vraagje van een beginner

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Stefaan., 4 aug 2011.

1. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    ESC naar z'n grootje?

Zo'n pieper kan wel eens raar doen. Ik heb er ook eentje die op een volle accu een rood ledje geeft, en bij een andere pieper alles groen.

Je hoort een lipo niet volgeladen te bewaren, als je hem wil bewaren moet je een lege lipo een half uur/ drie kwartier laden met de E_Sky lader.

2. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Wat Bert zegt, meet de voltage is als hij aan de heli hangt. Als er dan minder dan 10 volt uit komt, is waarschijnlijk jouw lipo kapot.

3. dcb103

dcb103 Guest

ik ken dit probleem niks kapot als het goed is.

Even de 3 draden van de ESC los maken en weer goed vast maken. en even de stekkers van je ontvanger goed aandrukken en dan is het probleem als het goed is verholpen...................:p

als 1 draadje niet goed contact maakt krijg je dit probleem. beter nu op de grond dan in de lucht zou wel alles Heeeeeel goed nakijken want als dit in de lucht gebeurd komt hij direct naar beneden je servos doen het dan nog wel maar of je dan al een AR kan doen is maar de vraag...........

gr en suc6,
    Dave

ps:Opnieuw even binden wil ook wel eens helpen

Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2011
  4. Stefaan.

Stefaan.

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Hey iedereen,

jammer genoeg is het probleem nog altijd niet verholpen :confused:

Heb de zender en ontvanger opnieuw laten binden zonder resultaat, heb ook de draden van de esc eens losgemaakt en opnieuw aangesloten en alle aansluitingen op de ontvanger losgemaakt en opnieuw goed aangesloten. Mijn lipo heeft nog altijd 12.4V aan maar ik krijg geen piep toon van de gyro als ik de heli op de lipo aansluit. (heb dit alles geprobeerd met een lipo van een vriend ook zonder resultaat). Heb zelfs al eens zijn gyro aangesloten ook, maar met de andere gyro krijg ik ook geen piep toon. De servo's doen het wel nog altijd.

Volgens mij resten er maar 2 mogelijkheden, de motor of esc kapot maar welke van de 2 is een raadsel voor mij. Vind dit alles heel raar, eergisteren vlieg ik nog rustig rond en land ik zonder enig probleem en gisteren sluit ik de heli aan en niets meer...

Zou het zonde vinden mocht ik nu een andere esc kopen om daarna te blijken dat het probleem nog niet verholpen is.

Mvg,
    Stefaan.

5. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    De gyro geeft niet de toon. :D Het is de ESC die een pulse geeft aan de motor, waar de toon vandaan komt. De E_sky motor is geen slechte, ik gebruik hem in een van mijn HK,s en ik geef hem regelmatig op z'n donder. ;)

Wat overblijft is de ESC, denk ik,.. 8)

De stock E-Sky ESC is vanaf het begin al de moeite waard om te vervangen. Het is al vele malen voorgekomen dat hij spontaan in de fik vliegt, en hij heeft ook geen lineaire throtlle curve, waardoor je de main gear kan beschadigen.

Bestel ergens een 30 Amp regelaar

6. Stefaan.

Stefaan.

Lid geworden:
    31 jul 2011
    Hoi Tijn,

het was inderdaad de ESC, vanmiddag eens langs geweest bij precoshop met mijn heli. Heel vriendelijke kerel trouwens! Alles nagekeken en bleek dus de ESC te zijn, heb dan maar meteen een nieuwe Castle thunderbird 36A gekocht. Heb vanmiddag al de nodige connectors gesoldeerd en straks nog snel eens gaan vliegen :)

Aan iedereen die reageerde dank voor de hulp :)

Mvg,
    Stefaan.

7. Stefaan.

Stefaan.

Lid geworden:
    31 jul 2011
    eerste crash

Hoi iedereen, vandaag ben ik voor de eerste keer gecrashed met mijn belt en het rare is dat ik eigenlijk niet weet wat er mis ging :confused:
    Vorige week had iemand in de club opgemerkt dat mijn main gear licht beschadigd was dus had ik een nieuwe gekocht en deze vanmorgen gemonteerd.
    Vanmiddag ging ik dan nog eens vliegen en hoorde direct het verschil, alles loopte veel soepelder. Maar dan gebeurde het, ik wou landen maar mijn heli reageerde niet op mijn throttle stick beweging. Had mijn stick al volledig naar beneden maar kreeg de heli niet aan de grond (was alsof het toerental van de rotor niet minderde). met als gevolg een crash, schade valt wel mee. Blades paddles en paddle shaft zijn kapot.
    Ik heb nu wel geen idee hoe dit kunnen gebeuren is :confused: Ik ben er zeker van dat ik alles correct gedaan heb. Het enige wat ik niet gecontroleerd heb bij het hermonteren van de main rotor is de pitch van de blades. Ik begin te denken dat de pitch te hoog stond.
    Heeft iemand anders een ander idee of denken jullie ook dat de pitch het probleem zal veroorzaakt hebben?

Mvg,
    Stefaan.

8. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Reageerde de heli wel op elevator enzo of reageerde de heli gewoon totaal niet meer? In het laatse geval dan lijkt het wel op een failsafe..
    Als je pitch te hoog stond zou je dat toch gemerkt hebben bij het opstijgen dat de heli direct de lucht in gaat ook al staat de stick down?

9. Stefaan.

Stefaan.

Lid geworden:
    31 jul 2011
    @ Jelleeee

de heli reageerde wel nog op de elevator, aileron en rudder bewegingen was enkel de trothle die niet reageerde. Het opstijgen verliep normaal, bij iets meer dan midstick ging ik hooveren maar als ik de stick naar beneden bracht had dit weinig of geen effect op het toerental van de rotor. De heli bleef gewoon rondvliegen :(

10. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Steeg je toevallig op in normal en schakelde je daarna dan over in idle up ? En heb je ook proberen te landen in idle up? Want het kan zijn dat je pitch curve in idle up niet goed stond en dat ie daarom constant positieve pitch aanhield.

Deel Deze Pagina