vraag over de Easy Glider Pro

Naast de Varta Fly heb ik nu ook een Easy Glider Pro. Nou wil ik deze in elkaar zetten maar nu blijkt dat de staart licht gebogen is. Hij is natuurlijk van (piepschuim) dus vraag ik me af hoe deze terug te buigen is? Ik heb al iets over warm water gehoord maar meer ook niet.
Wie weet't?

Alvast bedankt:)

Hallo Erwin,

ik heb de laatste tijd een aantal mensen geholpen om te vliegen met een Pro. Hetzelfde euvel dat jij noemt hadden deze toestellen ook in meer of mindere mate. Ik heb die toestellen zelf gevlogen en kon geen nadelen ontdekken m.b.t. het vliegen met die gebogen staart.
Als die verbuiging maar iets is zou ik me er niet zoveel zorgen over maken en er gewoon mee gaan vliegen. Misschien is het wel handig om zijn maiden door een ervaren piloot te laten maken, je weet maar nooit.
Stoort het je toch nog teveel dan wil warm water inderdaad nog wel eens helpen. Voorzichtig met niet te warm water beginnen en wil dat niet de temperatuur ieder keer verhogen. Heb vanmiddag nog een Mentor gezien waar hetzelfde mee gedaan is, ziet er goed uit en de verdraaiing was eruit.

Succes en groeten,

Paul.

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie.
Ik wil het wel proberen eruit te halen maarhoe ga ik te werk? Dompel ik de staart onder water, of zet ik hem onder spanning (de juiste kant op;)) onder water? of anders?

Typisch dat dit bij meerdere modellen voorkomt, zou dit zijn omdat de onderdelen een tijd lang in de doos geklemd zitten?

Gr,Erwin

Niet zo moeilijk ;-) :

Keteltje water opzetten, langzaam over de bewuste plek gieten totdat hij de temperatuur van het water heeft, keteltje wegzetten en met beide handen de staart de andere kant op buigen.
Iets verder doorbuigen dan de gewenste stand en laten afkoelen.

Met een beetje geluk staat ie weer netjes recht..

Ik zou trouwens niet weten waarom het vaker voorkomt bij de Pro, maar zoals ik al zei, tijdens het vliegen kon ik het niet merken :-).

Succes!

Paul.

Back