Zat even die foto-instructie door te kijken, als je 'm zo bouwt, valt ie vanzelf uit elkaar.. alle CA scharnieren met medium CA brr... zelfde voor die roerhoorns. Blijft toch een mooi kistje.
Och wat hebben we toch een vervelende hobby ,iederekeer komt er wel iets moois uit en hebben we weer ruzie met onze vechtgenoten ,maar uiteindelijk krijgen wij toch weer onze zin ,al kost het weer het dubbele omdat de vrouwen natuurlijk voor het zelfde bedrag kleren of make-up willen kopen. Maar goed wel F3A of niet ,underpowerd of niet ik vind al die separt kisten schoonheden om te zien ,wat vliegen betreft eers nog een hoop leren ,maar daarna OEIOEIOEI Groeten cees
ik wacht vol ongeduld op een mailtje dat hij binnen is bij Bert. ergens in Juni was beloofd, ik ben bang als ik het Duitse forum lees dat het eerder Juli gaat worden.
Wat ik me af vraag is waarom er 3D bij staat in de beschrijving bij sebart.it. Puur marketing? Of is elk toestel dat kan torqen 3D? In dat geval, Calmato 3D...
Als er geen 3D opstaat wil niemand hem . En de nieuwe serie is altijd beter als de vorige die net 3 maanden op de markt is en natuurlijk ook een tikje duurder . Alleen zo kan je rijk worden . Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet goed zijn , maar je betaaltd er ook voor . Mvg Johan
Ik denk juist dat het meer is om de kunstvliegers een beetje te waarschuwen.. heb zo het vermoeden dat dit meer een 3D kistje is, ook als ik het filmpje van seba bekijk..
Van de Angel 50, die ook het 3D predikaat heeft, zijn ook van die filmpjes te vinden. Toch is dit volgens mij een klassieke F3A configuratie. Grens is niet zo scherp zo blijkt. Gezien de bouw zie ik de Miss Wind toch meer las een F3A trainer met freestyle mogelijkheden. Ben straks erg benieuwd hoe hij ervaren wordt. Het is in ieder geval weer wat anders. Slim vind ik ook de constructie met die pennen waarmee je de struts en bovenvleugel vast zet. Ben je niet een eeuw aan het opbouwen.
Die kisten zijn door hun lage gewicht enzo altijd wel "3D" capable... Een echte 3D kist is het natuurlijk niet... Maar met een angel 50 kan je wel rolling harriers, torque'n, inverted harrier etc... Als je het algemeen bekijkt zijn de roeren van deze Sebart F3A kisten toch iets groter dan op een 2m F3A bak.
Tja, ik heb die angel, een harrier krijg ik er niet uit, rolling harrier ook niet, daar komt mijn staart niet laag genoeg voor. (en als ik een rolling harrier toch probeer gaat de staart op en neer en heen en weer ) Dat zou op te lossen zijn met een achterlijk zwaartepunt, maar dan vliegt ie niet zo strak meer als hij nu doet. En een moderne 3D kist moet ook met een normaal zwaartepunt 3D vliegen. Hooveren kan ik ook al vergeten, niet genoeg aileron (of aileron te ver van de romp af). Dat hij wat 3D figuren kan (erg krappe rolling loops, tipspins, torqen) maakt het geen 3D kist. Hezik, dit filmpje? BD2r5tWDwe8[/media] - Sebart Miss Wind S 50E Dat torqen kan een spark, leviosa, Integral, enz. (denk ik) ook, die reageren ook wel op rudder... En de "hoge" rolrate is op snelheid, als hij dat < stall snelheid doet met een angle of attack van 45 gragen, ja dan heb je een 3D kist. Puur marketing was mijn gedachte ook al, maar dat niemand hem wil is gewoon niet zo. Ik had de Angel ook gekocht zonder de '3D' op de verpakking, 3W de miss wind ook... Nu krijg je van die vragen, wat is beter? een S29 of Angel? Omdat het niet duidelijk beschreven staat dat het een enorm verschil zit tussen de 2.
