Vroegah was alles beter...

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erik van Nes

Erik van Nes

Lid geworden:
    5 jun 2004
    @ Cees
    Het wil mij voorkomen dat jij je best doet om de stelling 'vroegah was alles beter' zelf wilt ontkrachten. Als eigen voorbeeld van 'vroegah' (ook nog eens je voor laten staan op je leeftijd) ben je bepaalt geen schoolvoorbeeld van beter.
    @ Henri, je bent een school voorbeeld van tactvol reageren wat is er gebeurd?

groet,

Erik

2. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Oke, het is genoeg geweest geloof ik. Na verschillende waarschuwingen en oproepen wenst Cees zich niet te melden en kan dan ook even twee dagen op de bank gaan zitten.

Hopenlijk wat om na te denken en te leren, anders zie ik het somber in voor de toekomst.

Ik ga even wat vegen in dit draadje, aan jullie om de draad weer op te pakken zeg maar ;)

Martin

3. hezik

hezik Guest

Je kunt wel van alles willen, maar als je uitgangspunten al niet kloppen... Je hoeft je echt niet overal over aangesproken te voelen.

Kun je quoten waar ik het over revolutionaire ontwikkelingen heb? Ik dacht dat 'vernieuwingen' de term was?

Ik kan mij niet herrinnneren dat we het over de Orbit hadden. Taurus was de naam. En die was oorspronkelijk wel degelijk voor een reed installatie gemaakt, niet voor proportioneel. Er is later wel een proportionele versie van gemaakt met kortere romp etc.

Welke motoren heb jij allemaal ontwikkeld dan?

Je pakt CDI uit het lijstje, begrijp ik daarmee dat je de rest zonder meer erkend als vernieuwingen?

En hoe vaak heeft de 'worlds oldest taurus', die je heel arrogant 'wester taurus gedoopt hebt', terwijl jouw naam met dat ontwerp niets van doen heeft, gevlogen?

Goed, dan zit ie in een kist, niet op de kast.

Waarmee aangetoond is dat dát aspect tegenwoordig in elk geval wel verbeterd is. Tegenwoordig helpt men elkaar en is er een gemoedelijke sfeer.

Ik heb jou nog nooit op een wedstrijd gezien. Ik weet dat je beweert dat je ooit in de jaren 60, of omstreeks die tijd, 6e bent geworden in de A klasse, wat toen nog RC1 genoemd werd? Hoeveel deelnemers waren er toen?

Kom naar Utrecht met een Taurus naar keuze, dan gaan we samen het huidige wedstrijdprogramma vliegen (P11) en laten we dat jureren door de daar aanwezige juryleden. Aangezien jij veel langer vliegt dan ik, is de 65% piloot bij jou veel hoger, dus zul je zien dat die 35% vliegtuig van mij voldoende is om je toch ruimschoots eronder te vliegen.

Dan kun je lang wachten. Naar eigen zeggen ben je expert op dit gebied en weet je alles. Ik zie dan ook niet in waarom ik je moet gaan samenvatten welke vernieuwingen er in de op het moment bij internationale wedstrijden meest populaire methanolmotor zitten.

Je hebt het over 'wij ontwikkelen alles zelf'. Ik heb bv. eens je Wester Taurus bekeken op 'revolutionaire ontwikkelingen'. Welnu; ik tel er geneen. In heel het bouwdraadje van je, staan alleen zaken die je bij anderen hebt afgekeken, wat je zelf ook aangeeft. Je bouwtechnieken zijn voor een deel verouderd.

Een pitotbuis heb je zelf niet uitgevonden, en daarnaast is het bij wedstrijden ook nog eens onreglementair om met dat soort spullen te vliegen.

Waar ik wel mijn oprecht mijn petje voor afneem, is je geduld en je tekenkunsten, waarbij ik met tekenkunsten doel op 'potlood en papier'.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2009
  4. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Hezik laat toch gaan de man is een troll.

Ik heb laatst een heel leuk filmpje gevonden over vgoegah en RC-1. Hoe kan ik dat uploaden?

5. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    youtube?

6. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Nee veel ouder.

Ook veel korter helaas, maar wel veel dichter bij huis ;-) en dus eigenlijk leuker naar mijn smaak.

Ik zal hem op youtube zetten en dan hier linken.

8. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    OK het is gelukt met de jijkijkbuis.

Een tijdje geleden had ik de TV aanstaan en daar kwam een programma langs van omroep MAX, een soort kwis waarbij iemand allerlei vragen moest beantwoorden.

Ineens kwam er een leuk filmpje langs uit de oude doos, een verslagje van een RC-1 wedstrijd in de jaren zestig. En de winnaar kennen we allemaal want dat was natuurlijk Jan van Vliet. Wel wat jonger maar nog goed herkenbaar :)

Alleen Jan's landing verdient geen schoonheidsprijs ;-)

Werd de landing eigenlijk gejureerd in die tijd?

D'r zitten nog meer leuke dingen in ( 'benzine' - duidelijk een verslaggever die goed was gebriefd).

Ik vond het een leuk filmpje dus ik heb via uitzending gemist het programma gedownload, het fragment geknipt en omgezet naar XVid:

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0tDKX6W_B9I&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0tDKX6W_B9I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hehe, leuk kort videootje inderdaad:)

Ik bedenk me ineens dat ik al een paar weken niet meer met mijn "knoppenpaneel" heb gestuurd:D

10. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Prachtig gewoon. Wat is het exacte jaar?

11. hezik

hezik Guest

De 'nats' van 1963 is ook een tweedelig filmpje van. Wel te vinden op rcuniverse. Ook erg leuk.

Dat iemand heel trots met een enorme kist met daarop 1 grote knuppel staat te showen :p

12. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Het jaartal zeggen ze er niet bij. Maar er wordt gesproken dat het ter gelegenheid van een jubileum is van KNVvL afdeling Modelvliegsport. Dus dat moet uit te rekenen zijn.

Overigens vliegt Jan van Vliet hier met een... Taurus???? Het lijkt er wel op...

LOL

13. Han Veldhuis

Han Veldhuis

Lid geworden:
    27 apr 2003
    jammer, ik zie dat mr.taurus ge"banned" is

heb meneer wel eens zien vliegen.... vond het nogal tegen vallen voor een wedstrijd model.

14. hezik

hezik Guest

De Taurus is wel degelijk een invloedrijk model geweest. Het was een van de eerste 'moderne' F3A kisten. Op het WK 1963 vloog de helft van de deelnemers ermee.

Daarom, Taurus Flyer is geen troll, hij heeft best kennis en ik denk zelfs dat ie het wel goed bedoeld, alleen hij brengt het NOG onhandiger dan ik soms :)

15. hezik

hezik Guest

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Onhandig is wel erg zwak uitgedrukt....

Anyway; wel leuk om dit soort beeldmateriaal te zien, ik zou niet meer terug willen naar die tijd:) (ben benieuwd hoe ik over 40 jaar zelf terugkijk naar onze huidige tijd)

17. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006

Denk niet dat je er al geweest was . :D

Mvg Johan

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Das dan opzich ook wel weer waar:D

19. hezik

hezik Guest

Zit Br@ms filmpje nog eens te kijken.. toch knap dat ze zo konden vliegen, nadat ze benzine hadden ingenomen :p

20. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Snuiven was toen nog niet uitgevonden :D

Helies waren er toen nog niet, nauwelijks voor te stellen hoe snel die techniek is gegaan in korte tijd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina