Volvo FH16 / 750

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door marcelinets, 5 feb 2021.

1. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Marceline,

Het begint er op te lijken, het wordt mooie Volvo FH 16
    Smiley  2 Dikke duimen - TOP  KLEIN.jpg

Mooie Semi diepader van Lesu.
    Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
    SMILEY KNIPOOG - kopie.jpg

2. marcelinets

marcelinets Guest

Inderdaad Pieter gaat een mooie Volvo FH16 750 worden in combinatie met de lesu semi dieplader.
    Kost een paar euro,s maar dan heb je ook wat en hij is compleet uitgevoerd dat gaf mij de doorslag.

raoul00123 en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  3. marcelinets

marcelinets Guest

Weer wat onderdelen in de primer gezet die later in het groen en zwart worden gespoten. Wil wel een tip mee geven betreft de Volvo letters, leg waar de letters uitkomen op een stukje plasic en leg beide kanten vast met plakband en leg de letters terug in de vorm zodat de letters niet kunnen verschuiven tijdens het spuiten. IMG_1074.jpg IMG_1075.jpg IMG_1076.jpg

Catwoman, bvdh, Leon1965 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. marcelinets

marcelinets Guest

Even ramen en boortje besteld dan kunnen we weer verder, boortjes zijn voor de Servonaut led verlichting. TAM-19115495_tamiya_volvo_fh16_windows_parts_s_2-800x800.jpg 39064-800x800.jpg

Catwoman en Leon1965 vinden dit leuk.
  5. marcelinets

marcelinets Guest

Net even de Beier Infrarot lichtmodul LM-IR-16-4 besteld lm-ir-16-4.png

stoomertje vindt dit leuk.
  6. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Ramen? heb ik wat gemist? Die zitten toch in de kit of is hier wat anders aan?

7. marcelinets

marcelinets Guest

Goedenmorgen Rolf,

Ik heb alleen losse onderdelen besteld van de cabine bij Wetronic en Tamico.de, en niet de hele kit Volvo FH16 750 boom transporter.

8. marcelinets

marcelinets Guest

Alvast wat spulletjes voor de Lesu semi-dieplader besteld bij der-rc-bruder.de .later komt er nog een buro container als lading laatste foto. Baustellentank.jpg 980504456903.png Staukiste_Goldhofer_2.jpg Tam_Magazin.jpg

Alex Kooijman en stoomertje vinden dit leuk.
  9. marcelinets

marcelinets Guest

Vandaag de beier aanhanger licht module binnen gekregen. IMG_1080.jpg IMG_1081.jpg

Catwoman, Alex Kooijman en bvdh vinden dit leuk.
  10. marcelinets

marcelinets Guest

Even een tegenvaller moet chassis paar centimeter verlengen om achterste spatbord steun te kunnen monteren. Het weekend er mooi de tijd voor. IMG_1082.jpg IMG_1084.jpg IMG_1083.jpg

sandertrucker, ozy, huenenbedden en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. trialrolf

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Ah, kijk, dat had ik dus gemist......cq was ik weer vergeten denk ik eerder...... sorryo_O

12. marcelinets

marcelinets Guest

Volg je niet helemaal …..dacht dat chassis lang genoeg was niet dus, er een paar cm eraan vast maken en gaatjes tappen en boren.

13. trialrolf

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    ging hier om....

14. marcelinets

marcelinets Guest

moet kunnen

trialrolf vindt dit leuk.
  15. marcelinets

marcelinets Guest

Even geen updates i.v.m. avond - nachten werk weg werkzaamheden Wormerveer, daarna gaan we weer verder met de Volvo.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2021
  16. marcelinets

marcelinets Guest

Weer wat spulletjes binnen gehad kunnen we van de winter ook wat doen. WC, dieseltank en gereedschapskist in elkaar zetten. IMG_1086.jpg IMG_1087.jpg IMG_1088.jpg

Leo Broers, VOLVO FH 16 750 en Catwoman vinden dit leuk.
  17. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Er is veel moois te koop. Lekker bezich blijven, gelijk weer mooie avond vulling

marcelinets vindt dit leuk.
  18. marcelinets

marcelinets Guest

Inderdaad er is veel moois te koop. Misschien van de winter ook de trailer bestellen, de lesu semi dieplader.

Catwoman vindt dit leuk.
  19. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Hallo Marceline,

Behoorlijk wat geïnvesteerd in (rij-baan) decoratie.
    DUIM OMHOOG 1.jpg

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de Volvo FH 16 750

20. marcelinets

marcelinets Guest

Hallo Pieter,
    Valt mee hoor met rijbaan decoratie en de prijs hiervan iets van 55,- euro incl verzenden.
    Moet eerst de achterlichten bestellen bij lili-modellbau.de voordat ik met de achterkant verder kan, en niet dat ik later weer de zaag moet gebruiken om verleng stukje korter te maken.
    De Lesu semi dieplader komt dit jaar nog, maar is wel de duurste rc trailer wat ik ooit gekocht heb.

Verder heb ik nog interesse in de Iveco cabine en de Volvo FM/VM cabine, eerst maar eens de Volvo FH16 750 afbouwen en de MB Actros die ligt al paar jaar te wachten op verdere afbouw. En de Scania van Assistance Karen moet ook afgebouwd worden, de onderdelen die ik nodig heb zijn nu verkrijgbaar omdat Tamiya de bergings Volvo FH16 heeft uitgebracht.

Precies wat Stoomertje al zei er is veel moois te koop.

stoomertje en raoul00123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina