VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Hee Leon,

als we weer terug gaan naar groen wel :yes:
Jetje staat al op het werk voor de checks, kan die morgen weer in de auto.

Neem waarschijnlijk ook de kar mee voor wat andere modelletjes nu de Trojan u/s is :D
 
Hmm ik zie ook net dat het weer geel is.
Maargoed als het vandaag nog een beetje blijft regenen gaat wel goed komen morgen.
 
Hoop van wel, anders moet ik wel de Extra gaan testen (wil ik sowieso doen) en wat ander spul meenemen :-)
 
Yep, iedereen de plas dus even ophouden en het op de hei er pas uitzeiken om 17:00.
Kunnen we een uur later jetten :rolling:
 
Maakt niets uit wij komen met de FW 190 of eventueel met de Curtiss Jenny, of anders om, of met beide
laten we de Panther uitrusten van de Maandag middag en avond.
trouwens de jet fuel is ook weer in prijs gestegen.
Leon vliegt nog met 1/4 gas.
 
Heb de Big Stick, een Extra en de Tipsy Nipper achter in de auto liggen.
Komt me ook iets beter uit zo logistiek gezien.

Verder zullen er wel weer anderen op m'n vliegkunsten vertrouwen :roll:

Zie jullie strak, ga proberen om vom 16:00 startklaar te staan, heb ik wel verdiend van de baas na vorige week ;-)
 
nou vanavond ga ik wel lekker met de calmato vliegen.
ik kwam tot de conclusie dat de blauwe sulivan buis van de aansturing los zat dus niet vastgelijmd op het eind :mad:.
ik dacht wat heeft hij tog veel uitslag nodig om een beetje fatsoenlijke bocht te maken.

ja das dan nie vreemd he...... :rolleyes:
 
Maakt niets uit wij komen met de FW 190
Mooi zo! Kunnen we weer genieten van die Machtige Moki!


Leon vliegt nog met 1/4 gas.
Als dat maandag kwart gas was.. Dan wil ik niet weten wat dat ding vol gas doet. Dan trekt ie de vleugels eraf!



Ik heb mijn ouwe trouwe Sebart electro Katana maar weer eens afgestoft en omgebouwd naar 2.4Ghz. Gaan we daar maar weer eens mee vliegen na het gezeur met de Raven van afgelopen maandag :(
 
Laatst bewerkt:
Als dat maandag kwart gas was.. Dan wil ik niet weten wat dat ding vol gas doet. Dan trekt ie de vleugels eraf!
Haha, ja, die 160 is lichtelijk overpowered voor normaal vliegen, kan de kist oneindig verticaal mee.

120 zou voldoende zijn.


na het gezeur met de Raven van afgelopen maandag
Niet weer he :-(
 
Niet weer he :-(

Nou ik had verwacht dat ik misschien het zwaartepunt niet goed had liggen, want volgens een paar duitse vliegers moest het zwaartepunt voor deze specifieke kist heel ver voorin liggen. Dus ik heb de twee ontvanger accu's van achter in de staart naar de neus gelegd en nog 300gram lood in de neus gepropt. En ik gebruik al een zware motor.

En ik had verwacht dat de motor misschien niet helemaal goed afgesteld was. Want die had 3 weken geleden even kort gelopen en hij zakte in elkaar bij 3/4 gas. (verder liep ie perfect!)

Maar ik kreeg maandag op het veld de motor niet gestart en als ie dan wel starte dan liep ie een halve seconde volgas (terwijl ik het gas stationair had staan) en ging ie meteen weer uit ?? Of hij verzoop. Ra ra, wat is het? Ontsteking met een draadbreuk was mijn eerste gedachte. Maar waar komt die draadbreuk vandaan na 3 weken stilstaan.

Ik heb de afgelopen 3 weken niet aan de motor, carburateur of ontsteking gezeten? Alleen wat lood toegevoegd en de ontvangeraccu's verplaatst??


Ik heb dus nu al anderhalf jaar last van "gremlins" met die kist! :(

Oh well. Vanavond maar weer electro. Het lijkt me met bovenstaande verhaal in mijn achterhoofd steeds interessanter om ook mijn 'grote' kisten naar electro om te bouwen. Alleen, hoe ga ik de accu's laden op de hei? Een paar 3S2500 accu's laden lukt nog wel met een auto-accu. Maar de hele avond 12S5000 pakketten laden voor die grote kisten. Dat vind mijn auto-accu niet grappig.
 
Laatst bewerkt:
Wie doet even de kleur code veranderen?:(
Zoiets?

mapresult.bmp
 
Kijk wordt weer gezellig vanavond, nu maar hopen dat ik de lijn goed uitzet :D

He Berto vergeet dat halve parapopje van Gijs niet?

Tot vanavond
 
Back
Top