Waar koop ik een mooie F3A kist.

Discussie in 'F3A' gestart door Gert Mulder, 26 jun 2011.

  1. ralph123

    ralph123

    Lid geworden:
    31 mei 2007
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Holland
    Wij hebben er geen problemen mee gehad, prima service daar.:confused:

    kisten vliegen btw ook erg goed, heb zelf de addiction.

    grt
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Tsja, ik heb in Sivry meneer Beschorner ermee zien vliegen.

    Hij vloog natuurlijk eerder met thrust-vectoring, maar sinds de FAI dat verboden heeft, heeft hij dat van z'n kist af moeten halen, en ik kon niet anders dan tot de conclusie komen dat die kist een handicap voor 'm was, in alle rollen zag je dat het toestel 'de staart meer laat zakken' dan 'de rest van het veld'.

    Feit blijft dat ie er schitterend mee vloog, dus het kan wel met die kist en het is ook zeker geen slechte kist ofzo, maar ik denk dat er óók voor dat budget wel beter vliegende kisten te krijgen zijn. Dat is mijn mening, en daarmee uiteraard geen hard feit.
     
  3. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Hadden jullie dan een probleem dat opgelost moest worden?
    Het traject van betalen en iets toegezonden krijgen dat gaat normaliter wel goed. De firma laat zijn ware gezicht zien als jij vindt dat er iets niet in orde is en hoe men daarop reageert.
     
  4. ralph123

    ralph123

    Lid geworden:
    31 mei 2007
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Holland
    Ik had geen probleem,
    maar naar mijn zeggen, hebben ze een goede service, maar dat is dus niet bij iedereen,
    grt
     
  5. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Bij kisten van ZN line.

    Zoek ik niet goed of is er weinig te vinden hoe ze gebouwd zijn en wat erbij zit?
    Catalogue avions

    Klik b.v op een INTEGRAL CLASSIC ZN-line
    Dan zie je 31 foto,s van kisten in gebruik.

    Maar verder bar weinig info.
    Is zon kist nu klaar of is dat ook een bouwkit?
    En zit al het hevelwerk erbij?
    Bij sommige staat KIT en dan zie je ook op een foto dat het een kit is.
    Bij de andere staat weer geen vermelding.

    Vleugel: balsa of ook composiet etc?
     
  6. bob_romijn

    bob_romijn

    Lid geworden:
    23 aug 2005
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Haalderen
    Bij ZN line zijn het over het algemeen kits. Romp is wit en vleugels zijn van piep en balsa beplankt.
    Ik ben met je eens dat de info van hun niet echt lekker is.......
     
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Zie site van Lorenz voor info:

    Lorenz F3A -ZN kits

    In het verleden 'de' maker van F3A kits. Op dit moment minder interessant omdat er nog erg veel werk in gaat zetten terwijl er een stevige prijs voor gevraagd wordt.

    Voorbeeld van kit-inhoud:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  8. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Lisse
    Kits hebben levertijd en kosten bouwtijd.
    Bedenk dat de kosten van alle verf, hevels, stuurstangen, wielen en bekleding de kostprijs van kit 40% verhogen.
    Geschikte verf om het model mee te spuiten is meestal in veel grotere hoeveelheden te koop dan benodigd voor het model.

    Ook de aanschaf van het gereedschap, de verfspuit spullen hakken er goed in.

    Bedenk ook dat om een model te bouwen zoals op de foto s staat je veel ervaring moet hebben om tot zo een resultaat te komen.

    Gewicht speelt een belangrijke rol bij F3A modellen.
    Als je zo een kit voor het eerst bouwt is het risico groot dat het model te zwaar wordt, te veel lijm te veel verf,de verkeerde componenten.
    verstevigingen op de verkeerde plaatsen en daar waar het er op aan komt te weinig.

    Slechte documentatie ,summiere instructie,productbescherming of voorkeur voor bepaalde producten door de maker van de kit laten de bouwer vaak verdwalen.
    Bij de meeste ZN line modellen ontbreekt zelfs de zwaartepunt informatie



    Je kan de modellen ook laten bouwen door de kit fabrikanten.
    Vaak bieden ze ook de gebouwde versie aan.
    Vanaf 2000 EURO zijn deze modellen te koop,gebouwd en wel.

    Je komt dan in een wereld van beloven ,levertijden die met 100% en meer tijd worden overschreden.

    Ook zelf gebouwde kits kosten dit uiteindelijk. Het gaat alleen geleidelijker.

    Zelf bouwen op dit niveau kunnen en willen de meeste modelvliegers niet meer.

    Bedenk ook dat bijna alle door beginnende modelvliegers overgenomen ""Top""modellen geen lang leven hebben .

    Koop iets ARF binnen je budget en ga er veel mee vliegen onder alle omstandigheden.
    Zoek alle onbekende factoren op ,crosswind, van links naar rechts .

    Als je na afloop van een vliegdag bij je zelf denkt ,ik heb goed getraind en niet lekker gevlogen ben je op de goede weg.
     
  9. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ter vergelijk; relatief recent (denk nu 3 jaar geleden?) heb ik een ZNLine Alliance afgebouwd. Veel van het bouwwerk daaraan was al gedaan door een clublid, ik heb voornamelijk geglast (vleugels/stabilo) en gespoten.

    Ik denk dat ik aan verf en lak bij elkaar opgeteld, inc afplakband,schuurpapier, etc, wel een 350~400 euro kwijt was.

    Het kán wel, je kunt er op bezuinigen, je kunt bv een wit/rode lorenz Gaudius kopen, of bv. een wit/rode WindS 2m, en daar met biezen van Oracover een heel eind mee komen.. maar over het algemeen ben je aan het eind net zoveel kwijt qua geld als dat je voor een af-fabriek gebouwde/gekleurde versie zou zijn geweest.
     

Deel Deze Pagina