Volvo FH 12 8x4

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door arm1948, 2 sep 2007.

1. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Wil,

Hoezo jammer ??? Gelukkig toch !!!

Nou dat ziet er mooi uit !!!

Gave naam hoor voor jou nieuwe bedrijf, maar er moet nog wel even B.V. achter hé !!

2. bvdh

bvdh

Lid geworden:
    17 jan 2009
    eh e ja ik ben timmerman (en dat wil niets zeggen hoor) maar ik zouw niet zo n strakke kist kunnen maken. echt superrrrr;)

mvg bertus

3. StingRay

StingRay

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Volg je bouw al een tijdje, mijn complimenten.
    Elke keer weer verbaasd over je detaillering

4. arm1948

arm1948

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Kist

Hoi weer

Ik heb weer mooie reakties gekregen over de kist.Mijn dank daarvoor.Maar eigenlijk is het niet zo moeilijk om zo'n kist te maken.Zoals bij alles gaat het om goed gereedschap.Nu is het niet te betalen als je voor elk klusje gereedschap moet kopen.Maar het kan ook anders.Voor mijn werk als gereedschapmaker moet ik vaak oplossingen verzinnen om een bepaald produkt te kunnen maken.Dus voor het zagen van verschillende kleine onderdelen heb ik mijn eigen zaagbankje ontworpen van FISCHER TECHNIK.

Zo ziet het er uit.

En hier met drie sterke klemmen op het werkblad geklemd.Nu is het alleen nog maar de aanslag op de juiste plek zetten en zagen maar.Nu weet ik dat niet iedereen (zoals ik) FT heeft maar het gaat mij erom te laten zien dat goed modelbouwen niet alleen afhankelijk is van machines maar vooral van oplossingen bedenken.Op wat voor manier dan ook.

Vandaag ook nog even verder gegaan met de lay-out om jullie, maar vooral mijzelf,een beeld te geven van de kleuren en de belettering.

Mvg Wil

peter 55 vindt dit leuk.
  5. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Hoi Wil,

Het is een prachtig model, helemaal super. Moet wel eerlijk bekennen ,dat ik vind, dat de kleurstelling afbreuk doet aan het model. Dat is echter mijn mening!! Iedereen moet zijn/haar modellen maken zodat je ze zelf het mooist vind.
    Dat met FT is ook goed bedacht, heb zelf de wereld lego liggen wat ik ook wel eens gebruik ter ondersteuning ed.

GreeZz Sjon

6. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Wil,

Nou het begint al wat te worden met jou bedrijfskleuren, mooi hoor, heel aparte kleurstelling !!!

7. arm1948

arm1948

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Kleurstelling

Hallo Sjon

Je hebt helemaal gelijk.Een ieder bouwt zijn model zoals die zelf het mooiste vind.Maar de kleurstelling is op dit moment moeilijk te beoordelen.Het model is nog niet af dus ALLE kleuren zitten er nog niet in.Maar als tie af is ziet het er uit zoals op onderstaande foto.

Hier ben ik helemaal weg van en het is heel wat anders dan mammoet of v.d.Vlist.Die kleuren heb ik al genoeg rond zien rijden.

Mvg Wil

peter 55 vindt dit leuk.
  8. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Okee, ik neem mijn woorden terug..... toch te snel mijn mening gegeven!!!! ;)
    Deze foto's zien er strak uit. volgende keer toch wat langer wachten..... hahahaha

GreeZz Sjon

9. jordi

jordi

Lid geworden:
    25 feb 2008
    hallo wil,

ik heb via een link( Qnet ) op een ander forum (www.wesje.nl/forum forum voor voornamelijk 1:50 vrachtwagens) een nummer gevonden waar je wellicht wat mee kan.

het is een AKZO-code. wat dit precies is weet ik niet. het zal waarschijnlijk wel net zoiets zijn als een RAL of een FLN nummer.

FLUK6566 is de code van het groen van Cadzow Haulage.

andere kleuren stonden niet in deze lijst. ik heb in een topic over kleur-codes gevraagd naar de kleuren van cadzow. als ik reactie heb zal ik het hier melden.

10. arm1948

arm1948

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Kleurstelling

Hallo jordi

Je bent een kanjer.Dat je de moeite genomen hebt om dit voor mij op te zoeken.Geweldig.
    Maar ik ben weer bezig geweest vandaag en ik heb de lay-out veranderd.Ook ben ik naar de lokale dealer van MOTIP geweest en heb spuitbussen besteld die het beste overeenkomen met de kleuren die mijn printer aankan.

