Voorzetje bouwverslag DJI F550 Naza + GPS

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door DJ41, 26 feb 2013.

1. richierich

richierich

Lid geworden:
    22 jan 2013
    Okido, ik ben benieuwd!

2. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    De zwarte armen zijn wel wat stijver Dennis.

3. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Oh, dat wist ik niet.

Ik zal eerst eens kijken of ik met het vliegen goed de orientatie kan beoordelen. De blauwe leds gaan er sowieso af.

4. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Aangezien de Frsky nog steeds in backorder was, heb ik dat item geannuleerd en heb hem hier besteld. Bedankt nogmaals voor de tip. Hopelijk sturen ze (HK) nu mijn order meteen af. Wachten is zo irritant als er al een bijna kant en klare F550 naar je zit te kijken. :?

5. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Zie je berichtje nu pas. Goeie zet. Giantshark is de dealer voor UK. Al bijna binnen waarschijnlijk.

Ja naja dan nog hopen dat de douane je zender met rust laat! Ik heb gisteren nog een MX16S gekocht voor paar tientjes, ga ik ook een frsky module inzetten en heb ik weer een mooie (8 kanaals) zender voor weinig.

Inmiddels al gevlogen met je F550 of gaapt hij je enkel nog aan?

6. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Ik heb de FRSKY al binnen. Echt supersnelle verzending van de "buren". Ik kan nog steeds niet vliegen, vanwege het ontbreken van de zender. HK heeft hem al wel verstuurd. Zou vandaag uit Honk Kong vertrekken naar A'dam.

7. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    En dan maar hopen dat hij in 1 keer door de douane komt, als je pech hebt dan krijg je eerst post van post.nl afdeling douane waarin een formulier zit die je in moet vullen en dan wordt het wachten, ik heb al een keer 2 maand moeten wachten maar het is ook wel eens binnen 3 week gelukt nadat ik de formulier had teruggestuurd.
    Daarom bestel ik alleen maar bij een HK warehouse in europa.
    Ik heb inmiddels ook redelijk veelmbesteld bij rctimer en daar heb ik nog nooit een douane check gehad, kan mischien komen doordat ze met dhl versturen maar dat weet ik niet zeker.

Maar ik hoop dat je geluk hebt en dat hij zo door de douane heenkomt.

Gr, klaas

8. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Ja, ik kan inderdaad vette pech hebben en dan wordt het nog langer wachten. Ik had nog een order ervoor bij HK in Hong Kong besteld met wat bullet connectors en sticky foam. die heeft er 1,5 week over gedaan om hier te komen. De snelste levering vanuit Hong Kong die ik ooit gehad heb.

Ik moet de eerste keer nog meemaken dat ik moet bijbetalen of lang moet wachten vanwege controle. Als dat een keer is gebeurd zal ik de HK International Warehouse ook wel gaan mijden voor grotere orders. Het is zo jammer dat de andere warehouses maar een fractie hebben van de artikelen van de International warehouse.

9. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Ben ik met je eens, maar er komt wel steeds meer bij en zal er op den duur misschien wel de gehele collectie komen... hope:cool:

10. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Gisteren eindelijk een pakketje aan de deur. Ik was alleen werken en mijn vrouw had geen geld in haar portemonnee. Doh! Ik moest ongeveer 18 euro betalen, kan hem vandaag na 13:00 ophalen in het postkantoor.

Het is vrij duidelijk dat het gewicht van de pakketten uitmaakt of je extra moet betalen of niet. Dit is de eerste bestelling bij HK die meer dan 1 kg weegt en dit is ook de enige in meer dan 10 bestellingen waar ik invoerkosten voor moet betalen.

11. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Al iets verder gekomen met de bouw van je F550 ? Ik ben ook begonnen met een F550 gisteren. Ik zie nog geen foto's van jou :) suc6 met bouwen.

12. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Het is een beetje snel en chaotisch gegaan de laatste tijd. Ik zal aangeven wat er gebeurd is en waar ik mee bezig ben;

In eerste instantie wilde ik een F550 bouwen. Veel onderdelen had ik toen al aangeschaft, maar een Naza met GPS kon ik tweedehands niet snel vinden en nieuw vond ik niet grappig qua prijs. Toen bood Lauterbacher zijn F550 met Naza + GPS aan en toen heb ik die overgekocht. Die was uiteraard al afgebouwd, dus hiervoor kon ik geen bouwverslag maken.

In de tussentijd was mijn oog op het Sky-hero Spyder frame gevallen. Deze komt alleen pas in juni uit. Met de tuning van de F550 heeft Marten77 me geholpen en liep hierna gesmeerd.

Toen had ik opeens veel onderdelen over. Een tweedehands Naza + GPS erbij gekocht om met de start van een F450 te beginnen. Begonnen aan de F450 met de nieuw verworven kennis overgedragen van Marten. Hiervan heb ik geen verslag meer gemaakt, want er zijn al zo veel DJI frames in combinatie met Naza + GPS en ik ben van mening dat het bouwverslag van Psycho meer dan voldoende is om beginners mee te helpen. (Mij lukte het makkelijk)

Het Sky-hero Frame kan in X8 configuratie worden aangestuurd, maar dat ondersteund de Naza helaas niet. Hiervoor moest ik dus een oplossing vinden. Ik heb bij RCtimer een arduflyer met telemetry set gekocht, die wel in X8 kan voor het toekomstige Spyder frame. (Moet nog binnen komen). Marten77 heeft me daar al een en ander van laten zien.

Na een korte evaluatieperiode te hebben gevlogen met zowel de F550 en de F450 heb ik besloten om de F550 te verkopen en de F450 te behouden. Ik vind ze qua vliegeigenschappen eigenlijk behoorlijk identiek en de Spyder gaat straks als enige een camera tillen, dus heb ik het extra liftvermogen van de hexa niet nodig. Ook moet ik wat budget vrijmaken voor de Spyder. Ik heb de F550 te koop aangeboden en is inmiddels gereserveerd.

Nu is even de vraag hoe duur de Spyder in X8 gaat worden. Als ik de motor chart bekijk, dan kan de Medium Spyder in X4 met de juiste motoren al meer dan 2 kg dragen. Het is dus even kijken wat de kosten worden van beiden configuraties. Als ik de Spyder toch in X4 ga vliegen, dan zou de Naza + GPS eventueel weer een optie worden en dan gaat de Arduflyer gebruikt worden op mijn F450. Maar dat weet ik nu dus nog niet. Het is even afwachten.

Van het Sky-hero frame zal ik sowieso een uitgebreid verslag gaan maken. (a la mijn Phantom review)

13. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Oke, duidelijk, ik dacht er ook aan om een verslag bij te houden van de bouw van mijn F550, maar zoals je al aangeeft is er misschien niet erg veel belangstelling voor nog een verslag van een F550.

14. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Dat is het leuke van de hobby Dennis, lekker pielen :)

@TRML, je zou er altijd voor kunnen kiezen om een eenvoudige fotoblog bij te houden he. Er zijn altijd wel mensen geinteresseerd in jouw oplossingsrichting en met de tijd komen er altijd wel vragen! Het hoeft niet altijd van schroefje tot schroefje te gaan.

15. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    @LennartB, oke je hebt me over de streep getrokken ;-), zodra ik alles binnen heb (zit nog te wachten op krimpkous en kabelkous) zal ik er een fotoblog van gaan maken.

Deel Deze Pagina