VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Zaterdag is m`n eerste vrije dag weer na 13 dagen buffelen op het werk.
Vrees dat als ik kom ik meteen m`n caravan daar kan neerzetten (idee? :roll: ).

Veel plezier in ieder geval en we komen elkaar vast wel eens tegen, op de hei of op 1 of andere jet meeting :yes:

Grt,
Berto.

Ik heb het lijstje even verder ingevuld Thijmen!

1 Thijmen
2 Mijn Papa
3 Leon
4 Leon
5 Leon
6 Leon
7 Leon
8 Leon
9 Leon
10 Leon
11 Leon
12 Leon
13 Leon
14 Leon
15 Leon
16 Leon
17 Leon
18 Leon
19 Leon
20 Leon

Tot zaterdag!!!!

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Daar houden we je aan eten zul je :rolling::rolling::rolling::rolling:

Groeten Thijmen en tot zaterdag middag

Ik weet nog niet of ik er zaterdagmiddag ben dus hou geen rekening met me.
Mocht ik er toch zijn neem ik wel een stukkie van Leon, die krijgt het toch niet allemaal op. :nooo:

Wel top geregeld van je :thumbsup:

Zaterdag is m`n eerste vrije dag weer na 13 dagen buffelen op het werk.
Vrees dat als ik kom ik meteen m`n caravan daar kan neerzetten (idee? :roll: ).

Veel plezier in ieder geval en we komen elkaar vast wel eens tegen, op de hei of op 1 of andere jet meeting :yes:

Grt,
Berto.

Oei dat moet je niet hebben Berto ,hihi geniet van je vrije weekend.

En mischien tot snel.

Groetjes,
Kim

hee,

Leuk dat er nog meer jet vliegers komen.
gaan jullie zaterdag naar de vergadering of naar het veld?
waarschijnelijk ben ik zaterdag met mijn vader op het veld. nu nog even proberen snel de edge om te bouwen van methanol naar benzine (ZDZ 40)

max

Hi Hi,

Zo na wat mail verkeer en PB's van leden, hebben wij besloten verlopig niet lid te worden van een van beide clubs in Ede.

Na wat we allemaal te lezen hebben gekregen van leden en de frustraties die daar duidelijk in naar voren komen hebben wij het idee gekregen dat er onderling een hoop problemen zitten.
Wat volgens mij de sfeer niet ten goede zal komen.

Tevens hebben wij te horen gekregen dat jet vliegen voor nieuwe leden niet is toegestaan, waar wij ons overigens prima in kunnen vinden.
Ierdere club moet hierin zijn eigen keuze's kunnen en moeten maken.

Tevens hebben we gister ochtend eens even een rondje over de Hei gelopen en hebben eens bij het veld staan kijken. en ik moet zeggen het is geen grote strake baan, tuurlijk valt er prima met jets te vliegen maar ik kan me er ook prima in vinden dat er mensen zijn die zeggen dat het niet verantwoord is.
Ik bedoel je vliegt toch in een gebied wat behoorlijk brandgevoelig kan zijn maar waar ik mij nog meer in kan vinden is het feit dat er rondom het veld vrij gewandeld mag worden een hoop wandelaars zullen de gevaren van het modelvliegen toch behoorlijk onderschatten wat toch tot gevaarlijke situatie's kan leiden zeker in het geval van zware turbine of motor aangedreven modellen.

Wij waren eigenlijk behoorlijk verbaasd dat er op deze lokatie tot 20 KG gevlogen mag worden zoiets zal bij ons in Duitsland direct worden afgekeurd. dan zie je maar weer dat een hoop Nederlanders klagen over dat er hier tegenwoordig zoveel regeltjes zijn maar een vliegclub zo open, waar er tot 20 kg en ook nog eens met jets gevlogen mag worden, denk dat jullie in de handen moggen klappen met deze regels.

Hoe dan ook ik vondt dat ik na alle reacties van jullie toch even moest onderbouwen waarom wij geen lid gaan worden.

Nogmaals dank voor jullie open en eerlijke mails, reactie en PB,s zodat wij een goed beeld hebben kunnen krijgen van de beide clubs.

Ik wens jullie heel veel succes met het oplossen van jullie problemen en heel veel succes met de vergadering aangaande het jet vliegen ik hoop dat de uitkomst bij jullie allemaal als plezierig zal worden ervaren.

Wij hebben zullen voorlopig onze jets in DE blijven uitlaten.

Wie weet tot op een van de meetings.

Groetjes,
Kim

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij waren eigenlijk behoorlijk verbaasd dat er op deze lokatie tot 20 KG gevlogen mag worden zoiets zal bij ons in Duitsland direct worden afgekeurd

Heb ik al iets gemist in die paar jaar dat ik daar weg ben ?

Een keer toegelaten door de DMFV sluit er bijna niemand meer een club als je je aan de regels houd .

Normaal buiten de 1,5 km grens van een bebouwde kom is dat 25 kg en 84 dBa.

Ook een "landschafsschutzgebiet" zoals de heide is geen hindernis .

Mvg Johan

Vandaag volledig onverwacht met de F9 jet naar de hei vertrokken. Leon had wel zin in een middagje technisch bezig zijn en dat aanbod met beide handjes aangenomen.

Na de kist volledig te hebben afgesteld,gechecked en gechecked, :lol: heeft Leon hem het luchtruim laten doorklieven.
Nu had ik in een andere topic uitgelegd hoe ik Leon via een leraar leerling systeem heb laten helivliegen en yep, identiek maar nu met de F9F.

full

In de eerste en tweede vlucht een paar minuutjes zelf de eerste ervaring in jetvliegen opgedaan en mijn gevoel, samengevat in 1 woord Gaaaaaaaaaaaaaaffff.

Leon bedankt voor de assistentie bij het inregelen en de maiden, Dick bedankt voor de technische back-up.

Zo, nu een biertje, proost!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back