VZG/ELC (VEM) verzamel topic

zo vanavond lekker gevlogen veel genoten heel veel genoten en nog meer genoten even maar en toen was het rotzooi opruimen


maar toch genoten maar even maar veel :banana::banana:



hij is aan stront
 
Het was inderdaad genieten maar achteraf toch niet genoten. :nooo:

Mark was aan het oefenen met de Extra en vloog echt top. In de 3e vlucht viel vlak boven het veld de motor uit. Heb snel de besturing overgenomen en was er van overtuigd dat ik het veld zou halen. Maar helaas, toch net te veel snelheid verloren en exit.

Nu weet ik dat er al gelijk weer geroepen wordt van "had gewoon rechtdoor de hei in gevlogen" maar dat is geen optie voor een lichtgebouwde kist als deze. Breekt ook alles af.

@ Jaap, stuur even een pb met je adres. Ik had nog een inbussleutel van je in mijn zak.

De laatste foto (snik)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een puinhoop maken jullie ervan :nooo:

Kunnen jullie daar niet mee wachten tot ik er weer bij ben :mad: ;-)
 
Wat een puinhoop maken jullie ervan :nooo:

Kunnen jullie daar niet mee wachten tot ik er weer bij ben :mad: ;-)

Het vwas juist zo gezellig :D :morning:

En Henk heeft vanavopnd geleerd wat overtrek op je hoogteroer is dankzij te grote uitslagen .

Mischa als je de romp gerepareerd wilt hebben ,geef maar een brul .
 
Het was inderdaad genieten maar achteraf toch niet genoten. :nooo:

Mark was aan het oefenen met de Extra en vloog echt top. In de 3e vlucht viel vlak boven het veld de motor uit. Heb snel de besturing overgenomen en was er van overtuigd dat ik het veld zou halen. Maar helaas, toch net te veel snelheid verloren en exit.
Mark stond ook echt lekker te vliegen met die kist! Was leuk om te zien. Helaas viel motor precies op het verkeerde moment uit. Tegen de wind in, over de helft van het veld en op minder dan 10 mtr hoogte. Was gewoon domme pech dat 'ie op dat moment stopte. En ook helemaal zonder waarschuwing.

Nu weet ik dat er al gelijk weer geroepen wordt van "had gewoon rechtdoor de hei in gevlogen" maar dat is geen optie voor een lichtgebouwde kist als deze. Breekt ook alles af.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Als je hem in de hei prikt met snelheid breek je ook alles er onder uit. Ik heb dat met zowel mijn Yak als mijn Raven geprobeerd en beide keren was de hele onderkant van de romp weg. Was weer een paar avondjes bouwen toen. Voordeel was dat ik daarna beide kisten nog flink heb mishandeld en een paar keer het landingsgestel heb gebroken (gfk en/of carbon), maar de romp bleef daarbij wel altijd heel.

Het is licht gebouwd en heeft aardig wat massa, dus het is niet gebouwd voor crashes. Ik had hetzelfde gedaan als wat jij hebt geprobeerd en je was er dicht bij. Als de kist 10 seconde langer in de lucht had gehangen dan zou 'ie op het veld hebben gestaan. Maar het mocht niet zo zijn.

@ Jaap, stuur even een pb met je adres. Ik had nog een inbussleutel van je in mijn zak.
Een inbussleutel? Oh, dat heeft geen haast. Ik heb 3 setjes. Ik stuur je wel even een PB'tje straks.
 
In de 3e vlucht viel vlak boven het veld de motor uit. Heb snel de besturing overgenomen en was er van overtuigd dat ik het veld zou halen. Maar helaas, toch net te veel snelheid verloren en exit.

Na een ritje Brugge (B) voor onderdelen en de rest van het weekend sleutelen staat de extra er weer dusdanig vergevorderd bij dat Mark er zeker weer aanstaand weekend mee kan vliegen en er weer net zo lachend bij kan staan als net voor de laatste crashvlucht op de foto.

Kist zit weer in de folie en hoef alleen nog de motor en cockpit kap te vervangen. deze onderdelen liggen al klaar. :yes:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zat dus wel degelijk iets in die doos ;-)

Lekker bezig geweest Mischa, kan Mark z`n best weer doen op de meeting.


Grt,
Berto.
 
Wauw, goed bezig Mischa!

Dank je.

Probleem van de motor uitval op stationair is volgens mij ontstaan door een kapotte teflon slang tussen de motor en uitlaat, zat los. Dit verklaart ook het andere motorgeluid die avond.
Deze slang was eigenlijk al slecht na de uitlaat wissel laatst maar dacht toen "dat komt binnenkort wel". Fout dus. Genadeloos afgestraft door een flut onderdeeltje.

Maar... nog 4 gaatjes boren in de motorkap, de nieuwe cockpit voorzien van het instrumentenpaneel en piloot en hij is weer klaar.

Heb nu lekker vrij en kan buiten alle zaken voor a.s. weekend op m'n gemak verder knutselen.
 
Heee Mischa

En dat voor een vliegtuig dat je in de prullebak wilde gooien.
Hoop dat je er nog veel mooi vluchten mee mag maken.

Groeten Onno
 
Heee Mischa

En dat voor een vliegtuig dat je in de prullebak wilde gooien.
Hoop dat je er nog veel mooi vluchten mee mag maken.

Groeten Onno

Mede op jouw advies de emotie uitgeschakeld en er maar eens goed naar gekeken. :yes:

Als afsluiting, vrijdagavond een testvlucht gemaakt en de zender weer aan Mark gegeven.
Hij heeft er 5 liter benzine doorheen gestookt (ca 20vluchten) en op de airshow er de 2e prijs mee gewonnen.

En dat allemaal in anderhaleve week. :lol:

Tot op het veld.
 
Vandaag heerlijk gevlogen na het buitje van 1830 met al mijn vrienden.dus ik had het veld voor mij zelf.hopelijk zijn er morgen meer mensen
 
Ik schrok ervan zo druk het was. Wel 10x zoveel dan 10km verderop ;-)
Maar Onno hebben we mee gekregen naar de MAC :banana:

En Cees nog gefeliciteerd met je Jet Brevet Vlucht :thumbsup:
 
Back
Top