Vintage Glider Wintertreffen - 14 FEBRUARI, ZCNOP

Met slepen op een officieel RC veld heb ik zeker geen probleem
De heren slepers (Bertus en co) nodigen ons nadrukelijk uit om gesleept te worden.
Dus als er slepers zijn ...doen. wel zorgen dat hoogstarters en fietslierstarters gewoon door kunnen gaan anders valt het vliegen stil.

Competitie element?....Gewoon proberen in de praktijk. E.e.a. staat of valt met de juiste registratie denk ik.
Lab-top erbij !!!

Laatst bewerkt:
1 Coen (Coenair), Multiplex Filius, Carrera Favorit, 35 mHz 75
2 Wim (Willem P) Cirrus, Circe, Stratos, 2,4 , frequentie-kertboom
3 Steven (stef1987) Toezichthouder, keuken activiteiten, Tonga 35 mHz(onder voorbehoud)
4 Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta
5 Jesse de Boom, Graupner Beta, 35 mHz 65 (onder voorbehoud)
6 Rick Rozema,(Rick R), Riser,misschien Riser 100",35mhz Synth(onder voorbehoud)
7 Arjan (PH_AJH), Simprop Hurricane, Wik Salto EDF...., synth, voorkeur kan. 67, Breed assortiment hoogstarts. En fluitjes.
8. Max (Flymax) Flamingo, Reiher, Bergfalke en natuurlijk de fietslier!!
9. Louis (Loeki) varta fly, carrera SB10, ASH26 (geen vintage!!), en voor wie zich wil warmen aan de uitlaatgassen i.p.v. fietsen.... de motorlier! (onder voorbehoud)
10 Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + Kist die ik vandaag gekocht heb: 2.4 Ghz
11 Leon (Hobbyist) Bird of Time, Sophisticated lady, 35mhz Synth (62), 2.4Ghz

reserve lijst:
1: Robert (robert14), onbekend VV zwevertje, 2.4ghz (indien in vervoer heb)
bij intresse kan ik nog een sleepkistje meenemen

Zijn er nog meer mensen die het leuk zouden vinden een wedstrijd elementje toe te voegen aan het WVGT?

mvg Rick

Hoi Rick,

Lijkt me een superleuk idee!

Ik ben ervoor!

En niet te moeilijk doen met regeltjes, 't is maar voor de fun!

Louis

wedstrijdelement

Rick,

dat lijkt me heel prima. Het concept van de Teck pockal sprrekt me daarbij wel erg aan: dat is 200 seconden vliegen en dan een doellanding. per seconde meer of minder een punt eraf en max 50 punten voor de doellanding. Het grote voordeel daarvan is dat het zo'n eenvoudig concept is dat het weinig uitmaakt met wat voor vliegtuig je meedoet.

Max

Da's ook gelijk een oplossing voor de elektrozwevers. Eén keer op de motor omhoog en voor de rest zweven. Je kunt wel knoepes hoog beginnen maar dan moet je die hoogte ook weer kwijt zien te raken. Dus heel snel naar heel hoog heeft geen zin.

Het Teck Pokal concept is wat mij betreft een prima voorstel. Je elimineert de toestelcapaciteiten, maar de capaciteiten van de piloot worden dan volledig aangesproken! Ik ga oefenen . . .

Jacob

Laat ik mij er ook (onder voorbehoud) bijzetten. Leuk om weer even te slepen achter Eriks rode rakker.
Waar wordt het nu precies? Kan ik even niet terugvinden. 20 december staat?

1 Coen (Coenair), Multiplex Filius, Carrera Favorit, 35 mHz 75
2 Wim (Willem P) Cirrus, Circe, Stratos, 2,4 , frequentie-kertboom
3 Steven (stef1987) Toezichthouder, keuken activiteiten, Tonga 35 mHz(onder voorbehoud)
4 Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta
5 Jesse de Boom, Graupner Beta, 35 mHz 65 (onder voorbehoud)
6 Rick Rozema,(Rick R), Riser,misschien Riser 100",35mhz Synth(onder voorbehoud)
7 Arjan (PH_AJH), Simprop Hurricane, Wik Salto EDF...., synth, voorkeur kan. 67, Breed assortiment hoogstarts. En fluitjes.
9. Louis (Loeki) varta fly, carrera SB10, ASH26 (geen vintage!!), en voor wie zich wil warmen aan de uitlaatgassen i.p.v. fietsen.... de motorlier! (onder voorbehoud)
10 Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + Kist die ik vandaag gekocht heb: 2.4 Ghz
11 Leon (Hobbyist) Bird of Time, Sophisticated lady, 35mhz Synth (62), 2.4Ghz
12 Raymond (Fotor) WIK Speed Astir, 2,4 GHz
13 Erik (E Rukkers) Big Jim

reserve lijst:
1: Robert (robert14), onbekend VV zwevertje, 2.4ghz (indien in vervoer heb)
bij intresse kan ik nog een sleepkistje meenemen

Raymond,
Het treffen wordt gehouden bij de Zweefvliegclub Noordoostpolder (zie post 30, 55 en 57 voor meer info) Voorzien van ruime kantine met kachel (niet onbelangrijk in december) en een stuk van de hangar om de toestellen in te stallen.

