VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door VOLVO FH 16 750, 6 apr 2009.

1. Kraanbouwer

Kraanbouwer

Lid geworden:
    8 jun 2009
    Hallo Zeagle,

Voor messing zou ik eerst bij
    Messing profielen - Conrad Electronic - Europa’s grootste webwinkel in elektronica en techniek

Modelbouw webshop, Muco modelbouw internetwinkel

Let wel op conrad is maar 50cm.

Deze 2 zijn namenlijk goedkoper.
    Kijk ook eventuweel voor messing in een doe het zelf zaak.

Dit zijn goedkopere oplossingen.
    Want de metaalwinkel is behoorlijk prijzig ik koop er alleen messing wat ik nergens anders kan bestellen.

Ik hoop hierbij een beetje informatie te gegeven te hebben.

Onthoud wel messing is behoorlijk prijzig maar wel makkelijk te bewerken.

Groetjes Mitchell.

2. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    hornbach heeft ook heel veel kunstof-alu-messing profielen/platen,
    het is maar een tipje,
    groeten markioo

3. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Mitchell,

Mucobouw is veel te duur !!! en heeft bovendien weinig keus in div. maten en diktes van de messing materialen.
    Alleen maar heel licht en dun messing leverbaar !

Conrad goedkoper en heeft ook veel meer keus dan Muco.

De Metaalwinkel is inderdaad duurder , maar heeft heel veel keus en je kan in elke gewenste maat en lengte bestellen !!

Bovendien moet je ook nog opleten, wat voor messing je wil hebben/wil kopen, namelijk :
    Zacht, half hard, of hard. (dit heeft met de legering van het messing te maken)
    Ook hier zit prijsverschil in !!

Het klinkt misschien eigenwijs, maar ik ben in de loop der jaren (meer dan 40 jaar ervaring) een echte messingkenner geworden en ik heb behoorlijk wat ervaring met het bewerken en zacht en hard solderen van messing !!

Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  4. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Marco,

Hornbach is een bouwmarkt winkel en heeft de zelfde profielen dan Praxix, Gamma, Karwei, Formido, enz.
    Deze profielen en platen zijn allemaal standaard maten en meestal hebben ze niet wat je zoekt.
    Bovendien is de hardheid en de maatvoering van de messing niet altijd constant !!!

5. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo piet
    op messing gebied ben ik een leek,
    maar het assortiment aan kunstof en alu profieltjes is wel wat
    meer dan de gewone bouwmarkt hier in de regio,
    want er staan ook 1 mm dunne profieltjes van alfer,
    ik heb bij hornbach al menig metertje vandaan gehaald,
    groeten markioo

bcdeheus vindt dit leuk.
  6. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    De Metaalwinkel duurder als Conrad :confused:
    Ik heb er deze week o.a. messing H-profiel gekocht.
    Bij de Conrad € 9.64 per HALVE METER, en bij de Metaalwinkel € 10.07 per HELE METER!
    Massief Ø 7mm: Bij Conrad € 2.95 voor Ø 6.5mm (hebben geen Ø7mm) en bij de Metaalwinkel € 4.55
    Buis Ø 7mm x 6.1: Bij Conrad € 2.45 en bij de Metaalwinkel € 5.45
    Fosforbronzen plaat van 0.6mm dik, betaalde ik bij de Metaalwinkel € 19.00.
    Conrad heeft deze dikte niet in het assortiment, maar als je het terug rekend naar de meter prijs kom ik bij Conrad op ruim € 25,=
    Nu heb ik niet het hele assoritment van Conrad en de Metaalwinkel bekeken, maar in mijn geval was Conrad bij de H-profielen 2x zo duur, en bij de andere artikelen in ieder geval NIET goedkoper

7. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    nu we het gaan hebben over inkoop adressen van messing ben ik erg nieuwschierig waar iedereen zijn messing haalt?

ik heb in dortmund 2m 4mm rondstaf meegenomen voor nog geen 2 euro de meter.

In nederland vind ik dit niet onder de 4 euro de meter???? was dortmund zo goedkoop of zit ik bij verkeerde shops?

*onder andere metaalwinkel.nl en conrad.nl

ik wil beetje voorraad gaan aanleggen aangezien ik sinds kort (vrijdag) in het bezit ben van mijn eigen draaibank een Black and Red metalworker 300.

