Waar gaat het heen met de zenders ?

Ik hoop dat er NOOIT Android oid op mijn zender komt. Als je kijkt naar de spektrum uitvoering dan is de opstarttijd en de stabiliteit een groot probleem. Elke zender tot nu toe met een basis van Windows / Linux / Android heeft wel problemen gehad, dat zegt toch wel iets. Ja het idee is wel leuk maar de uitvoering is het gewoon niet. Ik zie veeeeeeeeeeeel meer toekomst in OpenSource.

Je weet dat Android en Linux opensource zijn :-)

Dat overnemen kan prima met een OpenLRS systeem bv. Groot bereik, moderne techniek, TX ID kan je customizen, dus meerdere zenders op 1 ontvanger werkt gewoon :)
Kijk, nu wordt het interessant...
Kun je daar iets dieper op ingaan?

En ik vraag me af of dat wel echt legaal is, in Nederland en Europa?
Volgens mij is low power toegestaan en met 10 mW haal je geen honderden meters.

GJ

433,050 – 434,790 MHz
10 mW e.r.p.
< 10%
In plaats van de duty-cycle mag er ook gebruik worden gemaakt van technieken om toegang te krijgen tot spectrum en interferentie te onderdrukken met een vermogen dat ten minste equivalent is aan dat van de technieken die zijn beschreven in de geharmoniseerde normen welke zijn vastgesteld in het kader van richtlijn nr. 1999/5/EG van het Europees parlement en de Raad van de Europese Unie van 9 maart 1999 betreffende radioapparatuur en telecommunicatie-eindapparatuur en de wederzijdse erkenning van hun conformiteit.

G1
433,050 – 434,790 MHz
1 mW e.r.p.
Voor kanalen met een bandbreedte groter dan 250 kHz is de vermogensdichtheid begrensd op -13 dBm/10 kHz

G2
434,040 – 434,790 MHz
10 mW e.r.p.
25 kHz

zoals ik het kan zien niet dus, maar dat maakt voor een heel aantal mensen hier niet uit want de overheid weet niet wat ze aan het doen zijn met deze regels.

Maar geen 6 à 7.....:(

Je kan met FrSky wel 100 ontvangers aan 1 model koppelen. Er zit geen limiet op. De zender zend uit en de ontvanger ontvangt, meer niet. Je moet alleen de ontvanger even leren naar welke zender hij moet luisteren.

Kijk, nu wordt het interessant...
Kun je daar iets dieper op ingaan?

https://openlrsng.org/ Het is opensrouce hardware en software. Je kan modules en ontvangers kopen op verschillende plekken (tenminste een tijd geleden).

Je kan met FrSky wel 100 ontvangers aan 1 model koppelen. Er zit geen limiet op. De zender zend uit en de ontvanger ontvangt, meer niet. Je moet alleen de ontvanger even leren naar welke zender hij moet luisteren.
Dat is met Futaba FASST ook geen enkel probleem. Je kan vele ontvangers aan één modelgeheugen "hangen" en die zullen allemaal tegelijk luisteren. Het wordt wel anders als je telemetrie (FASSTest) wilt gebruiken. Er wordt dan een "retourkanaal" gebruikt waarbij de zender op de grond de ontvanger is en de ontvanger in het model de zender. Hier vindt dus feitelijk een dubbele binding plaats. Toch is het dan volgens mij wel mogelijk om naast de telemetrie ontvanger ook nog een niet telemetrie ontvanger aan dat zelfde geheugen te binden. Dit heb ik echter niet kunnen testen dus weet ik het niet zeker.

Back