voerboot wat heb ik nodig qua elektronica???

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Samz11, 6 sep 2012.

1. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oow ik moest al naar school.... maar ik denk dat je niet helemaal snapt hoe ik het wil ga maken. ik heb nu dus de buitenkant gemaakt met het schuim er nog onaangeraakt erin. ik ga daarna zo min mogelijk schuim weghalen dan nodig is. bijvoorbeeld: waar ik de motor ga plaatsen daar ga ik dan alleen het schuim weghalen en waar de servo en het roer komen haal ik ook alleen het schuim weg. dus heb ik op de meeste delen nog zo'n 5 cm of meer schuim.

2. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    Oke maar hitte?? De tijd klopt niet ik had die reactie al om 6 uur geplaatst

3. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ja over de warmte die vrij komt, ik ga niet zo weinig weghalen dat alles zegmaar er presies in past. Maar ik heb dus een opening in het dek opengehouden (zie de foto's van eerdere berichten)dat wordt uiteindelijk de deksel. het plan is nu om een ruimte weg te frezen zo groot als die opening die ik had opengelaten. zo groot word de ruimte dus in oppervlag van bovenaf gezien, en dan wordt de ruimte zo diep, dat ik nog 1 cm schuim overhou tot de bodem. het is misschien nog niet duidelijk maar ik ben niet zo goed in uitleggen:( (ik zou kijken of ik een tekening van het plan kan plaatsen.)

Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  4. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    Oke als je daar maar rekeing mee houdt.(en het is duidelijk uitgelegd hoor voor mij;) )

5. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
  7. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    wat is Ah ook al weer? dat betekent toch hoe meer Ah hoe langer de vaartijd? wat was die verhouding ook alweer?

8. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ben je nu echt zo lomp of doe je maar alsof?

Verwacht je serieus nog een antwoord ook?
    Je leest het toch niet.

Lees je eigen verslag nu toch eindelijk eens door.

In september is dat al aan de orde geweest.

9. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    nou,nou moet dat nou zo bozig? daar ga ik niet meer aan beginnen hoor.

10. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Harm, de jongen is nog maar 12. Op school heeft hij dat ook nog niet gehad, ik kan me voorstellen dat hij het even niet meer weet.

Mijn zoon is ook 12 en ik kan me de vraag goed voorstellen. Voor ons is het gesneden koek maar voor iemand die niet precies weet waar het over gaat is het best lastig te begrijpen.

11. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ampere - uur , dus bv 6Ah , is dat ,theoretisch ,de accu 6A kan leveren en dit dus 1 uur kan volhouden ....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ampère-uur

12. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    of anders om dat hij bij 1 amp verbruik dit 6 uur kan volhouden
    gr raf

13. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Sorry Martin.
    Dat hij niet alles weet begrijp ik best.
    Dat hij niet de moeite neemt om dingen te lezen die hier gepost worden is gewoon lomp.(dat is al vaker opgemerkt)
    Als ik wat wil weten kijk ik in mijn verslag terug of het niet al eens behandeld is, voordat ik de makkelijkste manier volg (vraag stellen in de hoop dat het weer voor gekauwd wordt)
    Hij neemt daar niet eens de moeite voor, anders had hij onderstaande ook weer terug kunnen lezen:

14. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Ik begrijp het wel hoor, je hebt ook wel gelijk maar de hersentjes van een jong iemand werken wat anders als die van ons ;)

Waarschijnlijk begrijpt hij niet goed wat er staat. Beter kan hij dan uitleg vragen maar hij stelt hem eigenlijk gewoon opnieuw.

15. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

blijf zulke jong maar verdedigen .het zijn wel zij die voor uw pensioen gaan moeten werken(weer een vies woord)
    het is niet dat de hersens anders werken dan bij oudere mensen maar vroeger noemde men gewoon zoiets"gemakzucht"
    net zoals proberen zonder fouten te schrijven
    vroeger moest je boeken gaan lenen bij een bib om iets te weten te komen
    nu gaat het allemaal via internet en dus pakken gemakkelijker
    je hoeft er zelfs het huis niet meer voor uit te komen
    (vroeger 4 km met de fiets naar een bib in welk weer het ook was)
    het is gewoonweg "lui"dat men in de jongeren aan het kweken is
    komt nooit iets goeds van want die worden reeds moe als ze ZIEN werken

gr raf

16. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Sorry hoor ,beetje onnodig deze reacties,het antwoord is al meerdere keren gegeven .....

Beter druk maken om andere dingen ,dan pensioen e.d ,tis modelbouwforum....

Graag weer on toppic....

17. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    jullie zeggen dat de hersenen van kinderen anders werken... ik kan al of Weidmuller gaan werken (daar werkt mijn vader) omdat de binnendienst geen procenten kan berekenen (wat ik dus wel kon bij juist de zelfde getallen). een klant had eens een mail gestuurd dat hij een de snoeren van een A meter wou hebben en de binnen dienst had geantwoord: "wat is een A meter??" dat wist ik ook dus lang niet alle volwassenen zijn zo "slim" hoor! maar ja dat is dan weer een discussie tussen jong en oud:rolleyes:

en inderdaad Sam 12Ah is 12ampere per uur en zoals raf al had gezegd als je motor 1 Ah verbruikt kan je met 12 Ah 12 uur varen maar ik denk dat je motor meer Ah zal verbruiken. als je toch die van 6Ah wilt dan moet je als je de motor plaatst die zacht laten draaien en met een Ah tang de Ah meten, als je ziet dat je veel Ah verbruikt bv. 3 dan draai je wat met je motor todat dat minder wordt (is beter voor je vaaruren en voor je motor)

gr Brecht

18. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke, blijkbaar wakker ik weer vanalles bij baggeraar op, maar ik zal de kwalijke reacties die daarna weer zijn gekomen van onderandere baggeraar, we lichtjes opvatten. opzich had ik er nog niet over nagedacht om terug te kijken in het topic, en dat ga ik vanaf nu ook wel doen. ik hoop dat we weer vol terug on topic kunnen gaan.

ps ik snap nu hoe dat met ampere gaat ;) duuuuus, ik zal gaan uitzoeken hoeveel ampere mijn motor trekt, en aan de hand daarvan ga ik een accu zoeken. thnx voor de tips in ieder gevan.

gr Sam

19. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Als je dat ook inderdaad gaat doen is mijn opmerking niet voor niets geweest.:banana:

Helaas schrijf je wel weer dat het je zal "jeuken"
    (ik ben even zo vrij om de volgende quote zo te interpreteren). :(

Je zou het je beter wel kunnen aantrekken, dan leer je er misschien nog van.

Ik heb al eerder geschreven "kijk eens naar jezelf".
    Ik ben hier niet op het forum om bewust iemand af te z** plassen.
    Een reactie als ik eerder heb gegeven wordt uitgelokt (door jou).
    Ik ben normaal echt niet zo erg. :cool:

Volgens mij had je dat ook al lang gedaan.
    Misschien toch je eigen verslag eens lezen?

Genoeg gemopperd.

Veel plezier met bouwen verder en laat zien dat het straks kan varen, voorlopig heb je al heel wat in het zicht gebracht. :p

20. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Nou niet meteen gaan generaliseren. Je eerste zin moet niet zijn "jullie zeggen dat..." Ik was de enige die dat zei. Wat ik bedoelde is dat vaak niet goed wordt gelezen wat dit dus ook bewees :rolling:

Deel Deze Pagina