Hier is de komplete lay-out zoals ik het op decalpapier ga uitprinten.Nogmaals mijn hartelijke dank.Het doet mij goed te weten dat anderen proberen samen met mij tot een goed resultaat te komen.

Mvg Wil

peter 55 vindt dit leuk.
  11. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Wil,

Je bent B.V. vergeten !!!

Is toch wel belangrijk hoor !!!

Zonder B.V. ben je hoofdelijk aansprakelijk en worden al je bezittingen bij een faillissiment verkocht !!!
    Er gaan de laatste nogal wat tranportondernemingen failliet hé !!
    Nou dat wil jij toch niet meemaken hé !!:cool: :cool: :cool:

12. arm1948

arm1948

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Jaloers

Hallo maar weer

Ik ben jaloers.
    Ik ben jaloers op Piet.Hij kan zulke mooie dingen maken uit messing.
    Ik ben jaloers op Marcel (rottirood).Hij kan een model zo mooi afwerken.
    Ik ben jaloers op de jonge gasten die zo goed met de computer overweg kunnen.
    Ik ben jaloers op iedereen die dingen kan die ik niet kan doen (of kon doen).
    Al vroeg in dit topic heb ik gezegd dat voor mij het grootste probleem het spuiten zou worden.Onderdelen maken oke.Maar alles zo netjes afwerken dat iedereen zegt, oooooh dat is mooi, dat is een ander verhaal.
    Toch ga ik het proberen.Ik wil proberen het echt heel mooi te maken.
    De lay-out is definitief.Hiervoor heb ik dagen achter de computer gezeten.Misschien dat een jonkie er een uur over had gedaan.Maar het belangrijkste (voor mij )is dat ik weer iets geleerd heb.En dat is wat ik een ieder mee wil geven.Modelbouwen is jaloers zijn op een ieder die iets wel kan,maar proberen ook zover te komen dat je het zelf ook leert te doen.
    Omdat het spuiten en de lay-out zo moeilijk voor mij waren ben ik alsmaar bezig geweest met computeren,knippen en plakken.
    Hier is het resultaat.

De ballastbak van de linkerzijde gezien.

En hier vanaf linksachter.Ik hoop dat alles net zo mooi wordt als bij Marcel en sjon want dat glimt ook wel heel mooi.
    Hoe beter je wordt in modelbouw hoe minder je jaloers bent op een ander.

Mvg Wil

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
    peter 55 vindt dit leuk.
  13. rottierood

rottierood

Lid geworden:
    21 jul 2004
    Hoi Wil,
    voel me gevleid dat je jaloers op me bent hahahaha
    daarintegen ben ik weer jaloers op jou!Ken weinig mensen die een model zo maken als jij.
    Ik zeg altijd:
    een ieder is uniek in zichzelf,zo ook het model wat hij maakt.

Ik bouw over het algemeen LowBudget.Zo ben ik begonnen met de racetrailer van Alfa Romeo.
    Allemaal afval hout,maar kan jij dat zien???Dan komt mijn vakgebied naar voren,om het afval mooi te maken.

Jij heb al het voordeel dat alles al strak is.Mooi gefreesd,alles past netjes strak op en aan elkaar.Dan moet de afwerking een appeltje/eitje zijn.

Nogmaals,ik vindt het geweldig wat je hier met ons deelt.Jij geniet de ruime aandacht,en dat gewoon voor 100% terecht!!!!!!!!Kijk alleen maar naar het aantal keren dat je topic is bekeken.Geweldig toch?Ik vindt van wel.Helemaal super.

Wil,ga zo door op jou unieke wijze van bouwen.

Uiteraard andere medemodelbouwers,jullie werk is ook top natuurlijk!
    even laten zien hoe de racetrailer geboren werd:
    dankjewel!!!!!
    groetjes Marcel.

14. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Hoi Wil,

ik ben juist jaloers op jou. moet je eens zien wat en mooi afgewerkte cabine je gemaakt hebt... daar kan ik echt nog wat leren!!!
    Maar zoals je al zei: zo heeft ieder zijn eigen bijzonderheden/kunsten.
    Ook Marcel maakt super mooie modellen.
    Mede door zijn manier (afval bouwen...) ben ik aan de hobby begonnen.

Cheers en hopelijk treffen we elkaar eens snel.

Sjon

15. arm1948

arm1948

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Jaloers

Hallo Marcel

Jouw antwoord is precies wat ik bedoel.Voor jou is de afwerking appeltje/eitje voor mij is het een berg.Maar ik ga het wel proberen te doen zoals jij.Lukt mij dat niet dan zal ik nog aardig veel aan je vragen.Mijn vak is gereedschapmaker jouw vak schilder.Samen kunnen we tot hele mooie dingen komen.Daar is dit forum toch voor?

P.S. Nu je weer terug bent bij de truckers wil ik je alsnog een vangmuilkoppeling aanbieden.
    Voor niets natuurlijk.

Mvg Wil

16. arm1948

arm1948

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Vangmuilkoppeling

Hallo Sjon

Als je mijn topic helemaal gelezen hebt zul je wel weten dat ik 5 vangmuilkoppelingen gemaakt heb.Allereerst 1 voor mijzelf en de anderen voor de verkoop.Maar ik ben geen handelaar.No.2 heb ik aan Mark gegeven.No.3 zojuist weer aan Marcel aangeboden gewoon omdat ik hem bewonder om de bouw van zijn geldwagen en de afwerking daarvan.
    No.4 Wil ik jou aanbieden voor de bouw en afwerking van de lzv.
    No.5 Weet ik nog niet.Misschien hou ik hem voor mijzelf maar het kan ook wezen dat ik deze ook weg geef aan iemand waarvan ik vind dat hij hem verdient.

Mvg Wil

17. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    wil,

ik kan eventueel eens een keer als ik bij een klant ben kijken of ik je decals op topcolour paper kan zetten met een grote kleurenlaser apparaat. Hiermee krijg je een mooie kwaliteit voor de belettering.

Echter is het wel net afhankelijk dat ik bij een klant kom die en een CS230 of vergelijkbaar heeft staan en ook topcolour papier heeft liggen.

werk bij dit bedrijf
    Océ CS231/240/250
    Océ VarioPrint 1055-65-75
    Dit zijn de machines die ik in mijn pocket heb *en alle soortgelijken in totaal stuk of 35 machines

18. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Wil,

Bedankt voor je lovende woorden, hier word ik helemaal stil van !!
    Op mij hoef je niet jaloers te zijn hoor, wat ik bouw kan jij ook zeker bouwen !

Maar zo heel bijzonder is het ook weer niet hoor wat ik bouw hoor, ik ben en blijf maar een amateurtje hoor, want van elektronica snap ik echt helemaal niets, echt een Dombo !!
    Bovendien bouw ik niet zo heel erg snel, omdat ik veel te secuur ben !!!

Nou, niet zo bescheiden over jezelf hoor, ik vind jou een Superbouwer, wat jij allemaal met aluminium en ABS maakt, (Volvo)petje af hoor, echt heel mooi en strak, ik heb het in Bemmel kunnen bewonderen, echt heel mooi !!

p.s.

soms moet ik ook weleens dingen ovemaken, omdat ik niet tevreden ben, soms ook weleens meerdere keren overmaken, maar dat is hobby hé !

Succes met de verdere afbouw van de Super Volvo !!!

En wat het spuiten betreft, dat is een kwestie van gewoon doen hoor !!!
    Oefenen en nog eens oefenen, op proefstukjes, dan gaat het best wel lukken hoor, dat gaat best goed komen !!!
    Niet een te dikke laag verf in één keer spuiten dan krijg je zakkers, beter 3 keer een dunne laag spuiten, dan wordt het best goed hoor !!!

Als je wilt mag je mijn verfspuit wel lenen hoor, tenminste als je zelf een compressor hebt.
    Ik heb ook wel een Airbrusch spuitje, die mag je ook wel lenen hoor !!

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  19. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo piet
    uw spuitje uitlenen??!!!
    leent u dan ook de partytent(uw spuitcabine) gelijk uit???!!!!hahahaha
    maar om me er weer even mee te bemoeien,
    jullie maken beide heeeele mooie modellen hoor,
    waar er dan maar 1 van bestaat,
    er zijn wel meer mensen die verschrikkelijk mooie modellen maken maar die ken je niet omdat ze niet zoals jullie het hier op t forum tonen,
    ik heb ook wel wat modellen gemaakt maar niks ervan op t forum geplaatst,
    maar dan op shows geshowd,en div prijzen ermee gewonnen,
    en in opdracht gebouwd in 1:50/1:24/1:16 voor bedrijven en dealers,
    maar heb nu zoveel niet afgebouwde modellen liggen,
    dat ik daar nu mee bezig ben,
    voornamelijk nog te spuiten en afwerken ervan,
    jullie zullen het wel een dezer dagen op t forum mogen beoordelen,
    sorry voor het eventueel oftopic gaan Wil!!!!!!!
    mvg markioo

20. VOLVO FH 16 750

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Marco,

Hmmm, spuitcabine uitlenen, een beetje lastig opsturen hé !!
    Maar niets is onmogelijk hé !

De Partytent is inmiddels aardig rood geworden, was wit, hahahaha !!

Deel Deze Pagina