Ik stel trouwens voor om de sleepkisten te beperken tot de 2 die nu aangemeld zijn nl Erik en Gerben. Dan hebben we 1 motorkist en 1 elektrosleepkist en beperken we het geluid voor de buren (Natuurmonumenten). Bovendien houden we het dan zoveel mogelijk een zweeftreffen.

Max

Laatst bewerkt:
Off topic: er slingert hier al een hele tijd een stickerset van een Graupner Amigo II rond. Iemand daar belangstelling voor? Ik kan niet garanderen dat ze heel blijven als je ze gaat gebruiken (zie het bouwverslag van de Mosquito's) maar het is dan ook gratis.

De Sniff wil ook weer omhoog gefietst worden!

Fotor doet mee, dan heb ik in ieder geval vervoer :rolleyes:

1. Coen (Coenair), Multiplex Filius, Carrera Favorit, 35 mHz 75
  2. Wim (Willem P) Cirrus, Circe, Stratos, 2,4 , frequentie-kertboom
  3. Steven (stef1987) Toezichthouder, keuken activiteiten, Tonga 35 mHz(onder voorbehoud)
  4. Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta
  5. Jesse de Boom, Graupner Beta, 35 mHz 65 (onder voorbehoud)
  6. Rick Rozema,(Rick R), Riser,misschien Riser 100",35mhz Synth(onder voorbehoud)
  7. Arjan (PH_AJH), Simprop Hurricane, Wik Salto EDF...., synth, voorkeur kan. 67, Breed assortiment hoogstarts. En fluitjes.
  10. Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + Kist die ik vandaag gekocht heb: 2.4 Ghz
  11. Leon (Hobbyist) Bird of Time, Sophisticated lady, 35mhz Synth (62), 2.4Ghz
  12. Raymond (Fotor) WIK Speed Astir, 2,4 GHz
  13. Erik (E Rukkers) Big Jim
  14. Leon (Wubbe) Sniff f3b kist uit + 1983, 35 Mhz (82)
reserve lijst:
  1. Robert (robert14), onbekend VV zwevertje, 2.4ghz (indien in vervoer heb)

Leon

Laatst bewerkt:
Misschien is het een idee om in de titel van dit draadje te zetten wanneer het is? Dat is vrij moeilijk terug te vinden.

Topictitel aangepast! Én we staan nu ook op de MBF-kalender.

Trouwens geef ik toch de voorkeur aan 35mHz kan 78, daar Tom ook komt en hij zijn zender ook wel gebruiken wil denk ik:D!
Ik heb dus geen sythesizer zender tot mijn beschikking; ik heb een MX-12. Als er nog anderen zijn die op kanaal 78 vliegen kan ik denk ik ook wel een kristal van Jako lenen (?).

Groetjes

Laatst bewerkt:
oeps!

Ik vlieg ook op kanaal 78.:confused:

Nou ja, als we nauwkeurig met de kerstboom werken mag het geen probleem zijn! :mrgreen:

grt, Louis

Oh oke maar Jako heeft volgens mij nog wel een paar Graupner-kristallen liggen.. Ik vind het toch fijner, om alleen op mijn kanaal te zitten:)

3. Steven (stef1987) Toezichthouder, keuken activiteiten, Tonga 35 mHz(onder voorbehoud)
  4. Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta
  6. Rick Rozema,(Rick R), Riser,misschien Riser 100",35mhz Synth(onder voorbehoud)
  7. Arjan (PH_AJH), Simprop Hurricane, Wik Salto EDF...., synth, voorkeur kan. 67, Breed assortiment hoogstarts. En fluitjes.
  9. Louis (Loeki) varta fly, carrera SB10, ASH26 (geen vintage!!), en voor wie zich wil warmen aan de uitlaatgassen i.p.v. fietsen.... de motorlier! (onder voorbehoud) kanaal 78
  10. Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + Kist die ik vandaag gekocht heb: 2.4 Ghz
  14. Leon (Wubbe) Sniff f3b kist uit + 1983, 35 Mhx (82)
reserve lijst:
Misschien handig dan om op bovenstaande lijst de kanalen erbij te zetten.
Dan kunnen we vantevoren al het één en ander regelen!

grt, Louis

4. Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta, 2,4 GHz
  9. Louis (Loeki) varta fly, carrera SB10, ASH26 (geen vintage!!), en voor wie zich wil warmen aan de uitlaatgassen i.p.v. fietsen.... de motorlier! (onder voorbehoud) kanaal 78
reserve lijst:
kanaaltje er bij gezet

4. Jacob Bos, Mosquito, ASW, misschien de Graupner Beta, 2,4 GHz
  10. Sven (Svennie-Boxmeer): Carrera Trimmy, ASW 17 (als die oud genoeg is) + MPX Fiesta, Carrera Sagitta: 2.4 Ghz
reserve lijst:

Aanpassing aan mijn vliegtuigen, weet nog niet precies welke ik meeneem.

Ik heb trouwens nog een 35Mhz scan ontvanger liggen die ik die dag wel mee kan nemen mocht iemand interesse hebben.

Back