Iedereen was het daarmee eens; je hebt dan wel 2 echt mooie kisten naast elkaar staan, het zijn beide 'snoepjes'. Als ik de MissWind zou kopen, zou ik de blauwe genomen hebben, die vind ik mooier, maar dat is een smakenkwestie.
Afgelopen zaterdag vloog Derk van der Vecht (o.a.) met de Miss Wind 50E tijdens onze electro fly inn. Deze wordt gevlogen met de turnigy HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 50-65 380Kv / 1820w $39.95 op 6S. Het is een heel mooi toestel om te zien en geeft ook een mooi vliegbeeld. Naast de strakke F3A lijnen vlogen Derk (en ook Bert) 3-D achtige dingen.
gisteren meen ik toch gezien te hebben dat deze motor er op stond HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 50-65 270Kv / 2100W $53.19 en hij vloog ermee op 5 cellen.
de 5S of 6S dat kan, maar ik zag duidelijk de 380 staan op de motor en dat viel me met name op omdat ik deze motor op mijn Chipmunck ga zetten. Maar anyway 270 kv of 380 kv, het is en blijft een heel mooie kist
Die hebben ze wel uitgezocht voor de WindS setup waar Bert de laatste B wedstrijd mee vloog, mogelijk dat je daarmee in de war bent?
Inderdaad, de 270 kv was voor de WindS 110 en de 380 kv zit in de Miss wind 50. Op 5 cellen kun je er wel lekker mee 3D vliegen, maar voor F3A is het niet genoeg om nog met wind te kunnen vliegen. Er moet nog wat afgesteld worden, maar sommige dingen doet ie al perfekt, alle geintegreerd rollende figuren zijn beter dan met menige monoplane.
Hallo Bert, Ik heb even met jullie staan praten in Utrecht op de B/C wedstrijd. Ben blij dat jullie hetzelfde opvalt aan de Miss Wind. Gaan jullie ook 6s proberen? Voor F3A is 5s echt veelste weinig, met 6s gaat het allemaal wat makkelijker maar het is dan nog niet echt overtuigend vind ik. Waar hebben jullie het zwaartepunt momenteel liggen ? Groetjes, Roy
Ja. er zit nu even een half F3A pack in. Het 6 cel pack is onderweg. Hierdoor stijgt het ingaande vermogen met 36/25 dus zo'n 23% meer vermogen. Zolang het niet te hard waait kun je er nu al prima F3A mee vliegen maar met wind kun je best wat meer fut gebruiken. Zwaartepunt zit nog gewoon op de aangegeven plek.
Ik zou de vermogenstoenamen als volgt beredeneren: 6 / 5 = 1,20 maal zo hoge spanning Uitgangspunt is dat de weerstand van de keten gelijk blijft en de belaste spanning per cel gelijk blijft (is niet helemaal zo, weerstand is iets groter en de spanning per cel zakt ook iets door de hogere stroom) 1,2 maal zo hoge spanning is ook 1,2 maal zo hoge stroom Vermogenstoename is dan 1,2^2 = 1,44 44% vermogenstoename
Bert ik denk dat je 36/25 verkeerd hebt ingetypt op de rekenmachine want dat is natuurlijk hetzxelfde als (6/5)^2
In een universum waarin alle toestellen gratis verstrekt worden, zou Derk dan nu overstappen naar een dubbeldekker? Als ik het zo lees, heeft het alleen maar voordelen..
Voor een "F" programma, of unknowns lijkt het wel beter. De "P" programma's gaan voorlopig beter met de monoplane. Nu is de Miss Wind 50 natuurlijk een verkleinde uitgave. In hoeverre je de vliegeigenschappen door kunt trekken naar de grote is niet helemaal duidelijk.
Met het 6cellen lipo pakket heeft de Miss Wind 50e nu voldoende vermogen om ook het "F" programma door te komen, zelfs in 5Bft dwarswind. @Roy, welke motor gebruik jij in je Miss Wind? Zo'n slappe Hacker of een echte Turnigy SK?
De Turnigy SK 50/65 380kv op 6s lipo en 17x10 APC. Gewicht met lipo's is 3.3Kg. Je kunt er met een "flip of the switch" ook geweldig 3D mee vliegen! Torque rollen met 400 graden/seconde. Heb wel spijt dat we er oude rommel servo's in hebben gezet, misschien dat we dit ooit nog aanpassen.
idd een Hacker A50-16S i.c.m een apc 16x12E, voor mij geen Turnigy meer helaas Heb het 3x geprobeert en 3x kapot met schade als gevolg. Heb nu een 6S 35C pakket van Graupner ben heel nieuwschierig hoe dat presteert. Vrijdag maar eens proberen..