he pascal niet meer vliegen he .............. blijft die in iedergeval heel voor zeumeren gaaf man tot over 4 weken
Ontvanger, regelaar 85amp naar de eeuwige jachtvelden, schade aan vliegtuig; barst in de polyester, spantje achter in de romp in 4 delen. Het leven van een vlieger gaat niet over rozen. Oorzaak, tja daar ga ik nooit achter komen. Na 17 vluchten ging het mis. Tijdens het opgang komen tijdens de start ging hij haaks om, om vervolgens over de kop te gaan. Aan gezien ik op zoutwater vlieg, is de schade groot. Stuur fout, of......,toen hij na 10 minuten aan de kant was ondekte ik dat een van de vleugeldrijvers het onderste gedeelte miste. En dan de hamvraag; was dit net voor of is dit door de smak op het water gekomen? [IMG=http://img715.imageshack.us/img715/1564/img2595v.jpg][/IMG] Uploaded with ImageShack.us Mvg Pascal.
Volgende keer beter de regelaar en eventueel de ontvanger met Plasti-dip behandelen. Zeker als je op zoutwater vliegt.
Zonde Pascall, Dat is wel een kater na die fraaie vluchtjes die gefilmd zijn. Of waren er twee MC33-tigs? Water kan zo een regelaar niet verdragen. Onmiddellijk over en out. Een wijze les ook voor mij straks als ik m'n vliegbootje klaar heb. Zeumeren trekt! Maar in z'n algemeenheid was de Pichler Boost sterk genoeg? En wat was je te halen vluchtduur om en nabj? Gr Bas
De vluchtduur hangt fel af van het motor-management/gasbeleid ( hoe je met de "gasstick" werkt :smile
Hoi Bas. Ik neem aan dat je de filmpjes bedoel van de watervliegmeting? zo ja, ik ben er helaas niet geweest. De vliegduur is (was) ongeveer 8 minuten, maar zoals Knife-edge al zei, hangt dat sterk af hoe je met de gasstick werkt. Vermogen was genoeg, de set was mooi in balans met gewicht, vliegduur en snelheid. Snik.
Ach! Ik dacht dat het jouw prachtige kistje was! Het drijvertje zal vast wel weer te herstellen zijn met behulp van de andere. Mits ze het zelfde zijn. Met een gipsafgietsel en epoxy kan je aardige resultaten behalen. Maar het is wel vreeselijk zonde. Gasmanagement... knuppelbeheer... yeeep... is bekend. Het hoeft niet altijd vol gas. Maar op de limieten bepaal je de set-up. Zie daarom mij Donald 4 vliegendewaterbootdraadje op het elektroforum. Ik kan wel wat hulp gebruiken voor het kiezen van een juiste 'motor'. (Vooral komt dat lezen! Komt dat lezen!) Zou het verstandig een overmaatse regelaar te nemen, die te dippen in wat dan ook voor conserverende jus... bedoel... genereert een zwaardere regelaar minder warmte... zodat het dippen de warmte afgifte niet beperkt? Ja... dan... zijn er geen navy regelaars (voor speedbooten) die waterproofed zijn?. Een speedboot heeft immers alleen een voorruit...
Hoi. Het drijvertje herstellen, zo had ik het ook in mijn gedachten. Ik zou ook een wat zwaarder regelaar nemen, ik heb namelijk een slecht ervaring met een regelaar die net op maat was. Voor de juiste motor hou ik b.v. de site van multiplex aan, daar staat een tabel met type vliegtuig; motor, regelaar, prop. Ben daar altijd tevreden over geweest. Mvg Pascal.
Mijn vliegbootje is weer hersteld, alleen de motor, regelaar en servo's ontbreken nog. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Mvg Pascal