Voor de PARAT-schippers onder ons!

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Roel van Essen, 26 aug 2004.

1. Edwin M.

Edwin M. Guest

2. Justin

Justin

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Hoi

@ Roel

Die Stootrand voorop je Parat hoe kom je daaraan, mijn Paula III(binnenkort Agadir) wil er ook een.... :lol:

Groeten Justin

3. Werner Wuyts

Werner Wuyts

Lid geworden:
    7 nov 2005
    Loctite, .... Is dat ook verkrijgbaar in de handel??
    Ik dacht dat dit enkel in industriele toepassingen werd verkocht.

Waar is er dan een winkel die me dat kan leveren???

Ik denk dat iedereen Loctite kent ..... vanop het werk....

ps: misschien is het in Nederland anders dan in Belgie natuurlijk

4. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    @ Justin, in feite zit er een dubbele bescherming op de boeg van de PARAT:
    Zwart: een stuk nylon 'klimtouw', je weet wel het soort touw wat survivalboys gebruiken om mee van rotsen, helikopters en torens te dalen. Dat spul slijt vrij hard en moet op een gegeven moment vervangen worden. Ik heb wat vriendjes die bij de KL nogal veel met die activiteiten bezig zijn en via hen kon ik aan een meter of tien van dat spul komen.
    Meestal heeft het een leuk trendy kleurtje, maar er zijn onderdelen en activiteiten bij de KL waarbij zwarte touwen noodzakelijk zijn, dus...
    Dubbel nemen, met sterk ijzergaren netjes aan elkaar naaien, kleine gaatjes in de romp (net boven het dek) geboord) en met hetzelfde ijzergaren op de romp vastgenaaid.
    Werkt prima, en heeft de romp voor menige beschadiging behoedt.

De witte fender op de boeg komt van Cap Maquettes, een firma in modelbouwbeslag. Heeft een uitgebreide site op Internet.

5. Samw

Samw

Lid geworden:
    16 nov 2005
    Ik heb zo een stootrand vooraan al eens zien liggen in een gewone modelbouwwinkel (http://www.modelbouw-baillien.be/), kant en klaar bij de beslag sectie.

En loctite vind je normaal toch overal, zelfs al in bouwmarkten. Onze koelkast zit vol met locktite (de koelkast voor chemische producten natuurlijk).

Deel Deze Pagina