Verzameltopic Walkera CP helicopters

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chow, 25 aug 2012.

1. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Geloof dat iedereen ineens in de walkera fabriek is geweest.:D

Volgens mij zegt hij juist het zelfde over de kwaliteit en gaat het hier over 2 compleet verschillende doelgroepen in de markt waar zo ook dit verhaal over ging en in een iets andere context gezien moet worden als jij beschrijft.

De context van het verhaal was walkera in de markt van de helis en niet hoe geweldig logo, mikado, Golblin, etc is (of kan zijn in de juiste handen)dat weten we al en dat staat er ook.
    Maar of het uberhaubt al haalbaar zou zijn voor walkera met grotere modellen.

Discussies over kwaliteit zijn er altijd alleen ontaarden meestal in niks omdat ze grotendeels zijn gebaseerd op meningen, verhalen en slechte ervaringen. Daar gaat het hier ook totaal niet over.

gr,
    Dave

**edit ben altijd langzaam met type sorry....

2. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Heb even de maten van de Master CP en de V120 zitten bekijken maar is best fors verschil.

V120

1). Main Rotor Diameter: 302 mm
    2). Tail Rotor Diameter: 85 mm
    3). Overall Length: 290 mm

Master CP

1. Main Rotor Diameter : 462mm
    2. Tail Rotor Diameter : 113 mm
    3. Overall Length : 440mm

Jammer dat er geen foto is met beiden erop zodat je een beter beeld krijgt van het verschil..

3. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ja dat dings is net uit, maar jij maakt straks vast wel een foto voor ons zodat wij het kunnen zien:D

Heb trouwens mezelf nog een kadootje gegeven net.Speciaal voor de 120:p

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Op rcgroups vliegen er al een paar mee. Bij 3D moet je geloof ik wel e.e.a. in je zender aanpassen maar bij normaal vliegen moet hij het gewoon doen. Ik zie wel. Er moet er eentje de eerste zijn..

5. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ja das waar , ben wel benieuwd hoor. Ik maak even pas op de plaats net vakantie geboekt:D

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik heb de mcpx verkocht dus kan het proberen. Zal wel loslopen zoals ik vlieg.. En dan rond november maar kijken welke ik mee ga nemen naar Suriname..

7. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    denk dat de Master te groot is. Ik neem hem maar niet mee op vakantie alhoewel ik zeeen van ruimte heb, geeft alleen wat problemen met crashen:D

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik neem nooit veel mee hoor. Heb zomerkleding liggen in Suriname. Dus moet in de koffer passen..

9. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Anders vlieg ik hem wel over:D

Heb trouwens dat filmpje van die mini cp weer gevonden. Hoe bedoel je stabiel...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Zo stabiel kan het zijn :D

11. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    En we hebben beeld qua vergelijking..

12. b42fdw

b42fdw Guest

Mooi plaatje. De Master CP oogt behoorlijk wat groter. Hij ziet er wat minder subtiel uit, beetje meer als een soort tank. Tegelijk vind ik dat ook wel weer de aantrekkingskracht van dat ding, lekker stevig. Ik ben er wel erg gecharmeerd van.

13. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Denk dus inderdaad een beetje 250/300 formaat:D

Nou we horen het wel als je hem hebt. ben benieuwd

14. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik heb hem vergeleken met de trex 250 en hij is 1 cm langer en rotordiameter is ook 1 cm groter.. Hij zou dus in mijn 250 koffer moeten passen in theorie..

15. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ik had al zon vermoeden. zou wel mooi zijn als hij in die koffer kan want dan is het zender, heli , lipos, spare blaadjes erin en gaan met die banaan.:D

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Zender kan niet in de koffer. De rest wel. Misschien het schuim beetje uitsnijden. Morgen beslis ik definitief. Het blijft een beetje een gokje omdat er nog maar weinig reviews zijn van deze heli. Aan de andere kant zijn de sporadische ervaringen wel redelijk positief. Hij is erg krachtig. Jammer dat hij een tailmotor gebruikt. Groot voordeel daarvan is dat je geen gears kunt slopen. Dat hij brushed motoren gebruikt boeit me niet. Die kosten $6 per stuk dus als ik die elke 8 maanden moet vervangen is dat de wereld niet. Kwaliteit van de servo's is onduidelijk. Sommigen vinden ze gaar en andere hebben er geen issues mee. Allergrootste voordeel is in mijn beleving dat reparaties kinderlijk eenvoudig zijn en je bijna niks kunt slopen als je normaal vliegt zoals ik doe..

Er zijn mensen die ik ken overigens die ook de Master CP waarschijnlijk binnen een dag of 2-3 slopen :D

17. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    alles is te slopen.

Ik heb toevallig de mogelijkheid om een V450D01 te kopen incl.2801pro voor 250Euro, maar doe het niet want wil die dan met RX-2703H-D:D ga niet weer een zender erbij nemen, maar was wel verleidelijk

18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik sta nu op het veld tussen de lipo's door. Man o man wat vliegt dit goed...

19. b42fdw

b42fdw Guest

Binnenkort is de Master CP ook te krijgen bij Trade4me.de
    BNF, lader, 1x lipo voor 119,00 euro ex verzendkosten:
    Master CP BNF - Trade4me

20. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik heb geen lader nodig.. Ze verkopen dat stomme ding steeds met een lader :) Wil gewoon de body en paar lipo's. Er is een kabeltje onderweg om deze lipo's aan m'n lader te kunnen hangen. De 3.5mm banana's zijn namelijk weer aparte kabel. Rest nog een body met wat lipo's. Ik bestel morgen. Wacht even op reactie van helipal. Die heb ik gemailed voor een nette prijs en daar bestel ik het liefst..

Deel Deze Pagina