Waar kom jij mee aan de start bij F5B 2011?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 17 jan 2011.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Geen zon is goed! Hup, ga vliegen! ;)

    Gerben
     
  2. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kees, hij kan ook zonder unilog invliegen hoor!

    GJ
     
  3. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Theo, ik heb je zien vliegen in Stompetoren, dat ging helemaal niet slecht met de Siren!

    GJ en Gerben, gaan jullie binnenkort nog een keer trainen in Stompetoren? Ik kan wel wat coaching gebruiken. Vorige week mijn kist ingevlogen, hij vliegt volgens mij goed genoeg om eens proberen mee te doen.

    Thermiekzweven en doellanding beheers ik wel, maar doellanden precies op de 10 minuten heb ik nog nooit geoefend, om van rakken vliegen maar helemaal te zwijgen...

    Groeten,
    Jan
     
  4. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    721
    Half............

    twee gaat hij omhoog..........................wil je weten hoe het afloopt?.;)
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jaaaaa!

    Jan: landing op tijd oefenen: indien mogelijk een afteltimer in je zender zetten, die bij 30 seconden te gaan een eerste signaal geeft. Dan 20, en vanaf 10 iedere seconde. De meeste zenders zijn voorzien van een dergelijke timer.
    Trainen door steeds een vast circuitje te vliegen en voor jezelf te bepalen waar je op hoeveel seconden moet zijn in dat circuit.

    Vliegen in Stompetoren binnenkort: waarschijnlijk wel. Ook wij hebben nog een hoop te proberen en leren voor komend seizoen.
    Ik zit binnenkort in Friesland, maar moet dan helaas het hele weekeind werken. (Boot Holland). Misschien de maandagochtend een kort rondje doen?

    Groet,
    Gerben
     
  6. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Nou, op maandagochtend maar niet, ik wil hem wel heel houden voor de eerste wedstrijd...
    Ik heb inderdaad verschillende timers, ik ga vanavond eens wat instellen in mijn zender en dan morgen eens proberen, zo te zien wordt het goed vliegweer zondag!

    Ik hoor het graag als jullie gaan trainen, dan maak ik zeker tijd in mijn agenda.

    Groeten,
    Jan
     
  7. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik krijg net een sms van Kees.

    Hij mag zelf het resultaat vertellen.

    GJ
     
  8. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    721
    Trom..............

    geroffel...........................................................;)
    Ingevlogen en goed gegaan!!!
    Ben nu accu's aan het laden en kijken hoeveel erin gaat om verbruik te berekenen.
    Heb wat zenderinstellingen aangepast ( Expo en hoogtetrim bij Butterfly )
    Rolroeren hoeven niet getrimd. Stond meteen allemaal goed. Zwaartepunt lijkt ok, maar nog niet ondersteboven gevlogen.

    De setup is voor mij eerst goed! 500-26 kontronik met 5 cellen en een 16 x 16 geeft lekker gang, maar ook zekerheid, dat bij een stuurfout bij het invliegen van het rak je net wat meer tijd hebt om je fout te herstellen.

    Kortom............zeer tevreden voor de eerste keer!
    Met mazzel ( weer ) morgen nog een keer.:)
     
  9. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Kees, toppertje!

    Hoeveel vermogen heb je nu ongeveer en hoe warm wordt de motor?

    Groet,
    Gerben
     
  10. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    721
    Tsja.............

    dat is eigenlijk een beetje een tegenvaller.
    Hij doet 50 Ampere..........5S Lipo maakt dus ongeveer een kilowatt.
    Motor en accu worden niet warm.................

    Maar goed......hij vliegt mooi en houdt beter snelheid als de Parabola.
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.123
    voor een beginner zoals ik ook nog ben heeft veel vermogen totaal geen nut. Beter is het om met minder vermogen te beginnen en zo te leren om de klimhoek en het invliegen van het rak goed te krijgen. Als dat goed zit kun je met meer vermogen gaan vliegen.
    Bij iedereen zie je nog regelmatig foutjes in dat stuk met als gevolg onrustige vliegen in het eerste rak na elke klim, en daar verlies je raktijd mee.
     
  12. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Theo, we zijn eigenlijk allemaal nog beginner.
    Veel vliegen, dat helpt.
    En die coach zoeken, of afspreken met andere mensen.

    GJ
     
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.123
    klopt in zekere zin wel, maar er zijn enkelen die iets verder zijn dan de rest.

    Afgelopen jaar had ik enkele heel goede coaches. Vooral die westerbuur was goed, maar die heeft dan ook heel veel ervaring. Maar die anderen die mij gecoached hebben waren ook goed.
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Vorig jaar ben ik met iets van 1.5kw begonnen.
    Toen dat redelijk onder controle was, met iets meer vermogen gaan vliegen. Steeds een stapje meer. Eind van het seizoen, dat was 5NL wedstrijden, een paar Belgische en een Duitse wedstrijd later, plus training tussendoor (te weinig, dat wel), zat ik op 4kw.
    Die rustige opbouw, met de focus op strak vliegen, is me goed bevallen.
    Het lukt nog steeds niet altijd om precies uit te komen waar ik wil, maar het beginnen met beperkt vermogen heeft zeker geholpen.

    Groet,
    Gerben
     
  15. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En de fantastische coach natuurlijk... die ook wel eens een foutje maakt...
    Gevolg van te weinig trainingstijd.

    GJ
     
  16. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    721
    Inderdaad........

    dus beheerst dat eerste rak invliegen...............met deze setup is dat goed te trainen!.
    Ik verander dus eerst niets. Model leren kennen!

    De volgende stap is de 600-38 inbouwen. Zo klaar, want het motorspant kan blijven zitten.
     
  17. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Amsterdam
    RW4 is af, van het weekend misschien uitproberen!

    [​IMG]

    HP 220/42 P4 7:1
    Schulze 18.200
    RFM 17x18 gold 7 graden
    TP 5S 3250 45C
    Gewicht 1790 gram

    Gr. Joris
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.653
    Locatie:
    Gelderland
    Nice, ik ben benieuwd.
     
  19. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Joris,

    Wat een mooie manier om weer van je te horen !!!!!
    Mijn verwachtingen van jouw zijn nu wel erg hoog!!!
    Wat een gave bolide en dito aandrijving!!!

    Word volgens mij een interesant F5B jaar, al die diverse kisten.

    Gr Frank
     
  20. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Nice!
    Succes met de maiden!
    (op alle prop-boutjes loctite gedaan?)

    Groet,
    Gerben
     

Deel Deze Pagina