voerboot wat heb ik nodig qua elektronica???

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Samz11, 6 sep 2012.

1. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo jan

brecht niet vergeten want die bouwt met wat hulp ook mooie boten tegenwoordig

gr raf

2. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    sjongejonge zeg, jullie beginnen steeds negatiever tegen mij te worden! ik zeg toch dat ik het niet boos bedoel en toch blijven jullie boos op mij? wat belachelijk nu word ik daarom wel boos! en dat doen jullie dan toch echt zelf! en ik respecteer het echt dat jullie allemaal zo jullie best doen om zo veel mogelijk info te geven en dan zeg ik dat ik voor zo'n ingewikkelde tekst nog te jong ben dan krijg ik meteen negatieve reacties terug! en dan zeg ik dat ik het niet zo bedoel maar jullie blijven doorgaan! als jullie alleen maar negatieve reacties gaan posten post ze dan maar niet want daar heb ik dan geen boodschap aan. positieve en informatieve teksten over het onderwerp zijn welkom maar laat die negatieve reacties maar weg.

mvg

3. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    en roel, micro zei zelf dat hij niet meer zou reageren dus ik 'loos' hem dus niet dat doet hij zelf. ik zou dat nooit doen.;)

4. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Beste Sam,

Niet boos worden, helpt niet.. Volgens mij gaat het nergens meer over.
    Er zijn velen, waaronder ik die je willen helpen. En volgens mij Micro ook.
    Probeer het af te sluiten en weer on topic te gaan.
    Waar was je gebleven met de vragen over je boot?:cool:

5. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ja je hebt gelijk brandweer back on topic en ik ga niet meer in op die negatieve reacties en ik hoop dat ze ook niet meer komen.

6. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Heb je volledig zelf in de hand, maar gezien het feit dat je dit schrijft zal je van het voorgaande niets geleerd hebben.

Jammer.

Succes met de bouw.

7. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Wel even de volledige zin quoten, zo lijkt het net of Sam hoopt dat bepaalde personen niet meer komen, terwijl hij waarschijnlijk bedoelt dat hij hoopt dat er geen negatieve reacties meer komen. En daar is op zich niets mis mee, toch? Iedereen die een dergelijk topic opent hoopt op opbouwende kritiek/tips etc, en niet op ruzie. Als iemand dan niet lijkt te luisteren, schud het stof van je voeten en ga verder, dat is meestal het beste voor beide partijen.

8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Tja, zo zou je het ook kunnen interpreteren. Echter, als ik deze zin lees:
    slaat "ze" toch echt terug op "negatieve reacties". En zoals Baggeraar al aangaf; deze lokt TS toch echt zelf uit met zijn gedrag / manier van posten.

Het is jammer dat hij dat zelf niet inziet en telkens probeert de schuld bij een ander te leggen, maar ook dat zal wel bij de leeftijd horen (tenminste, ik zie dergelijk gedrag hier vrij vaak terugkomen)

9. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Sam leest hier toch niets (zo lijkt het tenminste) en de rest van de lezers weet ondertussen wel waar het over gaat.
    Onbewust denkt hij dat, wat zojuist door Indoor is "gelezen" misschien ook wel, want deze gasten geven toch alleen maar commentaar dat niet in zijn straatje past.

Trouwens ook een mogelijkheid van lezen die bij mij nog niet was opgekomen, foei Henk ! :rolling:

Sam, ik hoop dat je het volgende wel leest:
    Leer accepteren dat je niet volmaakt bent.
    Dat erkennen alleen al is een grote stap vooruit.(en niet alleen maar doen alsof, omdat je van de "sorry generatie" bent, je moet er wel achter staan.)
    Wil je het echter niet zien, dan zal je nog heel veel nare situaties tegen komen.
    Ik ga hier niet verder, anders wordt ik straks nog "zielknijper" genoemd en daar zit ik niet op te wachten.

10. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    kijk nou dokter anders harm stoom fluit.

heeft gesproken.:rolling:

ik ben het er vol ledig mee eens harm.

kids moeten leren geven en nemen. en ze nemen meer dan ze geven.

zelf ik leer nog steeds bij van deze heren die veel langer bouwen dan ik.

dus sam ga leren van deze heren. en je wordt een goede model bouwer.

gr willem

11. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Sluit me helemaal aan bij de wijze woorden in de 2 berichten hierboven. Boodschap lijkt me duidelijk. ;)

12. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ik heb geen zin meer in deze discussies zullen we er gewoon zand over doen en weer verder gaan met het onderwerp voerboot? :D

13. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Wel ik ben 54 (chips al zo oud) maar leer elke keer wel weer iets hier op het forum.:D

14. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    hallo iedereen,
    het is hier even een tijdje stil geweest maar dat komt doordat ik ik epoxy nodig had en mijn vader moet me daarvoor brengen naar een geschikte winkel en a.s donderdag gaan we dan eindelijk :D. nu heb ik nog wel een vraag, ik heb nu dus een mal gemaakt van schuim die ik ga bekleden met epoxy en glasweefsel. maar ik zou wel graag willen dat ik me mal na uitharding eruit kan halen want dat is handiger voor t inbouwen van mijn elektronica. kan dit? en zoja, hoe??

groetjes

15. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Normaal bouw je eerst een plug (dat is een massieve vorm van de boot precies zoals je hem later wil hebben) en daarvan trek je een mal (dus: losmiddel smeren, gelcoat, matjes en polyester/epoxy tot je een stevig ding hebt, en als alles volledig uitgehard is (dagje laten staan minstens) verwijder je de plug)
    Wat je dan hebt is een negatieve vorm van je boot, en de uiteindelijke romp lamineer je daar IN, uiteraard nadat je eventuele onvolkomenheden hebt bijgewerkt en weer adequaat losmiddel hebt aangebracht. Als die dan droog en uitgehard is verwijder je die uit je mal. Eventueel eerst nog wat spantjes monteren voordat je hem verwijdert.
    Wat je dan overhoudt is als het goed is, een gladde en bijna afgewerkte romp.

Als je een plug van schuim hebt gemaakt en direct de epoxy/weefsel huid daar bovenop gaat maken: dat kan, maar bereid je voor op een hoop geklooi en viezigheid om later het schuim er uit te krijgen, en een hoop afwerking aan de buitenkant (schuren en plamuren tot je een ons weegt).

Schuim er uit halen, afhankelijk van het schuim: Oplossen in aceton/MEK, er uit snijden, er uit hakken... Of, je bekleedt je schuim eerst met plastic tape (goed dik!) en dat behandel je eerst met losmiddel, met een beetje geluk trek je het schuim met tape en al er dan zo uit.

16. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke bedankt dus ik heb nu de "plug" al en daarvan moet ik dan een mal maken en in die mal maak ik dan de de "romp" heb ik het goed begrepen? maar kan het ook op de manier die ikzelf heb bedacht? gewoon de "plug" dan, bekleden met epoxy en glasvezel? lijkt mij namelijk een beetje dubbelop. ;)

17. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ja, kan dus wel, zoals ik ook heb beschreven... Maar bereid je voor op een hoop afwerking, en afhankelijk hoe je je plug voorbereidt op een hoop ellende met het verwijderen van het schuim.

18. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    bedankt voor de info! :thumbsup: ben weer wat wijzer ik ga donderdag de spullen halen en dan zien jullie de vorderingen wel weer :D

19. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    vandaag epoxy en glasweefsel 160 gram 2 vierkante meter gehaald.

dit is t plan tot nu toe:
    morgen ga ik een klein kubusje van glasvezel en epoxy maken om even handig te worden met het nieuwe spul en dan waarschijnlijk in het weekend de eerste laag op de boot leggen. als er ong. 3-4 lagen op de mal zitten ga ik de mal (van het gele schuim) wegsmelten met methyleenchloride.:cool:

groetjes

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    hhm kan ik eventueel ook gewone plamuur gebruiken i.p.v epoxyplamuur?

Deel Deze Pagina