Het ging mij om het gehele vliegbeeld. In principe is elk toestel wat voldoende vermogen heeft te gebruiken als kunstvluchtkist. Wat een kunstvluchtkist een echte kunstvluchtkist maakt, is de geschiktheid ervan om daadwerkelijk kunstvlucht te vliegen. Stabiliteit, een rustig vliegbeeld, enz. Mijn Derwisj was bv. een ERG goede kunstvluchtkist voor oudere programma's, heel stabiel, niet windgevoelig, ligt vast in de lucht. Daar krijg je een heel rustig en sierlijk vliegbeeld mee. De Wind doet dat ook nog erg goed maar uiteraard iets minder, dat komt ook omdat dat een moderner ontwerp is met relatief kleinere vleugels om zo ook de moderne programma's te kunnen vliegen. Er is echt een duidelijk verschil tussen een 3D piloot die F3A vliegt en een F3A vlieger, dat zie je ook op wedstrijden.. het gaat om 'de flow' van een vlucht, bij 3D piloten wil het daar nog wel eens aan schorten, die vliegen afzonderlijke figuren daar waar een F3A piloot een heel programma vliegt. Lastig uit te leggen, maar heeft met vliegstijl te maken. Als ik met dat in het achterhoofd naar dit filmpje kijk, zie ik een heel onrustig toestel wat weinig rust in het vliegbeeld heeft. Dat is er ongetwijfeld wel 'in te sturen' maar het ziet er niet naar uit dat het kistje van nature rustig is of een rustig vliegbeeld geeft. Daarom denk ik dat het ding minder kunstvlucht-geschikt is. Wil je echt zuiver F3A vliegen, denk ik dat je beter af bent met de Wind, Angel, etc. Je eigen voorbeeld.. op basis van het filmpje vermoed ik dat dit kistje dichter bij de S29 zit dan bij de Angel. De angel kan overigens wel hoveren.. waarschijnlijk niet in jouw setup, als je 'm overpropped hebt krijg je automatisch meer torque en zal ie gaan torquen. Met de juiste motor/prop kan het ding hoveren. Daar zijn ook filmpjes van
Ik houd hem met vol rol ook wel ff, maar terug in positie krijgen lukt niet. Met een hoop gedoe met gas, stijgen en laten vallen (kleine stukjes) uiteindelijk wel maar nogmaals, bij een 3D kist is dat niet nodig. Al tijden niet meer geprobeerd trouwens, ik rol vaak vol mee, veel indrukwekkender. Maar wat jij hierboven schrijft is dat het geen f3a kist is, dat weet ik zo niet. (het is maar 1 filmpje) Maar dat maakt het nog geen 3D kist. :?
Ik zei ook niet dat het een 3D kist was.. ik zei dat ik verwachtte dat het meer een 3D kist zal zijn dan dat het een F3A kist is Hoe dan ook, nutteloos geemmer op basis van 1 filmpje.. er is al iemand bij ons die 'm gaat kopen zodra hij er is dus we zullen het snel genoeg zien/weten.
Ik heb de Evolution ook al torquend op 15cm hoogte gehad, maar ja, dat maakt het inderdaad geen 3D kist (wil het na de wedstrijd wel ff voordoen hoor, maar wel als iedereen uit de lucht is, wil geen mid-air)
Wat is vooral het verschil tussen een enkele en dubbel gevleugelde? Uitgedrukt in het vlieggedrag. Je hebt de miss wind bij de 2 grotere modellen in dubbel dekker en mono. Wat zijn de + en - punten. Of heeft een dubbeldekker alleen nadelen?
Als je een maand of twee wacht en deze dubbeldekkers gebouwd en gevlogen zijn, kunnen waarschijnlijk verschillende personen wat over deze toestellen vertellen. Nu is dat slechts koffiedikkijkerij. Hier in Nederland zullen weinigen een F3A dubbeldekker hebben zien vliegen laat staan er mee gevlogen hebben. Van nadelen van dubbeldekkers zoals we die al kennen (een Pitts die snel de snelheid verliest als het gas eraf gaat) is het maar de vraag of deze ook gelden voor deze F3A dubbeldekkers met hun dunne profielen en slanke vleugels.
Idd, het is afwachten tot de eersten op de velden verschijnen. 1 correctie, er zijn niet 2 miss winds, mono en dubbel. Je hebt de Wind, monodekker en je hebt de Miss Wind, dubbeldekker. Van de Miss Wind heb je straks een .50 uitvoering (deze dubbeldekker) en een 2m uitvoering (oxai). Van de Wind is er nu een .110 uitvoering en komt er, het schijnt na het WK, een 2m versie van (SebArt). De Wind is GEEN monodekker Miss Wind, en de Miss Wind is GEEN dubbeldekker Wind.. het zijn totaal verschillende kisten.
Nou totaal verschillende kisten..... Zowel de Wind S 110E, mono: F3A Planes - Sebart.it Als de miss wind hebben vrijwel de zelfde romp, richtingroer etc. Alleen de vleugel van de mono is groter en wat anders. Toch zul je een heel ander vlieg gedrag krijgen door de mono vs dubbel dekker. Ik begon over het vlieggedrag omdat alex hier zegt: Wat zijn dan die echte nadelen? En hebben ze geen voordelen buiten het makkelijker landen? Wie weet geldt het niet voor deze kist maar was benieuwd wat er in het algemeen dan zo minder is aan een dubbeldekker.