Dat niemand de snelheid constand houd heb je gelijk in. Ze zakken sneller dan ze horizontaal vliegen. En heel veel klimmen trager dan ze horizontaal vliegen. Soms (ook internationaal) echt overdreven. Dit kun je niet oplossen door sneller horizontaal te vliegen, dat zou meer punten kosten dan het opleverd. Maar vertikaal omhoog kun je dat wel. (op figuren met meer dan een halve rol na) Iedereen die er voor kiest om vertikaal omhoog langzamer te gaan dan horizontaal moet je imo daar gewoon voor straffen met aftrek. Een kist die dit niet kan is een keuze, of het is gewoon fout sturen. Vertikaal dalen kun je vertragen. Remmen, prop. Hierdoor kun je op zijn minst dicht bij komen. Wat je daar precies moet doen kun je denk ik lang over discuseren. Ik zou wel voor zijn om daar aftrek te geven. Al is het puur als beloning voor de persoon die het uit vogelt en dan wel een 10 kan halen.
Zijn nu ook voorbeeldvluchten beschikbaar: Duits programma <object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sRXyiJ76gdg&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sRXyiJ76gdg&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object> Franse ( niet geheel conform aresti; dit was een poging van een eerder concept, maar komt grotendeels overeen): <object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/StQC0xeDfQU&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/StQC0xeDfQU&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>
Doe mij de duitse maar. Overigens een heel goed voorbeeld van een nogal extreme snelheids variatie in het 1e figuur en de hele vlucht.
As mentioned in RCGroups, I am trying to look at all proposals as neutral as possible. Whatever F3P-AP the CIAM will decide upon, I will use for the German Indoor Aerobatics Championship 2011 as F3P-Expert schedule - provided it is flyable (and both propsals, French and German are suitable at the moment). In the German F3P-AF proposal, I can see some "critical" maneuvers, which may need to be "simplified" to make the schedule flyable in halls with obstacles and/or lower ceilings. I am hoping those "simplifications" will be addressed, in order to achieve common standards. If this won't happen, it would be nice to have at least a common agreement regarding those "simplifications" between the EU nations most active in F3P: France, Germany and the Netherlands. Jürgen