Vraagje over Mamba Max Pro

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Popeye420, 24 aug 2011.

1. Banana

Banana

Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Nee staat niks over in in de uitleg.
    Maar er zal vast nog wel iemand anders reageren hoe en wat.

2. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Vond ik voor je met google ;-)

3. Banana

Banana

Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Bedankt maar die had ik ook al gezien;)
    En er staat alleen hoe je hem in moet stellen, daar was ik al achter gekomen via castle link. Maar hoe de regelaar afslaat weet ik niet

4. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Als ie inslaat merk je dat echt wel. De auto kruipt dan langzaam vooruit, zodat ie nog terug kan komen. Blijf je doorrijden, dan zal ie er op een gegeven moment wel mee ophouden ;-)

5. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Als de cut off aanslaat zet ik hem stil langs de kant en ga hem ophalen :).
    Heb de cutoff op 3.2V staan en rij daarmee niet meer door dan.

Auto blijft overigens sturen en remmen gaat ook, hij wordt dus niet oncontroleerbaar. Heb dat 1 maal gehad met kapotte regelaar en de schade was redelijk groot ;)

Het is aan te raden van de auto lipo detectie niet te gebruiken!
    Zo kan een lege 3s lipo voor 2s aanzien worfen.waardoor je ze stuk kan rijden.

Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  6. Banana

Banana

Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Dus als hij langzamer gaat rijden staat de lipo cutoff aan?
    En als de regelaar bij een 3s accu gewoon 3x piept wanneer je hem aanzet (Tijdens auto lipo detectie) weet hij toch dat het een 3s is en zal hij niet in de war raken?

7. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Klopt.

8. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Als de cutoff aanspringt zie je hem plots vertragen ja. Dat valt echt wel op :).

Wat betreft auto detectie.
    - lege 3s met elke cel op 2.8V = 8.4V
    - volle 2s met elke cel 4.2V = 8.4V.

Een lege 3S kan aanzien worden als een volle 2S. Hoor/luister je niet naar de biepjes en ga je met die 3s rijden zal je hem helemaal leegtrekken en dus stukrijden.
    Daarom zet ik mijn regelaar altijd op het aantal cellen dat ik er insteek, dan kan hij zich nooit vergissen en sprint de cut off onmiddelijk aan bij een lege batterij...

9. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    In theorie klopt het wel, echter is het gevaar wat groter als je er 4 of meer cellen in stopt. Als je één keer met een volle 3s bent weggereden, merk je het de volgende keer direct als je met een hele, hele, hele lege 3s probeert weg te rijden. ;-)

10. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Je zal het verschil normaal wel merken ja.
    Rij enkel op 2s in de 1/10de en 4s in de 1/8ste. Gaat mij beiden hard genoeg (ale, de 1/10de niet, maar dat regelen we met de vertanding :)).

11. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    gangbare temperatuur

Hoi,

Ik heb een MMP SCT met een cc1415 motor in mijn NEXX8 geknoopt. Afgelopen weekend hem in de sporthal losgelaten. Dit was super alleen vroeg ik me af of de temperatuur van de regelaar niet te hoog was. na +/- 15min rijden was de motor 65°C en de regelaar 60°C. ik heb al op diverse plaatsen gekeken maar ik kan nergen een max temperatuur vinden van de mamba max pro.
    Weet iemand de maximaal toegestane temperatuur van de regelaar en kunnen jullie mij vertellen hoe warm je eigen regelaar wordt tijdens het rijden?

Alvast bedankt.

12. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Temps zijn opzich wel redelijk. Misschien is je ESC wel wat aan de hoge kant. Je zou eigenlijk eens op een warme dag gewoon 1 batterij leeg rijden en tussendoor je temps blijven checken. Blijft je Temp ongeveer op de 60Graden is er niks mis mee hoor. Je kan de maximale temperatuur aanhouden van de Mamba monster max bijvoorbeeld. Voor dit soort elektronica zijn de waardes namelijk hetzelfde ongeacht de grootte.

13. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Van de ESC vond ik de temperatuur ook hoog, vandaar mijn vraag.

Weet je toevallig ook wat de max temperatuur van de MMM is.( als je die niet weet ga ik wel weer Googlen)

Alvast bedankt

14. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Totdat hij stopt dmv de ingebouwde protectie?..

15. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Zou zelf rond de 70 aanhouden. Mijn Esc fan komt aan op 70graden, dit is alleen bij warme dagen. Of zoals ik vandaag heb gedaan, veel optrekken en afremmen op een ondergrond met veel grip. Me fan kwam op het laatst ffe aan, maar sloeg al weer snel af wat betekent dat je gewoon in de safe-zone zit.

16. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    60 voor ESC en 65 voor motor zijn normale temperaturen na een kwartier rijden. Als je goed doorgereden hebt tenminste :).

Ik heb een hype alphacar setje (hobbywing kloon) in mijn MBX6eco en daar zijn de temps 45° ESC en 51° motor na het leegrijden van een lipo. Tijd zal ook ergens tegen de 15 minuten liggen.

Op mijn Hyper TT (MMP met castle 1410 3800kV) blijven de temps nog iets lager, maar daar heeft de ESC en motor ook weinig moeite mee :).

17. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Kan je ook rustig rijden dan:confused:;-):p.
    Tanks

18. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Maar bij die hype draait natuurlijk de fan ook constant, toch??

Maar volgensmij als je esc 65 graden is dan is je fan nog niet eens aangeslagen, dus dat zit wel goed.

Deel Deze Pagina