VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door VOLVO FH 16 750, 6 apr 2009.

  1. hobbyvanrobbie

    hobbyvanrobbie

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Nissewaard
    Hallo J.G.H. -G


    Dat is goed nieuws

    We kijken er naar uit, dat Pieter vandaag weer thuiskomt.
    Hopelijk is hij gauw weer aanspreekbaar.



    mvrgrob



    PS: Mag ik vragen wie precies J.G.H. -G is?








     
  2. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.904
    Locatie:
    Utrecht
    Yippie, dat is goed nieuws !!!! Beterschap !!!
     
  3. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.472
    Locatie:
    Nijmegen
    Fijn te horen dat Pieter weer thuiskomt,
    Pieter, beterschap en sterkte allemaal.

    Groetjes, Charlotte.
     
  4. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Achterhoek
    Das mooi nieuws! Beterschap en rustug an dan breekt het lijntje niet!
     
  5. Fixit

    Fixit

    Lid geworden:
    9 nov 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Badhoevedorp
    dit zijn betere berichten een goed herstel Pieter
     
  6. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Den Haag
    Fijn om te horen dat Pieter weer genoeg hersteld is en dat hij vandaag mogelijk naar huis kon. Laten we hopen dat hij ook weer spoedig hier zelf op het forum aanwezig zal zijn en zijn hobby weer op kan pakken.
     
  7. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Allemaal,

    Ik ben afgelopen maandagmorgen 30 mei 2022 ontslagen uit het Ziekenhuis en ben weer thuis.

    Ik heb er lang over nagedacht of ik op het MBF Truckersforum moet schrijven wat er met mij aan de hand is.
    Ik was dit niet van plan, maar de geruchtenmachine op de Social Media is, zo als gewoonlijk, al weer op gang
    gekomen en doen er allerlei wilde/roddelverhalen over mij de ronde.

    Nu blijkt maar weer eens hoe klein wereld is.
    Wat bijzonder vervelend en irritant is, terwijl men niet weet wat er precies is gebeurd op 17 mei j.l. en wat er daarna allemaal heeft afgespeeld met mij.
    Daarom wil ik hier duidelijkheid geven/verschaffen, wat er daadwerkelijk is gebeurd en wat er daadwerkelijk met mij aan de hand is.
    Niet schrikken, dit is een heftig verhaal :


    Dinsdagmiddag 17 mei, j.l. :
    Twee keer heel veel bloed overgegeven.
    Onbegrijpelijk/ onvoorstelbaar, ik heb van te voren niets gemerkt, echt helemaal niets gemerkt.
    Ik zou s’avonds een nachtrit gaan rijden, als invalchauffeur, met 1 dag overstaan, een rit van 902 km.
    Als mij het bovenstaande onderweg was overkomen, had ik dit niet overleefd.

    Met spoed met de Ambulance, met loeiende sirenes om 14,17 uur naar het Ziekenhuis gebracht, naar de spoedeisende hulp.
    Met een Gastroscoop in de slokdarm en maag gekeken, dit zag er niet geruststellend uit.
    Op genomen op de IC en 3 liter bloed en 2 x 1 liter ijzer toegediend via infuus.
    Totaal 20 zakken vocht toegediend via een infuus.

    Ik ga hier niet alle details, wat er allemaal nog meer heeft afgespeeld, tijdens de opname in het ziekenhuis op de IC.

    Woensdagmorgen een slecht nieuws gesprek gehad, met de MLD arts/Oncoloog gehad, die zegt direct waar het op staat :
    U heeft een kwaadaardige tumor in uw slokdarm, we gaan vandaag diverse onderzoeken doen en opnieuw en de Gastroscoop
    onder narcose een Stent tegen het kwaadaardige tumor aanklemmen, zodat het bloeden gaat stoppen. Deze behandeling is uitgevoerd op de IC. Daarna CT scan gemaakt of de Stent op de juiste plaats zit en of het bloeden is gestopt, door Stent is het bloeden gestopt.
    1 dag rust gehad op de IC.
    Ik mocht al die tijd niet eten, ik kreeg alleen maar vocht, in 3 dagen 5 kg afgevallen.

