Waar Electro vliegen in omg. Rotterdam?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door rob007, 2 jun 2012.

1. rob007

rob007

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Ja precies,
    en ik mag het misschien niet hard op zeggen maar als het op de club mis gaat kunnen er net zo goed mensen gewond raken.
    Sterker nog er kan geen verschil in zitten, een wildvlieger of clubvlieger tis bij beiden even link.
    Maar goed het wild vliegen blijft fout en ga daar voor de rest niet tegenin!
    .
    En ja tis jammer 5p1k3 waarvoor ga je dan ook zo ver weg wonnen?
    Had ik ook ff een(1) bakkie kunnen kommen doen!
    ;-)
    VrGr Rob.

2. Dirk

Dirk Forum veteraan

Lid geworden:
    30 aug 2002
    Zolang je niet teveel op de radar van "Rotterdam - The Hague Airport" verschijnt gaat het (misschien) goed ... maar als "ze"| komen kijken ben je je spulletjes voor een behoorlijke tijd kwijt ......

3. rob007

rob007

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Nou Dirk ik denk dat het nooit zo ver zal kommen.
    Er word trouwens beweerd dat het vliegen daar(de Surfplas) getolereerd word omdat je al weer veel verder van de aanvliegroute zit.
    De club die daar recht tegen over de start en landingsbaan zit is trouwens naar mijn idee al flink veel linker.
    Ik begrijp niet dat ze hun nog niet een andere vliegplaats hebben toegewezen!
    Ze hebben nu strakjes wel een andere locatie maar nog steeds heel dicht bij….
    Tussen haakjes (ik wens hun heel veel hobby/vlieg plezier op hun nieuwe locatie toe!)

VrGr Rob.

4. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Jammer dat de eerste kennismaking niet helemaal lekker is verlopen. Tja als vereniging heb je helaas met allerlei instanties te maken die allemaal met hun regeltjes klaar staan. Al die instanties kunnen het een vereniging lelijk moeilijk maken. Maar ook zonder deze soms lastige mannen zal een vereniging bepaalde regels hebben om alles een beetje gestructreerd te houden. Een belangrijke hier is dat het veld in principe alleen door leden van de vereniging gebruikt kan worden. Gaan vliegen zonder toestemming is dan ook en beetje de grootste no no. Ik weet niet wie je heb getroffen op het veld, maar waarschijnlijk schoot jou vliegen net even in het verkeerde keelgat. Maar goed wat je zelf al aangaf was de actie niet en hele strakke. Wel jammer dat dit akkefietje je heeft laten afzien van verder contact. Mocht je toch een keertje willen langskomen ben je welkom. Op de site rmvv.nl staan enkele E-mail adressen van het bestuur als je wilt weten wanneer er mensen aanwezig zijn.

Groet Frans

5. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Om te tolereen moet je eerst weten dat er ergens iets plaats vind dat eigenlijk niet mag. Ik denk niet dat de instanties die hier over gaan weten dat er met modelvliegtuigen gevlogen wordt bij de surfplas in Vlaardingen.
    Waar je in de CTR of aanvliegroute zit maakt voor eventuele toestemming niet uit, ja als je aan het einde van de startbaan gaat staan vliegen dan wel natuurlijk. De vereniging in Vlaardingen heeft al sinds 1997 een officiële afspraak met de luchtverkeersleiding die voor beide prima werkt. De scheiding in hoogte is zo groot dat dit vliegen op die locatie veilig kan geschieden.
    Was het maar waar dat je zo een vlieglocatie krijgt toegewezen. Voor wildvliegen is het al moeilijk om en plekje te vinden waar je redelijk vliegen kan. Voor verenigingen is het 1000 maal moeilijker. Door regelgeving, weide vogels, om wonende enz enz is het vinden van een nieuw plekkie bijna onmogelijk. En dat is maar het begin.
    Ik denk dat wij als vereniging ons best gelukkig mogen prijzen met de nieuwe locatie en de gebruiksmogelijkheden. Binnenkort gaan we verhuizen zodra alles definitief is zullen we dat zeker bekendmaken.
    Ja, ik hoop ook dat we met veel plezier op het nieuwe veld mogen vliegen, bedankt.

Groet Frans

6. rob007

rob007

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Hallo Frans,
    (1) Och het is al weer een tijd geleden dat het gebuurde.
    Ik zou nog niet eens meer weten wie het(de man) geweest is (al lang niet belangrijk meer)
    (2) Ook hier, och als de instanties kommen om mij weg te sturen ga ik ergens anders vliegen.
    MAAR, en neem het me A.U.B. niet kwalijk niet op de club.
    Niet omdat ik dat akkefietje gehad heb of zo echt niet, (een goeie reden heb ik eigenlijk niet!)
    Ik vind het wel goed zoals het nu gaat en strakjes is deze rage misschien wel weer over.
    Ik heb al zo vaak leuke dingetjes voorbij zien gaan dat ik maak mij nergens meer druk om.
    En misschien kom ik je nog wel eens een hand geven hoor,
    Maar begin dan niet over wat wel en niet mag want je krijgt per direct gelijk.(het is nu eenmaal zo)
    .
    Nu weer even over de hobby goed? (niet verkeerd bedoelt!)
    Maar daar gaat het geloof ik toch allemaal om, leuke dingetjes toch? (Alles zo meest mogelijk positief bekijken)
    Ik heb een spy camera gekocht en getest, wat een leuk ding zeg!
    Jammer genoeg was het nu weer regenachtig weer maar zodra het kan knutsel ik dat ding op mijn tuigje.
    Het beeld wat ie gaf was niet rot dus ben heel erg benieuwd of het wat word.
    Ik denk trouwens dat ik dan met die camera ook op andere locaties ga vliegen,
    Nieuwsgierig wat daar van komt en of het mooie opnames oplevert.

Vriendelijke groetjes allemaal!
    Rob.

7. rob007

rob007

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Zoals eerder gezegd.
    Het gaat mij om het vliegen, de lol en plezier MET ook anderen!
    ik heb een poging gedaan om een filmpje te maken bekijk het even als je wilt:
    iNZIxatmZqY[/media] vliegen - YouTube
    achter afgezien is het filmpje vind ik te langdurig/langdradig.
    geef gerust ongezouten Komenaar als je wilt,
    kan er alleen maar van leren....toch....hoop ik?

iedereen vriendelijke groetjes van uit Rotterdam.
    Rob.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Rase

Rase

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Om even terug te komen op de vraag van de topic starter...
    Ook ik zoek een leuke locatie om electro te vliegen met mijn kleine EPO modellen in regio Rotterdam/Ridderk en omgeving.

Als er enthousiastelingen zijn die hier in de buurt ook vliegen hoor ik dat graag.
    Ik kom dan graag eens kijken ... en indien mogelijk meevliegen.

Deel Deze Pagina