard heel erg "beginners" ingesteld.

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Als hij op autobind staat zie je na het starten van de zender de trims op en neer bewegen een tijdje.

18. redman

redman

Lid geworden:
    28 dec 2011
    Net wat Chow zegt. Als de in de zender fixed ID off staat, dan zou de zender de heli moeten kunnen vinden.
    Als dat niet zo is, dan kan het zijn dat de heli in fixed ID staat. En dan zul je bij de heli het Fixed ID er af moeten halen om te kunnen binden.
    Dit doe je met de bindplug in de RX (elev) van de heli te doen. Zender kun je uit laten voor dit proces.
    Na het aansluiten van de accu zul je zien dat de LED op de RX anders gaat knipperen.

Grtz Marco.

19. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Andre, als je fixed-id uit staat, staat je zender vanzelf in autobind.
    Maar het kan zijn dat de ontvanger in je heli niet "schoon" is.
    Dan moet je eerst de bindplug in de daarvoor bestemde plaats doen(ik weet niet welke dat is bij de MasterCP) dan je lipo aansluiten, als je dat gedaan hebt haal je de bindplug eruit, je lipo los en je RX is schoon;)

Dit alles doen zonder je zender aan te zetten!!

Dan zet je de zender aan en dan direct je lipo aansluiten en dan zouden ze elkaar moeten vinden!

Succes!!

20. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Hahaha Marco was me al voor!!
    Wat een snelheid op al uw vragen hier!!!

Deel Deze Pagina