Volg de F5B.nl in Duitsland

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 8 sep 2010.

  1. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Nou jongens..... houd ons eens op de hoogte?

    Met zoveel man en zo weinig modellen moet dat toch wel lukken?

    :)
     
  2. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Proficiat aan Gerben met zijn officiële 41-er, en vooral om uit de mais te blijven natuurlijk... Luc, ja , weer in form als het geen WC is....
     
  3. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gisteravond heeft de Wurm 4 gevlogen.
    Wolf vliegt er niet mee, hij vliegt de Avionik B07.
    Norbert vloog de RW4.
    32 rakken.
    Accu past er amper in, Wolf zegt ook dat hij hem zo niet ontworpen heeft en dat de bouten te dicht bij elkaar zitten.
    Norbert heeft het profiel ontworpen en dat hebben ze ook veranderd, dat is ook niet meer het profiel dat hij ontworpen heeft.
    Zo op het oog vliegt hij niet slecht maar Norbert trok hem ook niet hard de bocht om.

    Maar.. Wolf vliegt er niet mee.
    Norbert en Wolf zeggen dat je beter kan wachten tot hij goed is en ze doen er beide een beetje lacherig over.

    Maar als je er 1 wilt kopen dan moet je dat doen, niemand zal je tegenhouden.



    GJ
     
  4. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Gerben, 41 en 39 rakken is wel ok hoor zo zonder het model goed te kennen.

    Welke prop gaat er nu op? Toch niet weer een RFM?!

    Die Speedfire, van wie was die en welke prop?

    Succes nog vandaag.
     
  5. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Het ziet er naar uit dat ze dus een slechte samenwerking hebben met rainer.

    Je kan het best zien als i snel is, wanneer hij makkelijk snelheid oppakt bij een beetje down. Dus als hij ergens stil valt om bvb een base te herpakken, dan zie je bij avionic de snelheid zo weer opbouwen.


    Vlieg ze
    Val
     
  6. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.653
    Locatie:
    Gelderland
    nou, eindelijk weer terug uit Bad B. Maximum rakken was 49 (Wolf Fickenscher). De RW4 heeft vandaag een competitievlucht gemaakt (46 rakken Norbert). Maar afwachten hoe de RW zich verder gaat ontwikkelen, ik geef er nog geen oordeel over want daar heb ik de kennis niet voor, het ziet er in ieder geval wel veelbelovend uit. Gerben heeft vandaag een prima vlucht en een iets mindere gemaakt. Belangrijkste is dat alles heel is gebleven en er niemand in het mais terecht is gekomen. Luc zullen we er op stompetoren waarschijnlijk wel aan herrinneren dat hij z'n accu's op moet laden ;)

    Ik heb nog wat leuks op de kop weten te tikken en ook m'n stabilo is zelfs al aangepast naar mijn wensen.

    De komst van het NL team was een groot succes. De stroopwafels en kaas (en natuurlijk het vliegen) hebben een verpletterende indruk achter gelaten. En wat blijkt, het NL team is het enige F5b team met groupies.

    Later meer, nu eerst naar de chinees.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  7. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    :D:D:D


    Blij dat de rw4 blijkbaar toch zo slecht niet is.
    Rainer antwoord altijd super snel op elke vraag die ik hem stel, ook op zondag.
    Zo was ik met hem in contact en wou hij reageren op het forum, maar hij kan de eerste 7 dagen niets plaatsen.

    Val

    Dus zet ik dit in zijn naam:

    Wolf was not flying RW4 because model was not ready to fly.
    Airfoil is 100% that what it should be. All other is nonsense
    Wing screws and positions are correct! Why not?
    If there is anything not clear write ME a mail and get your infos out of 1.hand
    Norbert H. had his first flight with RW4 Saturday evening. At the contest on Sunday he flew his best score (46legs) at Bad Brueckenau. So what?

    Mit freundlichen Grüßen,
    Best regards,
    Rainer Stratberger
     
  8. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Nou ik ben ook weer terug van Bad Bruckenau, met dank aan Johan.