8. Kraanbouwer

Kraanbouwer

Lid geworden:
    8 jun 2009
    Hallo allemaal,

@ Adam

Sommige dingen die ik vaak nodig heb zijn bij de metaalwinkel duurder maar ik zeg niet heel het asortiment ;);)

@ Cheeta

ik heb pas per meter bij gamma gehaald 4x4 mm rond.
    Prijs: 2,99 betaald.
    Dat was goedkoper dan muco daar was het 3,50 uit me hoofd.
    Bijde zijn per meter.

En meestalmaak ik een lijstje wat ik nodig heb.
    Daarna ga ik op internet surfen om te kijken wat ik waar ga halen.

Groetjes Mitchell.

9. Robbert Nijholt

Robbert Nijholt

Lid geworden:
    14 okt 2008
    De 1 vind dit beter en de ander vind dat weer beter en ieder heeft zijn eigen zeg maar, Maar zoals jij het nu omschrijft Mitchell dat is volgens mij DE manier om te gaan shoppen!
    (das toch puur hollands ?? Kijke kijke kijke en pas veeeel later kope :p )

10. rc modelbouwer 1\50 1\16

rc modelbouwer 1\50 1\16

Lid geworden:
    13 apr 2009
    hallo ik heb pas een bestelling gedaan bij borenexpress.nl
    en die was redelijk goedkoop met messing
    200\200 mm 1 mm dik plaat voor 2,oo perstuk
    of kleine messing plaatje van 120 bij 60 voor 0,25 cent
    ik heb gelijk een grote bestelling gedaan
    ik was voor anderhalve kilo 7,50 kwijt
    en ik had het de volgende dag in huis
    mischien een goed tip voor de andere bouwers
    mvg patrick

11. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Moet dit allemaal in Piet z'n topic. :(
    Als iemand iets wil weten over het verkrijgen van messing is dat toch handiger om in een nieuw topic te doen. (zei ik die zich er zelf ook schuldig aan maakt)

12. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Adam,

Conrad is goedkoper voor kleine partijen, dan de Metaalwinkel.
    Maar voor grotere partijen (langere lengtes) is de Metaalwinkel goedkoper !!

Dus ja, wat is goedkoop, wat is duur !!!

Messing is gewoon duur, zo rond de 24,00 per kg.
    Maar omgerekend naar profielen, zijn profielen nog duurder dan de kg prijs !!

Ik koop om 2 redenen bij de Metaalwinkel :
    1.
    Ik kan de BTW terugvragen via mijn BV
    2.
    Ik krijg 10% korting !! (dit is in een ver verleden al afgesproken, dit doen ze nu niet meer bij nieuwe klanten, jammer maar helaas)

De Metaalketen in Hengelo is behoorlijk goedkoper, maar daar moet je weer hele lengtes kopen van 6 mter of platen van 250 x 125 cm.
    Dit is voor de Modelbouw niet interessant !

Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  13. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Adam,

Ja, ja, inderdaad met z'n allen mijn topic vervuilen !!!

Gelukkig ben ik daar zelf ook heeeeeeeeeel sterk in, zoals, citeren en vervuilen !!

Ik vind het niet zo heel erg hoor, als het maar betrekking heeft op dit topic !!!

14. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Dit lijkt mij een beetje een sterk verhaal, want messing is namelijk nogal duur en ik kan mij niet voorstellen 1.5kg messing voor 7.50 euro, terwijl messing toch minimaal 24,00 Euro per kg kost.

Moet ik maar eens een hele grote parij bij die jongens kopen voor 7,50 per kg, want dan kan ik best nog een aardige cent bij verdienen, door het de verkopen voor 15,00 per kg !! :cool: :cool: :cool:

15. Kraanbouwer

Kraanbouwer

Lid geworden:
    8 jun 2009
    Hallo,

Ik heb even op die site gekeken.
    Maar volgens mij is dit afval messing wat niet te verkopen is behalve voor modelbouw en andere kleine dingen.
    Bij de metaalwinkel staan ook altijd van die kleine plaatjes messing die ze niet veel meer kunnen verkopen. Daar kan je het soms goedkoper krijgen.
    Maar ik denk dat het afval is omdat het allemaal rare maten zijn en niet van 1meter breed of andere vaste maat.

Plus bij conrad, muco of de metaalwinkel is het draai/boor kwaliteit bij die site kan ik nergens wat vinden over de kwaliteit.
    Dus mischien is het andere kwaliteit waar door het goedkoper is.

(dit is wat ik denk niet wat het is)
    Als ik het fout heb hoor ik het graag.

Groetjes Mitchell.

16. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Mitchell,

Ik heb ook even op de site van de Borenexpress gekeken.
    Dit zijn allemaal restpartijen, oncurante maten, nauwelijks bruikbaar.

Voor de modelbouw zijn er wel div. kleine partijtjes die bruikbaar zijn, denk ik.
    Met name het lagerbrons en het messing dik rond, dik vierkant en dik platstaf is wel bruikbaar voor de modelbouw, omdat je daar toch vaak maar kleine stukjes voor nodig hebt.

Ik zal wel eens even wat bestellen wat ik kan gebruiken, dan kan ik de kwaliteit van het messing/brons wel bepalen !!
    Trouwens voor de kwaliteit ben ik niet bang hoor, zeker niet als de legering bekend is, deze moet wel op te vragen zijn bij de Borenexpress denk ik.

Nu achteraf weet ik wel wie er achter deze site zit, ik heb dit adres een keertje van iemand doorgekregen, volgens deze persoon is dit wel een betrouwbaar adres !!!

Ik houd jullie wel even op de hoogte als ik wat materiaal heb besteld !!!

17. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    jup zo heb ik zojuist ook 8 kilo aan allerlei verschillende rondstaf alu gekocht.gewicht ca 8kg.

prijs 40 euro incl verzenden.

mooie site btw die borenexpress..

verzoekje aan de mod om het topic te splitsen.

18. Arno Verstegen

Arno Verstegen

Lid geworden:
    1 apr 2008
    hallo,

Deze man is echt heel betrouwbaar , en het is allemaal draai en frees kwaliteit wat hij leverd.
    Ik kan deze man persoonlijk, en wat hij op de site heeft staan is maar een fractie van wat hij allemaal heeft
    Hier geld ook dat je kan kopen en later pas betaald. Ook komt hij regelmatig naar brabant en als ik dan iets besteld heb, leverd hij dat gratis thuis af, dat noem ik nog eens service.

19. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Arno,

Fijn om te horen, dat jij ervaring hebt met deze man !!

Ik had zijn site-adres al eens van iemand gekregen, die vertelde mij toen dat dit een betrouwbaar adres was en hij vaak restpartijen heeft op allerlei gebied voor de modelbouw.
    Maar daarna eigenlijk in het vergeetboek terecht gekomen, maar ik ga zeker wat bestellen bij deze man !

Ik had ook al vermeld dat het een betrouwbaar adres was, maar het is altijd leuk om van een ander te horen, dat het ook daadwerkelijk zo is !!!

20. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Update : 0048

Weer even een update van de VOLVO F16 4 assige Zwaartransporttrekker :

Zo, zullen we het nu weer hebben over de bouw van de 4 assige VOLVO F16 Zwaartransporttrekker !!

De ophangsteunen van de koppelschotel gemodificeerd op de freesbank om het er mooi realistisch er uit te laten zien.

De 2 ophangsteunen door middel van een M3 bout op elkaar geklemd en samen in model gefreesd, hierdoor zijn allebei exact gelijk.

Zie het hoogteverschil van de originele Wedico koppelschotel en de verbouwde koppelschotel.
    De originele Wedico koppelschotel is in verhouding met 1:1 veel te hoog 23mm hoog x 14.8 = 34 cm hoog.

De verbouwde Wedico koppelschotel is nu nog maar 10mm hoog zonder onderplaat en de bevestigingsplaat waar de ophangsteunen op gesoldeerd worden.
    Samen met de onderplaat en de bevestigingsplaat van de ophangsteunen is de koppelschotel nu 12mm hoog. 12mm x 14.8 = 17,76 cm, afgerond naar boven 18cm
    Dit is veel realistischer en staat optisch ook veel beter op het hulpchassis !!

Zie het hoogteverschil :

P.S.
    Hopelijk is Adam nu ook tevreden, hahahaha !!

Wordt vervolgd.

Tug.NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina