@ student
ja dat klopt ook allemaal wel maar toch is het volgens mij beter om gelijk met het echte werk te beginnen.. toen ik bij de fietsenmaker de eerste fiets voor me neefje ging halen en zij wieltjes erbij wou kopen zei de fietsenmaker,, geen zijwielen erop beter wat vaker en harder vallen en gelijk het echte fietsen leren, een kind weet precies dat ie dan lekker op 1 kant kan hangen en daarmee word zijn balansgevoel alleen maar slechter.. ook zag ik al wel dat ie bult af met een loop fietsje voor de echte fiets al prima balans kon houden...
ik vind een fp qua vlieggedrag en qualiteit en techniek eigenlijk gewoon thuis horen in het intertoys schap
ik ben al wat jaartjes actief in de rc modelbouw en dit hoort er eigenlijk niet eens in thuis vind ik, een fp is een radiografisch bestuurbare helicopter net zoals nikko radiografische auto's maakt.. maar modelbouw is er niet bij,
rotorbladen bijbuigen om je blade tracking goed te krijgen kun je toch niet serieus nemen, dat werkt toch nooit 100%
denk ik dan...
maar even wat info en om in te haken op de vliegertechniek, die is mij bekend ja, moest 15 jaar mee naar zoutelande dus heb er wat jaartjes vliegeren opzitten, nu ik dit zit te typen bedenk ik me dat ik ook toen op mijn 8e denk ik (pff mooie tijd ook zeg) geadviseerd werd beter gelijk een goede set te kopen, toen dus ook al de simpelere vliegertjes buiten naast de ansichtkaarten laten hangen en een speedwing gekocht met 2x40m lijn 75kg op maat voor de vlieger en polsbanden erbij.. bij weinig wind kan je de lijnen verstellen zodat hij toch kan vliegen, bij harde wind kan je de trekkracht zo ook verminderen, en je kan je vlieger meer op snelheid of meer op trekkracht afstellen,, bij schade kan je alles opnieuw bestellen en moet je ook weer veel afstellen.. als je een simpel vliegertje hebt die kapot gaat gooi je hem weg en koop je gewoon een nieuwe, een cf buisje wat net niet pas is net zo duur, of je probeert wat af te stellen maar dat werkt niet, heel af en toe komt er 1 100% goed uit de fabriek, en die zal het als je maar niet crashed best goed doen, maar meestal heb je pech en is het het net niet..
en door al dat afstellen ben ik me er juist helemaal in gaan verdiepen, en heb ik er veel van geleerd en verder gegroeit naar 2 achter elkaar met de bijkomende nieuwe technieken. toen de speedwing super pro 1.75m :twisted: +200kg lijnen...mwaah iedereen aan te raden.. als je hem oplaat is ie in een paar seconde boven en lig jij 20m verderop en dan praat ik over volwassen mensen waarvoor de vlieger eigenlijk bestemd is (toys for boys

) vliegt kneiters hard stuurt superscherp en is gewoon niet te houden, ik was een lang iel mannetje van 12 denk ik toen en als ik gaten in de grond maakte om me af te zetten trok ie me arm uit de kom

ik moest glijden en springen en uit de wind vliegen om hem maar te houden..
maarja en na de 1e keer uit de kom volgde snel de 2e en 3e keer enz telkens aan dezelfde arm

dus toen heb ik een matras gekocht, ook 2 lijnig (4 lijnig was toen nog niet) trekt harder maar met trapeze weinig armkracht nodig,, mwah das niks vond ik zo'n ding moet je puur als zeil gebruiken voor een buggy ofzo maja ik vond het leuker om met mijn hand made buggy van de duinen te rijden dan te vliegerbuggyzeilen? of kitesurfen maar toen hadden ze die shit nog niet echt,,,

een geweldige tijd
als ik nu een weekend bij mijn ouders langsga gaat de

speedwing

mee en niks anders

superstrakke figuren extreem snel jij vliegt van links naar rechts over het strand na strand na strand, mensen verklaren je voor gek, en als je stopt pompt de adrealine, heerlijk
nu doe ik trouwens skydiven

maargoed nu stop moet ik stoppen anders blijf ik tikken
en zeker door het sleutelen ga je je veel verder verdiepen in de hobby,, en tik ik over een paar jaar net zo'n verhaal over heli's want daar ben ik al mee besmet.daar raak je nooit over uitgepraat,
maargoed ik begrijp wat je bedoelt, maar in het leerproces levert een fp weer vertraging op, of je loopt alle levels uit of je kan ook in level 1 de buis van mario naar level 8 pakken dan heb je een cp die je crashed en dan komt level 8 the new world hoe werkt een helicopter en daar ontkom je niet aan level 9 is strak vliegen level 10 is 3d LOL zo zien wij het hier,
zo denk ik erover en ik wou weleens weten waarom nou die fp telkens geadviseerd werd,
groet