    Eerste indruk is top, zeer relaxte sfeer en echt iedereen is aanspreekbaar en geeft antwoord op alle vragen en helpt je waar mogelijk, super gewoon.
    Ik denk dat t Dutch F5B Team een top indruk heeft gemaakt en bij onze tent was t erg gezellig met zelfs vrouwelijk schoon erom heen type stewardes.
    * Heb de Kira Fai 5S zien lopen in een Go One, en deze vloog snoeihard zonder kapot te gaan, en na wat gepraat te hebben met de vlieger Chris hoorde ik dat er nu weinig mee mis meer is ( kontronik heeft t 1 en ander verandert )
    * Speedfire F5b vloog ook, vleugel ziet er goed uit romp is erg groot en lomp maar deze word nog verandert. tijdens de vlucht fluit ie er wel op los???
    * Rw4 in de vlucht met wolf vloog deze erg goed, hield de snelheid erg goed vast en lijkt een goede te worden, alleen de romp is erg klein, past volgens mij geen 6s pack in word denk ik solderen.
    * Surprise 16, vloog gewoon top mooie vlieger en erg snel afwerking is top.
    Tot nu toe blijft echter de avionik de te kloppen kisten, zowel de B06 met 49 rakken als de B08.

    Gerben vloog erg lekker met zijn B08 met F5F vermogen en ik denk dat t niet lang duurt dat de eerste 42 gered word.

    Al met al de moeite waard, setups geen probleem gevraagt en gekregen.
    Luc en Willy, wat moet ik zeggen: vliegen superrrr, uitleg/tips altijd ,en gezellig.
    Zou mooi zijn als er in de nabije toekomst iets georganiseerd gaat worden om een keer samen in Belgien of Nederland te vliegen ( jongens hier kunnen we wat van leren )

    Het is een beetje een rommelig verslag, maar was ook erg vermoeiend de hele dag met kaas, stroopwafels en drop rond te lopen en al die input ( heerlijk )

    Gr Frank
     
  9. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ook ik ben net thuis.

    de verbinding in Duitsland was zo slecht en traag dat het niet te doen was om goed te reageren.
    Eerst even over de RW4.
    Vrijdagavond heb ik met Norbert Hubbner in het hotel zitten praten.
    Hij zat in hetzelfde hotel als wij.
    Hij verteld dat hij het profiel van de RW4 ontworpen heeft.
    Mijn vraag was dus meteen, vliegt Wolf er morgen mee?
    Het antwoord van hem was nee.
    Wolf heeft een tijdje geleden met het model gevlogen maar de vleugel kwam los van de romp.
    Ze hebben nog steeds de spullen niet teruggevonden.
    Hij vertelde dat hij zijn twijfels had over het profiel.
    Hij heeft het ontworpen met een welving, bij de produktie hebben ze de welving eruit gehaald.
    Ook zitten de boutjes van de vleugelbevestiging te dicht bij elkaar (31mm) zodat een normaal pakket er niet inpast.
    Zo heeft Wolf hem niet ontworpen.
    Ook vind Wolf de neus te lang, dat heeft hij ook niet zo bedacht.
    Er zijn dus allerlei veranderingen gedaan buiten Norbert en Wolf om.
    De romp vond hij ook van mindere kwaliteit, hij was "knisperig".
    Mijn vraag was toen, kan ik hem kopen.
    Zijn advies was: wachten, hij is nog niet goed.
    Er komen veranderingen aan, bijvoorbeeld een pen aan de voorkant van de vleugel zodat de vleugel onder de romp vast zit.
    Dat had hij nu zelf opgelost met 2 losse pennetjes, in de productie hadden ze al een lip gemaakt maar die breekt af.
    Zaterdag met Wolf en Norbert samen staan praten, de RW4 in mijn handen gehad.
    Ik vroeg aan Wolf of hij er mee ging vliegen en een beetje lachend zei hij.. nee.
    Ze deden een beetje lacherig over het model.
    Er past niet eens een normale lipo in en alles zit erin gepropt.
    Ik vond het een mooi model maar als de ontwerper er niet mee vliegt en zelf ook zegt.. wachten, dan weet ik genoeg.

    Zaterdagavond heeft Norbert er mee gevlogen.
    Hij floot behoorlijk maar zag er redelijk uit.
    Zondag heeft Norbert hem weer gevlogen, geloof dat Luc (of iemand anders) bij de voorbereiding was en ze kregen de lipo er niet normaal in.
    Wolf heeft toen met licht geweld de romp opengebogen.

