Ja, Totaal verschillende kisten. Heb je überhaupt naar de rompen gekeken voor je ze vrijwel het zelfde noemde? Bij de miss begint de cockpit rond de 40% van de lengte, bij de wind op 15 (en dat heeft VEEL invloed op vlieg gedrag) Rudder is kleiner bij de wind, vorm is op het oog van een fotoje te zien gelijk aan zoonbeetje alle f3a toestellen... (breder onder dan boven en zonder balance tab) hoogteroer/stabilo kan je niet goed zien maar ook die lijkt anders (schuinere tippen) De plek van de vleugels vanaf de neus is anders, een stuk verder naar achter. Nee, 2 totaal verschillende toestellen, er zijn 10 rompen aan te weizen die meer op de wind lijken dan die van de miss wind.
Wat is eigelijk de reden dat je een dubbeldekker makkelijker op kleine veldjes te landen vind? Remt makkelijker/sneller? Met een mono is dat makkelijk op te lossen door ff te slippen. Of gewoon je aanvliegroute/snelheid beter bepalen. Lagere vleugelbelasting? De meeste F3A kisten die ik afgelopen zondag zag landen vlogen gewoon te snel, ver boven stallsnelheid dus een lagere stallsnelheid helpt dan niks...
Het enige waarin de Miss Wind en de Wind op elkaar lijken, is het feit dat er zo'n draaiend ding voorop zit en er vleugels aanzitten. De Wind heeft een totaal andere rompvorm, ander vorm stabilo, ander vorm kielvlak, ander kleurenschema.. De Wind heeft bv. een negatieve v-stelling in het stabilo. Het enige wat mss nog overeen zou kunnen komen is het landingsgestel. De Miss Wind heeft afgezien van de naam en dezelfde ontwerper, niets met de Wind te maken. Voor de rest zijn het totaal verschillende kisten die op geen enkel punt op elkaar lijken.
Dat nog niemand wat gezegd heeft over die laatste foto uit de foto-bouw-instructie. Zo worden het gewoon ordinaire kisten, is hij nou helemaal gek geworden.
Klopt, de remmende werking bij een dubbeldekker is normaal gesproken veel sterker. Bij alle dubbeldekkers die ik heb gevlogen was dit het geval, maar een F3A dubbeldekker is een nieuw iets, dus dat weet ik niet..... Oei, alleen de bezemsteel ontbreekt nog
Peter, welke motor heb je er voor in gedachten? De door Seba voorgestelde A50-16s, de Angel 50 motor, lijkt mij wat aan de kleine kant.
dat was ik anders wel van zin. ik heb de hacker en die turnigy SK van de angel kan er ook in eventueel. In ieder geval op 6 cellen 4000mah. waarom zou de A50 te klein zijn?
Beetje een gevoel. De dubbeldekker is zwaarder dan de Angel 50, en heeft ook meer weerstand (twee vleugels en struts), toch zit er dezelfde aandrijving op. Verder kan ik er niet veel meer van zeggen want ik ken de motor niet en heb ook nooit met de Angel 50 gevlogen.
Vliegt strak zo te zien, maar in zijn handen vliegt een charter nog een F3A programma met redelijk resultaat
Dennis heeft geen Plettenberg motoren op voorraad, dus dat lukt mij niet in een dag. Ik heb mijn hoop op Peter gevestigd voor een oordeel.
Hans, ik hoop niet dat je mij bedoelt, door de sukhoi crash is al de rest van vliegtuigplannen afgeblazen. Peter
Ha Peter, Ik bedoelde inderdaad jou, omdat zoals ik begrepen had, jij je zinnen op de MissW had gezet. Van jouw pech met de Sukhoi wist ik niet, wat een ongeluk om zo'n toestel te verliezen. Groet, Hans
gewoon hele stomme en vooral dure stuurfout. nieuwe sukhoi is in de maak. dus wie heeft de eer om de eerste miss wind piloot te zijn ?