Vraag over verbinden ontvanger met zender

Discussie in 'Beginners' gestart door aa1881, 9 aug 2023.

  1. Maarten Kylstra

    Maarten Kylstra

    Lid geworden:
    19 okt 2021
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    kijk ik niet goed of is de print waar de connector op zit ook gebroken?

    groet,
    Maarten.
     
  2. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    498
    Locatie:
    Helden
    Hoi

    als hobbyist lijkt mij dat wel te repareren, is goedkoper dan een nieuwe of gebruikte zender.
    Misschien heb je in je kennissen kring iemand met elektronica kennis en soldeer vaardigheden dan is het goed te maken.

    Hans
     
  3. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.357
    Locatie:
    Boskoop
    Ik heb nog een Turnigy Evolution liggen, nieuw in doos, alleen even getest https://hobbyking.com/nl_nl/evoluti...oportional-radio-control-system-m1-white.html
    8-Kanaals, Mode 1. Protocol AFHDS 2A.
    Ik had 'm gekocht om gewone (vleugel)vliegtuigen te besturen, maar over het hoofd gezien dat er geen trimschakelaars op zitten, en dat is voor mijn doel essentieel. Maar volgens Hobbyking "the Evolution PRO is designed with the drone flier in mind", dus voor jou doel goed geschikt lijkt mij.
    PM me als je interesse hebt.

    Max.
     
  4. aa1881

    aa1881

    Lid geworden:
    9 aug 2023
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Gouda
    Het repareren van de joystick is mij inmiddels gelukt en die irritante waarschuwing is gelukkig nu ook weg. Met verbinden loop ik nog wel tegen hetzelfde probleem aan. Zover ik kan zien is er verder geen schade aan het moederbord en de antenne ziet er ook prima uit, maar hierbij een foto in het geval dat ik iets over het hoofd zie.

    Zijn er hobbywinkels voor RC waar techondersteuning gegeven kan worden, bij voorkeur in de omgeving van Gouda? Het zou namelijk erg helpen om te weten of het aan de ontvanger of aan de zender (of aan mij) ligt, maar ik heb geen andere exemplaren om mee te testen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    498
    Locatie:
    Helden
    Hoi

    mijn advies bij leken in Rc model is altijd, ga na een lokale modelvliegclub daar zit meestal de kennis en ervaring.
    Succes Hans
     
  6. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.664
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Of botenclub, want daar heeft men ook veel FlySky's.
     
  7. hastalafisher

    hastalafisher

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    201
    Locatie:
    Reeuwijk (nabij Gouda)
    Weet je al of een normale ontvanger wel bind?

    Je kan nu niet uitsluiten of het aan de zender of ontvanger ligt als ik het zo begrijp.
     

Deel Deze Pagina