Waar kan ik rubber fenders kopen

Te koop zijn ze denk ik niet.

Wat je kan doen is de vorm in hout oid maken, hier een negatief afgietsel in siliconenrubber van maken en daar dan weer een positief afgietsel van PU rubber in maken. Voeg je een zwarte kleurstof toe aan de PU rubber dan is het ook echt zwart rubber dat tegen een stootje kan.
E.e.a. is te koop bij bijvoorbeeld polyservice.

Wat ik laatst op een vaardag zag....

Fenders gemaakt van die Papiloten ( van die dingen om krullen in het haar te maken, schuim met een staaldraadje erin) waar krimpkous omheen was gedaan zodat het als Fender aan een schip kon hangen....

Er was een stukje staaldraad kaal gemaakt om een oogje van de maken waar een touwtje aan kon.

Ik wou het toch even delen......

Het gaat idd niet over de Fender waar naar gevraagd wordt maar vindingrijk was het wel.

Laatst bewerkt:
hallo

het zijn deze fenders die bedoelt worden en dat maak je echt niet met wat krimpkous

thumbnail.aspx

en ik heb deze ook gezien op de WSD en die was echt mooi gemaakt
ik denk dat je een malletje moet gaan maken van de banden en dan een grotere van de fender die binnen in zit
een polyester of epoxy mal en dan er vloeibare rubber in gieten
een siliconen mal werkt niet daar de rubber eventueel aan de siliconen gaat durven plakken en dan heb je geen mal en geen bandje meer over
ik heb hier nog wat rubber staan maar heb er nog geen doel voor gevonden om hetm te gebruiken
eens zien of er wat mee gedaan kan worden

gr raf

hallo justin
voor die prijs kan je ze niet zelf gaan maken
eerst de mal en dan de prijzige rubber en dan nog het geklieder er bij
nee dan beter kopen

gr raf ik sla de link ook effe op je weet nooit

Heren hartelijk dank voor jullie info maar heb net wat Raf zegt iemand op de WSD in Hoogvliet ontmoet die er eentje zelf had gemaakt zoals ik ze bedoel en zoals die op de foto die Ralfliet liet zien staat.
Na wat info van die man gehad te hebben ga ik eens aan de gang kijken wat het word als het lukt dan zal ik het hier de resultaten bespreken.
Nogmaals heren bedankt voor de moeite

Heren ik heb het heel simpel opgelost.
Neem twee eidoppen zonder voet lijm die tegen elkaar en trek er een binnenband om heen plak de uit ende dicht bandjes de op en je heb een een Yokoham fender.

Back