|Even voor de duidelijkheid, ik doe daar niks mee, is alleen ter info voor de liefhebber. Als je niet wil dat het er staat haal ik het wel weg samen met mijn andere bijdrages alhier in dit draadje.
Als ik met vrienden naar de Wasserkuppe ga doen we 2 man per auto. Dat zijn dan geen lullige auto's, maar die zitten wel nokkievol met vliegtuigen en aanverwante spullen. 8 man met 2 auto's gaat niet werken. Niet bij mij in ieder geval. Als ik ga wil ik wel spullen mee kunnen nemen (lees: paar vliegtuigen, reparatiespullen, tas kleding enz). Dus: als ik ga kan er 1 persoon bij.
Ik ben naar dit hotel gereden in de zomervakantie, maar je mag helaas bij het hotel al 3 jaar niet meer vliegen Er is wel een helling maar dan hoger de berg op, jammer dat ze dit niet op de site vermelden. Maar Johannes heeft nog meer adressen in Oostenrijk volgens mij, waar ook de beginnende modelvlieger uit de weg kan, zeker als er ervaren helingvliegers mee gaan. Ik ben ook geinteresseerd om mee te gaan, zeker als er ervaren piloten bij zijn die de beginner(s) willen helpen. groet Terence
Dat is een duidelijke tip. Dus 1 busje, voor de personen, en 1 auto + dakkoffer voor de vliegtuigen dan maar? (om maar ff een idee op te werpen) En als er maar 4 of 6 mensen overblijven.... Oke, ik kreeg namelijk ook die indruk. Maar een beetje lopen kan geen kwaad toch?
Busje OK, Ik heb een 207SW met 2.2 meter dakkoffer waar we met totaal 2 a 3 personen plus baggage wel in kunnen. Hopelijk gaan er meer dan 4 of 6 mensen mee... Ik heb mijn vaste werk afspraken voor de lente nog niet duidelijk. Zal wel binnen een maand bekend zijn. Rick
Rick, bedankt voor de aanvulling! Een maand geduld is wel op te brengen... We hebben een busje én een stationwagon mét dakkoffer. Met het vervoer zit het wel snor.
Is Koralpe in Karnten de plaats waar we dan heen gaan of nog slechts een voorstel? Ik heb daar geen ervaring, maar de plaatjes en de tekst van Peter Grupp zijn zeer uitnodigend. Van Gouda geeft Google Maps een reis aan van 1232 km in 11 uur en een beetje. Voor mij is Val di Fassa met haar grote meetings een begrip maar ik ken het zelf ook niet. Wel is de reis korter met 1076 km in 10 en een half uur. De streek rond Grenoble ken ik beter en daar in de buurt is bij iedere windrichting wel een plek te vinden is die ideaal ligt. Afstand ongeveer 1000 km in nog geen 10 uur. Opties genoeg, zijn er wijze vliegers die een oordeel hebben?
Cool plan! Ik loop al sinds de zomervakantie met plannen om volgend jaar een paar dagen naar oostenrijk te gaan. 66% om daar lekker te vliegen en 34% om de bergen met m'n pick-up te bedwingen. Lijkt mij ook leuk om mee te gaan, is er al een idee over wanneer? Ik kan alleen nooit eerder dan vrijdagmiddag de deur uit maar een halve dag later aankomen is geen schande toch? Groeten Justus
Wij zoeken nog vervoer van het Hotel tot de startplek., ca. 350 meter hoogteverschil. Is dat wat voor je pick-up? De uitdaging zit niet in het hoogteverschil maar in de stijging van 22%. (grapje) Johannes
Leuk om al die aannmeldingen te lezen. Toch nog 1 ding wat ik kwijt wil. Met name voor de gevorderde hellingzwever is dit wel belangrijk. Ik ben een leek op het gebied van hellingzweven, (jappie en Rick R denk ik ook) en behoef hier toch wel enige begeleiding in. Dat vergt denk ik een andere benadering wat vliegen betreft. Nu moet net in mijn ogen niet zo zijn dat jullie alleen maar bezig zijn om ons te leren hellingzweven, want jullie komen tenslotte toch ook om lekker te vliegen. Johannes heeft aangegeven hierin ons te willen voorzien, zodat we met zijn allen met een voldaan gevoel terug kunnen kijken naar deze week. Mag ik een beroep doen aan de overige ervaren hellingvliegers? Hele hoge verwachtingen heb ik niet, maar het zou fijn zijn om de beginselen toch wel onder de knie te krijgen. (en dat geld denk ik ook voor Jappie en Rick R?) De locatie zou meerdere mogelijkheden bieden onder verschillende windrichtingen, lijkt mij meer dan prima om te vliegen. (Johannes zou hierna nog informeren) Maar als ik het zo kan lezen, hebben we alles in huis om er een leuke week van te maken! Een busje, 1 stationwagentje, 1 pickup voor het zware werk. Nu de goede zin nog, mooi weer en niet onbelangrijk, een datum!
vooral die datum....ik weet wel al welke weken ik wel en niet werk dus ik kan aardig vooruit kijken, ik kan alleen geen vrij meer krijgen als het in een werkweek valt dus dat is voor mij de enige beperking (en het mijn vrouw vertellen ;-)) En de zin is er hoor! Ik heb al gezien dat er adaptertjes zijn om lpg in duitsland en oostenrijk te tanken maar zelfs op benzine heb ik het er voor over! Justus
Vliegvakantie 2012 Wij waren dit jaar in Berwang (Oostenrijk) in hotel Edelweiss dit naar aanleiding van een advertentie in de FMT. In een woord SUPER prima hotel en vlieglokatie`s. Effe googlen en je ziet wat ik bedoel. Egbertje
Ik heb zeker interesse en kan iemand mee nemen. e.e.a. ondervoorbehoud het is nl nog ver in de toekomst De datum is dan bepalend De B4 wil terug naar z'n geboorteland
Bij mij gaat het meestal anders. Ik heb me spontaan opgegeven voor de hellingvliegvakantie zonder overleg met mijn vrouw. Wat ik nu doe is het volgende: Ik raadpleeg eerst het klussenlijstje en maak een keuze welke werkzaamheden op het moment het meest belangrijk zijn. Meestal is het onderhoud aan het huis. Zeker nu met de winter op komst is het belangrijk dat alles buitenom goed op orde is. Als ik nu van het werk thuis kom let ik nu extra scherp op, of in de kamer iets veranderd is. Dat kan zijn een nieuw plantje of bloemen of zomaar een ander kaarsenstandaard,.... teveel om allemaal op te noemen. En inderdaad af en doe valt mij iets op en dan zeg ik spontaan tegen mijn vrouw, oh wat een prachtig plantje!(of wat het dan ook is) Deze aanpak blijft niet onopgemerkt en binnen enkele dagen zal mijn vrouw mij gaan vragen, vertel wat wil je gaan doen?..... Johannes
Haha Johannes, jij kan het ook mooi vertellen. Hier thuis zeg ik gewoon dat ik in het voorjaar ga vliegen in Oosterijk. De eerste vraag waar ze mee kwam... ''Is zeker jou idee he?" Om vervolgens te zeggen. ''geniet ervan, je moet zeker gaan!" Hier geen probleem...
Ah, gezellig! Maar eh, ik weet niet of ze tegen die tijd nog plek hebben in het hotel.... Eind deze maand, begin November wil ik toch wel diverse datums gaan voorleggen. Als het kan graag jullie voorkeur via Pb doorgeven. Dan kijk ik wel wat ik ervan kan maken....