Vintage Glider Group voorjaars treffen: Ootmarsum 14 juni 2014

Het knollenveld vooruitzicht nodigt niet uit om mijn slepers daarop kapot te vliegen, dat geld voor zowel de piper als de 15kg Do-27 :-(

Hierbij de plaatjes
ydaqebum.jpg

y7atyze5.jpg

u3amudy7.jpg

Grashoogte vind ik nog niet zo heel boeiend, wat ik bedoel is de ondergrond zelf, hobbels, kuilen etc. ik kom met de luchtballon in veel weilanden en niet alles is wat het lijkt op het eerste gezicht. Al ziet het veld er op de foto wel netjes uit...

Ik vlieg met reden niet wild met grote kisten vandaar mijn ( hopelijk onterechte ) zorg over de ondergrond ;-)

Heb de slepers niet horen klagen daarover in Marknesse,maar iedereen moet zelf een keuze maken.
Zou jammer zijn als er veel zwevers zijn maar geen slepers[emoji50]

Marknesse was volgens mij recent gevlakt omdat het in de eerste plaats een vliegveld is. Het gemiddelde stuk grasland is iets minder vlak. Vooral als er met landbouwvoertuigen op wordt gereden als het zacht is kun je sporen en richels krijgen waar de gemiddelde sleper het moeilijk mee heeft. En het gras is al gauw te lang, wat vooral een probleem is met landen.
Ik kan me de terughoudendheid wel voorstellen maar
Zou jammer zijn als er veel zwevers zijn maar geen slepers
Op de eerste treffens hadden we helemaal geen slepers...lekker elastieken, lieren en elektro. Dat ging ook prima hoor :-)

Net zoals Martijn zegt moet iedereen voor zichzelf uitmaken met wat voor toestellen hij komt.
Dit grasland is niet veel anders dan Wichmond, bij Willem of in Marknesse.
Wel is het gras redelijk lang en dat heeft een reden. Toen ik eergisteren bij de boer was wilde hij ons eigenlijk op geen enkel stuk omdat alles te lang was en hij niet maaien kon door teveel water in de grond. De maaier en trekkers beschadigen dan teveel de ondergrond.
Het enigste beschikbare stuk was dit terrein waar hij eigenlijk deze week zijn koeien in wilde laten grazen. Speciaal op mijn verzoek wacht hij daar nu een weekje mee totdat wij weg zijn. Dit wil dan wel zeggen dat het gras nu redelijk lang is en er niet gemaaid mag worden, ook geen stripje voor de slepers.
Verder is het ook zo dat ik heeeeel erg zuinig op de bult ben en de eigenaren zo min mogelijk overlast wil bezorgen met onze vliegperikelen, wij staan daar bij de gratie van hun.
De ondergrond is niet vlak, dat is een grasland nooit, maar een compleet knollenveld is het ook niet.
Maar nogmaals, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij zijn sleper daar wil gebruiken. Zoniet hebben we nog altijd een stiek en een heel goed werkende lier :-).

Tot zaterdag,

Paul.

Laatst bewerkt:
En voor wie zaterdag wil komen, met of zonder sleper ;-) hierbij de route.
Vanaf de A1 de eerste afslag Oldenzaal- Ootmarsum nemen en de borden Ootmarsum volgen. Net voor Ootmarsum is er een nieuwe rotonde gemaakt, hier rechtdoor en na zo'n 250 meter de 2e weg links nemen richting Weerselo. Als je hier linksaf slaat kun je nog in de bocht naar rechts afslaan de Zonnenbergweg op.
Voor mensen die vanaf de andere kant Ootmarsum binnenkomen, eerst Oldenzaal en dan Weerselo volgen. De rest wijst zichzelf..

Foto550-EM3QZX7T.jpg

Deze weg omhoog rijden tot de eerste kruising zo'n 300 meter verderop.
Meteen na de kruising kunnen dan links in de berm de auto's geparkeerd worden zoals hier ook mijn auto staat.

Foto550-OTGE4DMJ.jpg

Alles links en achter mijn auto is ons vlieggebied...
Ik zal op 2 plaatsen de draad openmaken zodat we de weide in kunnen. Pas op zaterdagmorgen kunnen we de definitieve plek bepalen waar we uiteindelijk gaan staan i.v.m. de windrichting. De stek is 500 meter breed en 700 meter lang dus ruimte genoeg voor ons allen.
We zullen proberen om een aggregaat te regelen zodat we ergens tussen de auto's ook nog kunnen laden. Ook doen we ons best om iets van koffie en thee te kunnen zetten. Een toilet is niet aanwezig maar mocht er hoge nood zijn dan is mijn huis op 2 minuten rijden en kunnen we daar terecht.

Nu alleen nog hopen op mooi vliegweer met een ietsje thermiek :-).

Groeten,

Paul.

Plek 23 komt ook vrij.
De grootste reden is een verjaardag de andere reden is omdat ik al 6 maanden niet gevlogen heb en bij een dergelijk evenement een risicofactor ben geworden.
Ik ga eerst zelf (als er tijd is) in mijn eigen weilandje weer oefenen.
Iedereen mooi weer en een fijne dag toegewenst.

Back