130% vergroting van de Thingiverse uitlaat. Augustin gaf aan dat hij de voorinlaat zal ontwerpen voor de Mirage III C…
Naald van de thermometer afgebroken, Tijdens het testen van Nylon filament werd de temperatuur te hoog,waardoor de naald de onderkant raakte en tegelijkertijd demetalen veer bleef uitzetten waardoor de naald van de beer afbrak Binnen 48 uur neemt het Nylon filament al zodanig veel vocht op dat het al negatieve invloed heeft op de printkwaliteit. Eigenlijk moet ik 1 dag printen en dan het filament al weer een paar uur in de filament droger of goede oven leggen. 21 juli sleuteloverdracht bij de notaris. Van 350 kuub opslagruimte naar 12 kuub voor de vliegtuigen. Het wordt tijd voor een tokkie tabbert…
Losse koker die altijd op de juiste lengtemaat uitgeprint kan worden. En even de route naar Brno bekijken waar zich waarschijnlijk de fabriek bevindt voor het LW PLA.
Afgelopen nacht om 01:47 vanuit Argentinië het bericht ontvangen dat Augustin de nieuwe inlaat+STL bestanden voor mij heeft toegestuurd. Het ziet er naar uit dat deze afmetingen prima passen voor de onlangs aangeschafte V2 versie van de XFly 70mmm EDF. Met aan de linkerzijde nog een andere volledig 3D geprinte 9 blads 75 mm EDF van van de Noorse ontwerper T(h)or Arne Hustvedt.
Onderweg richting het Tsjechische LW PLA filament een tussenstop gemaakt te Bautzen,Duitsland. Wist ik veel dat er een vliegshow zal zijn vlakbij onze Campingplatz!https://www.flugtage-bautzen.de/index.php/flugzeuge Er was niet veel fantasie nodig om tijdens de vlucht van deze Delta vleugel uitgevoerde Pulse jet configuratie een samenhang te zien met de 3D geprinte Mirage III C…..Vooral als ik met samengeknepen ogen naar de rc vlucht keek. Naderhand vroeg ik aan de piloot wat hij vond van de vlucht,waarbij hij aangaf dat de geschatte snelheid van 250 km per uur vandaag qua snelheid een beetje tegenviel doordat de atmosfeer nogal drukkend aanvoelde. Verder prima vermaakt deze dag met; De Pitts De Su-30’ers En de L-39 die in de tachtiger jaren ook daadwerkelijk daar op het vliegveld van Bautzen rondvloog.
Als de wind bijna afwezig is en de buitentemperatuur de zomerse waarden heeft bereikt, Dan is het mogelijk om op de camping eenvoudige printjes te 3D’en. In dit geval was het PLA-HP van het Nederlandse ColorFabb die ook nog eens iets beter bestand is tegen de zomerse zonnehitte. In dit geval was het printje onderdeel van een Thrust Tube. Of een Bier koeler. Proost:Robin
Vanmiddag nog even naar Bautzen centrum voor een bezoekje aan de lokale modelbouwshop voor Revell verf. En daarna richting een Italiaans restaurant aldus mijn vriendin. Ook inmiddels de volgende camping in Tsjechië gevonden die redelijk dichtbij een shop ligt die het Tsjechische LW-PLA van 3D LabPrint verkoopt. Gewoon een ideale afstand vanaf Duitsland door een stukkie Polen en een 20 Pleuro Vignet voor de Tsjechische tolwegen. Ook een leuk figuur voor een 3D print!
OLYMPIA, Ook over het oud Olympisch complex vlogen de straaljagers de gehele dag over. 1 keer zag ik een formatie van een F-16 naast een ik meen de Mirage 2000-5. Groet:Robin