    Op donderdag in een ander ziekenhuis een PET-scan gemaakt, bleek de Stent los in de maag te liggen en moest onmiddellijk verwijderd worden. Weer onder narcose met de Gastroscoop in de maag geweest om de Stent te verwijderen, met op risico dat de tumor weer ging bloeden, dit is gelukkig niet gebeurd.
    Weer 1 dag rust gekregen op de IC tot maandag 23 mei 2022.

    Op maandag op nieuw in het andere ziekenhuis een nieuwe PET scan gemaakt om de tumor te beoordelen en te bekijken of er uitzaaiingen zijn in het lichaam.
    Op dinsdag 24 mei 2022, met diverse artsen (artsenteam) opnieuw een gesprek gehad.
    1.
    Het slechte nieuws is :
    Kwaadaardige tumor in de slokdarm.
    2.
    Het goede nieuws is :
    Geen uitzaaiingen in het lichaam.
    3.
    De tumor zit laag onder inde slokdarm vlakbij de maag.
    4.
    Ik krijg 5 chemo kuren en 23 bestralingen om de tumor te bestrijden
    5.
    Na de chemokuren en de bestralingen krijg ik 3 maanden rust om aan te sterken, daarna wordt ik geopereerd, je gelooft het niet, door een ROBOT, die de operatie gaat uitvoeren, hier komen geen mensenhanden aan te pas.
    Twee chirurgen zitten achter een beeldscherm, ze zien de patiënt niet, die ligt in een andere ruimte.

    De twee chirurgen kijken mee op het beeldscherm en kunnen eventueel bijsturen met 4 Joy Sticks, maar volgens de chirurg is ingrijpen eigenlijk niet aan de orde.

    Wat houdt deze operatie in :

    Een gedeelte van de slokdarm en de tumor wordt verwijderd en wordt ervan de maagwand een nieuw gedeelte van de slokdarm gemaakt en aan de ingekorte slokdarm gehecht.
    Dit is een hele ingrijpende operatie die tussen de 4 en 7 uur gaat duren.
    Voor zo’n ingrijpende moet je over een goede conditie beschikken, gelukkig heb ik een goede conditie voor mijn leeftijd.
    Aankomende dagen/weken heb ik nog diverse afspraken in 3 verschillende Ziekenhuizen.
    6.
    Ik heb echt geluk gehad dat het nog behandelbaar is, omdat ik sterke bloedverdunners gebruik, na in totaal 3 herseninfarcten CVA)en 3 TIA ’s hebben de bloedverdunners de tumor verraden in mijn slokdarm, waardoor dat ik er nu op tijd bij ben.
    Als je klachten krijgt van een tumor in de slokdarm, is dit meestal te laat en is genezing vaak niet meer mogelijk.
    7.
    Wat zijn mijn kansen :
    60% van de personen die op deze wijze zijn behandeld is na 5 jaar nog in leven.
    45% is na 10 jaar nog in leven.
    Hopelijk mag ik bij deze bovenstaande groep horen.


    Ik voel me op dit moment goed en ben al weer bezig met wandelen, ik zit nu al weer op 2 km wandelen, normaal wandel ik gemiddeld 6 km per dag, 7 dagen per week, ook bij slecht weer, ik ga te allen tijde wandelen, dit doe ik al vanaf 2011.
    Ook als ik rij, als invalchauffeur ga ik wandelen, ook als ik een dag moet overstaan, bij een lange
    nachtrit/nachtritten.


    Ik ben van huis uit positief ingesteld en zie de toekomst met vertrouwen te gemoed, al zal het heel zwaar worden,men zegt dat je door een heel diep dal gaat, maar ik ga ervoor, om de het gevecht tegen de tumor aan te gaan
    Ik ben beslist niet zielig, ik heb inmiddels aanvaardt, wat mij mankeert.

    Het is een heel lang (heftig) verhaal geworden, hoop ik dat door dit verhaal hier te plaatsen, de geruchtenmachine zal stoppen en er geen onwaarheden (nep nieuws) meer wordt verspreid over mij.
    Dit is het ergste wat je kan overkomen, als er (NEP NIEUWS) over je wordt verspreid, terwijl je op dat moment niet
    zelf kan reageren.