    Hij vloog wel goed maar Norbert heeft er al vrij veel aan veranderd heb ik begrepen, en die veranderingen zitten (nog) niet in het produktiemodel.

    Voor een model van 1000 euro mag hij toch wel goed zijn en dat is hij nog niet.
    De kwaliteit vond ik laag, Avioniks en Surprises zijn mooier gebouwd.
    Stratberger kan ik ook wel begrijpen, die moet die dingen ook kwijt, dat is logisch.

    Maar hij is nog niet goed, dus, even wachten.
    Ik kan me voorstellen dat als je hem besteld hebt je behoorlijk baalt maar dat is de prijs als je als een van de eersten iets koopt wat nog niet goed ontwikkeld is.


    Verder hebben we de Speedfire in actie gezien.
    Vond ik ook niet overtuigend, hoop herrie, weinig resultaat.
    Dominant zijn de Avioniks, dan de S16.
    De nurflugel Kokopeli is te koop, werd ons aangeboden, erg mooi ding, zeer doordacht ontwerp.
    Maar doodeng om te gooien.

    Het weekend was super, we hebben het erg gezellig gehad en Gerben heeft zijn persoonlijk record op 41 rakken gezet.
    De laatste vlucht verliep niet lekker, bij de start kreeg ik hem niet lekker weg.
    Doordat ik de tijden niet zag die ik wilde zien ben ik te vroeg gaan roepen en dat kostte Gerben wat punten, er zat makkelijk een 42 rakker in.
    Dus daar gaan we op trainen.

    Nederland heeft zich in ieder geval weer op de F5B kaart gezet, we waren het enige team met groupies en bij ons tentje was het het drukste en gezelligste, iedereen kwam even een praatje maken.
    De stickers die Bassman voor ons gemaakt heeft reizen nu door heel europa, het hele veld kwam stickers halen, zelfs Guntmar Rub kwam een sticker halen en plakt hem op zijn auto.
    Fantastisch!
    De kaas en stroopwafels werden zeer gewaardeerd en ik ben zelf met mijn eigen vrouw Antje langs alle deelnemers gegaan om ze van kaas te voorzien.
    Volgend jaar moeten we weer komen, iedereen vind het fantastisch dat er weer nederlanders meevliegen.
    Er zullen binnenkort wel foto's op de diverse fora staan, zelf zal ik ook wat neerzetten maar nu eerst onder de douche en dan slapen.
    Ik wil nog wel Luc en Willy danken voor hun hulp en gezelligheid, Gerben en ik hebben in lange tijd niet zo'n gezellig en geslaagd weekend gehad.

    Als je twijfelt of je mee wilt en kunt doen, gewoon doen!


    GJ

    GJ
     
  10. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zit nog even te kijken op RC Network.
    Hier nog wat foto's van de Holländer.


    Guntmar kwam regelmatig stroopwafels halen en beetje kletsen.
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    GJ
     
  11. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Gefeliciteerd met de resultaten, zeker geen slechte binnenkomer!
     
  12. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nog even de deelnemerslijst.
    Dit was na de eerste ronde.

    [​IMG]


    Gerben is uiteindelijk, na 4 ronden, 14e geworden.

    GJ
     
  13. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Geweldig!!!

    Heb net gezien dat Frankfurt niet al te ver er vandaan is. Dus ik denk als ik volgend jaar hier nog werk zal ik wel 3-4 dagen vrij regelen en dan met mijn eigen maatschappy naar Frankfurt vliegen, dan liften of huurauto meer naar Bad B. Das nog makkelijker dan naar Berg op den Heist karren alhoewel ik daar ook zeker weer naar toe wil.

    Bedankt voor alle in's en out's over de RW4 en de Speedfire. Had het wel verwacht maar vindt het fijn dit ook van anderen te horen.

    Het advies blijft dus Hawk > Alex/Enigma of Surprise > Avionik

    P.s. ik denk dat Wolf beter zelf weer de mallen had moeten laten frezen en die dan aan Stratair moeten geven. Dan is het ontwerp tenminste OK, is enkel nog de bouw kwalitiet een issue.

    Jos
     
  14. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jos, Wetzlar en Bad B zijn denk ik wel goed te doen voor jou.
    Ophalen vanaf het vliegveld en zo is altijd wel te regelen.

    Ik verwacht overmorgen veel meer foto's te hebben en ook details van de RW4 en Speedfire.
    In de basis is de RW4 niet slecht maar er zijn wat domme dingen ingeslopen, dus als Rainer naar Wolf en Norbert luistert dan komt dat wel goed maar hij moet nu niet gaan schrijven dat ie prima is want dat is ie nog niet.
    Dat Norbert er 46 rakken mee vliegt is mooi maar als je je accu erin moet krijgen door de romp open te buigen is dat vreemd.
    Teken aan de wand is dat Wolf er zelf niet mee vloog, terwijl Rainer mij had gezegd dat ie dat wel zou doen.
    Zelfs na de wedstrijd, in de avond vloog Wolf niet met de RW...

    GJ
     
  15. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    GJ, wellicht dat door dat openbuigen Wolf (ex wereld kampioen) het voorelkaar heeft gekregen de boutjes er naast te schroeven en zo zijn 1ste RW4 heeft verprutst. Zijn geen leuke dingen.

    Als het profiel van de vleugel niet klopt moet er een nieuwe mal gefresd worden. Dat gebeurd niet zo snel. Bij de te kleine romp het zelfde verhaal. Ik ken Rainer een beetje en het is niet het type dat luisterd. Zelf heb ik er dus een hard hoofd in.

    Ik denk dat je eerder Wolf en Norbert zelf een stel nieuwe mallen ziet frezen en Stratair de vinger geven. Maar goed, ik heb de mannen niet gesproken.

    Zie jullie op de 25ste! Hopenlijk wordt het daar ook zo gezellig dat mijn vriendin niet wegloopt. ;)
     
  16. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja, de romp van Wolf is nog niet teruggevonden.
    Blijft dus gissen wat er gebeurd is.
    Rainer ken ik alleen van mail, kan er niet over oordelen hoe de man is.
    Maar je neemt je vriendin mee?
    Heb je een leraar/leerling kabel, kan ze even met je model vliegen...
    Ik ga nu mijn auto uitruimen, staat vol met accu's, vliegtuigen, stoelen, tentje...
     
  17. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    GJ, ja ze komt mee want we komen samen voor 3 dagen naar NL. Ze heeft nog nooit gevlogen maar ik denk ook niet dat het iets voor haar is. Was wel van plan een stuk schuim in elkaar te zetten voor haar maar is nooit wat van gekomen.

    Ik ga weer even met de webcam vliegen.

    Tot laters!
     
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jos,
    We kunnen haar wel even met de clubtrainer een rondje laten vliegen in de pauze ;).

    RW4: goed, tussen de boutjes is maar 30.5mm beschikbaar voor de accu. Niet zoveel. Maar als Norbert er 46 mee vliegt, is het model zeker niet verkeerd. Heb wat oude resultaten bekeken en meestal vliegt Norbert 2 a 3 rakjes minder dan de top, nu met een nieuw en vrijwel ongetest model 46, dus in concept is het model zeker competatief. (zweefeigenschappen echter niet kunnen beoordelen, natuurlijk ook belangrijk).

    Dat Strat voor een bepaald profiel heeft zal zo zijn redenen hebben. De grootste markt voor dit soort modellen zit hem niet in de F5B vliegers, maar in vliegers die vooral hard willen kunnen vliegen, mogelijk ligt er een commerciele achtergrond ten grondslag aan de beslissing van Strat. Of misschien hebben zij bepaalde aerodynamische inzichten, blijft gissen en eigenlijk niet zo belangrijk als het model competatief is.

    Ik hoop van harte dat ze dit model in een constante hoge kwaliteit af kunnen leveren en de vroegere bouwtechnische problemen achter zich hebben kunnen laten.

    Groet,
    Gerben
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Blog geupdate met Zondag, foto's toegevoegd.

    Groet,
    Gerben
     
  20. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Gerben, we zullen zien.

    Ach, ze loopt nu met een dikke ring rond haar vinger en ik heb nog een leuke verrassing hier en daar voor haar dus hopenlijk vindt ze het wel OK. ;)

    Jos
     

Deel Deze Pagina