Volvo FH16 / 750

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door marcelinets, 5 feb 2021.

1. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Hallo Stoomertje,

ik heb setjes van diverse inbus boutjes met bij behorende moertjes, heb een paar websites waar ze inbus boutjes en moertjes verkopen. De moertjes van de lesu luchthorens zijn erg klein en 2 per luchthorn helaas.

2. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Even geen updates ivm met het vele werk lange diensten en weekend nodig om bij te komen na 18 maart meer tijd waarschijnlijk. De Volvo en de Iveco en MB Arocs moeten even wachten. Wel een japanse zaag gekocht bij de Lidl 6,99 euro

3. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Ga deze trailer bestellen en de opbouw voor de Volvo. Momenteel zijn beide niet leverbaar bij carson.modellbau helaas, zwaailampje komt bij aliexpress vandaan. 1-14-3-achs-flachbettauflieger-iii-stahl-500907650-de_00.jpeg 1-14-3-achs-flachbettauflieger-iii-stahl-500907650-de_04.jpeg 1-14-conversion-kit-materialtrailer-500907649-en_01.jpeg 1-14-conversion-kit-materialtrailer-500907649-en_02.jpeg H184b999da5204dce8be6b241591a27fbk.jpg

VOLVO FH 16 750, Catwoman en raoul00123 vinden dit leuk.
  4. Leon1965

Leon1965

Lid geworden:
    21 jul 2019
    Hoi,
    Volgens mij is de opbouw voor de FH16 wel beschikbaar bij Wetronic

VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  5. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Dit is een trailer Leon en geen opbouw voor de Volvo. De Volvo laat ik zo als trekkend voertuig voor de Carson trailer. De opbouw is van aluminium en te openen schotten. Ik had ook kunnen kiezen voor de aluminium trailer van JX kost iets van E.900,- euro. Alleen beetje te weinig tijd voor deze hobby.

Laatst bewerkt: 3 apr 2022
  6. Leon1965

Leon1965

Lid geworden:
    21 jul 2019
    sorry.. je post bracht me in verwarring...

7. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Dit de trailer van JXModels kost 900,- euro JX-LBBG-A-9.jpg JX-LBBG-A-1.jpg JX-LBBG-A-3.jpg JX-LBBG-A-7.jpg

Leon1965, huenenbedden, bvdh en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Ik ga voor een andere trailer alleen weet ik nog wanneer ik hem ga bestellen. Eerst moet de Volvo afgemaakt worden nog een paar kleine dingetjes aanpassen en de elektronica installeren.

9. Leon1965

Leon1965

Lid geworden:
    21 jul 2019
    Ben benieuwd welke het gaat worden....

10. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Wordt een trailer bij Gallinger 3 asser en 3 assen bestuurbaar en uitschuifbaar en 20 kg draag gewicht, het is geen dieplader.

11. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Omdat ik het er niet over eens kan worden welke trailer ik achter de Volvo wil gaan gebruiken.

Een ander idee voor de Volvo ook beetje door mijn werk als beroeps verkeersregelaar, om een bots-absorber te maken met licht gevende pijl en knipper lampen. De lichtgevende pijl reeds gevonden op Aliexpress.
    Nu zoeken naar geschikte oranje glaasjes en smd knipper lampjes en elektronica, de bak maken van 3 mm stryleen plaat en voor vulling heb ik kleine schuim blokjes van de bouw.

Welke elektronica zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken om de knipper lampen en pijl aan te sturen?
    Even een foto van de pijl. S58496c37d90d47afb1116c82ee18d6d5N.jpg

12. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
  13. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Denk eerder aan een aparte unit voor de lichtpijl en 4 flitsers. In de truck komt wel een beier usm rc 03 voor licht.

14. trialrolf

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Reden waarom een aparte unit als je op de Beier 16 kanalen hebt?

Zag op youtube een film van die pijl en die flitste al.....Eens bij Nooxion kijken.

Mogelijk heeft Niepelt nog iets wat je zoekt wat glaasjes en knippers betreft.
    Leds & More al eens gekeken?

15. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    De reden voor een aparte unit is eenvoudig, als ik later nog een leuke trailer vind moet de botsabsorber er weer af kunnen en er geen draden moeten los halen.

Heb al gekeken bij modellbau niepelt.

Kan eens bij nooxion fury bear kijken en bij leds en more.

16. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Marceline,

ik heb eerder ook over een bots na zitten denken, mogelijk komt die er ook nog een keer.
    als je de beier gebruikt kan je in de bots een trailer module en accu plaatsen. Gegevens overdracht gaat dan via IR (zonder bedrading). Dan kan je alles aansturen vanaf de beier en kan je toch de bots er makkelijk afhalen

17. Marceline

Marceline

Lid geworden:
    28 okt 2021
    Dat is een goeie tip Sander.

18. trialrolf

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Of gewoon de bots met een stekker ....... Maar er zijn inderdaad meer wegen die naar Rome en Verona leiden

19. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    als je de beier gebruikt kan je in de bots een trailer module en accu plaatsen. Gegevens overdracht gaat dan via IR (zonder bedrading).
    Dure en complexe oplossing. Ledjes hebben gen eigen accu nodig, en dmv een connector kun je signalen van de Beier naar de botsabsorber sturen. Keep It Simple Stu... is mijn devies.

20. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Misschien wil je de pijl nog van richting laten veranderen en het bots gedeelte laten zakken, dan heb je wel meer nodig

Deel Deze Pagina