    P.S.
    Dit bovenstaande bericht wordt na 7 dagen automatisch verwijderd.


     
    Schots en Scheef en graafie68 vinden dit leuk.
  8. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    554
    Locatie:
    Zwolle
    Blij te horen dat het in ieder geval te behandelen is. Hou je taai en vertrouwen in de medische wetenschap.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  9. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    869
    Locatie:
    Halsteren
    Pieter, ondanks alles blijf genieten van de kleine dingen positief blijven en vertrouwen in toekomst dat zijn de handvatten die je perspectief geven voor de toekomst.

    Sterkte verder.

    Ach. .... media, roddels.... slopen meer dan je lief is ..... maar zegt meer over de personen die dit doen dan over de persoon waar het omgaat.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  10. Fixit

    Fixit

    Lid geworden:
    9 nov 2014
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Hoi Pieter goed om wat van je te horen schrok wel een beetje toen ik het las dat je naar het ziekenhuis was gebracht .Laten we hopen dat het rustig aan weer goed gaat komen en dat je bij de groep van 45% hoort we willen met ze alle op dit forum nog lang van je bouwkunsten genieten . Remko
     
  11. Herman Herrebout

    Herman Herrebout

    Lid geworden:
    20 jan 2019
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Terneuzen
    Hallo Pieter, ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe. En laten we hopen en hopelijk ben jij een van de 45%.
    Want we willen nog lang genieten van je bouwkunst en je verhalen.
     
  12. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    986
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Pieter, een heftig bericht en het raakt mij gigantisch.
    Ik zit momenteel op een vergelijkbare medische sneltrein en dat hakt erin.

    Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen de komende tijd.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  13. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Rotterdam
    Fijn dat je weer thuis bent Pieter, het was even schrikken dat je was opgenomen met spoed. Ik wens je veel sterkte en kracht toe om weer helemaal te herstellen en doe vooral rustig aan.

    Modelbouw komt wel weer als je je 100 % fit en energie vol voelt, doe vooral rustig aan en denk aan je zelf.
    Ja roddels die slopen de mens als men niet de waarheid kent.


    Vriendelijke groet, Marceline
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2022
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  14. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Achterhoek
    Hallo Pieter heftig maar hoopvol gaan we maar van uit. Rustug an en gelukkig zit je zelf niet op de socials. Geruststelling ik heb nergens wat gezien en ze kunnen beter over je fiets lullen.....

    Good goan!
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  15. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Heftig verhaal Pieter, confronterend lijkt mij. Ik wens jouw heel veel beterschap en jou en je naasten heel veel sterkte toe. Ik vind het goed dat je het deelt, erover praten heeft mij iig vaak geholpen. En uiteraard hoop ik met je mee dat alles goed gaat.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  16. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Rhenen
    heel veel sterkte de komende periode, en ik en waarschijnlijk wij hopen nog lang van uw modelbouwverhalen te mogen genieten
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.353
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is een heftig verhaal, heel veel sterkte gewenst!
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  18. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.472
    Locatie:
    Nijmegen
    Hallo Pieter,
    Wat een heftig verhaal !.
    Net als iedereen geschrokken toen we hier het bericht lazen dat je naar het ziekenhuis was gebracht.
    Fijn dat het wat beter gaat,en je weer thuis bent,
    gelukkig ben je positief ingesteld en ga je de strijd aan met de tumor.
    Ik wens jou en je familie heel veel sterkte en kracht toe voor de tijd die voor je ligt.

    Groetjes, Charlotte.
     
  19. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hall allemaal,

    Iedereen bedankt voor het medeleven, dit doet (zeer) mij goed.

    BEDANKT DUIM OPHOOG 2.jpg
     
    Bert V en Johannes59 vinden dit leuk.
  20. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Johannes,

    Bedankt voor je medeleven, dit doet mij goed.
    DUIM OMHOOG KLEIN.jpg
     
    Johannes59 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina