waar moet ik zijn voor schulze V7 software?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Erik v. Schaik, 15 okt 2007.

  1. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    enig verschil is dat A123 aluminium buitenmantel heeft en geen staal ;). NiMh kan ook wat makkelijker gebakken worden zonder al te veel schade. Heb ik ook een aantal keren kop-staart gedaan. Best leuk om te doen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  2. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    calmato A123

    weer een positieve ervaring met A123 cellen ....

    'normale calmato' met een dikke buitenloper en 8S A123,

    Het gewicht blijft beperkt tot 2800 gram,

    Vermogen meer dan voldoende, eindeloos vertikaal

    bij normaal vliegen is 1/3 gas voldoende

    en de vliegtijd rond de 12 minuten :)

    Nu nog op drijvers zetten voor het watervliegen in zeumeren
     
  3. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Hee super!!
    Deel wat plaatjes met ons en je komplete setup. Die van mij op 9s heeft een motor waar niet iedereen blij mee is (80dB ;) ) dus alternatieven zijn van harte welkom!

    Je bent goed bezig!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  4. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    367
    @ erik,

    Ik zit ook te denken aan een 9s setup voor mijn su29 van sebart.
    Maar vraag mij af welke regelaar jij gebruikt? Ik wil hem gaan vliegen met een hele langzame buitenloper zodat ik niet te hoog in toerental kom. Ik zal je op de hoogte houden ervan
     
  5. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Hoi Ruud,

    Ik gebruik Jeti spin55 regelaar. Deze is tot 34V . Met 9x3.65V=32.85 afslagwaarde dis precies goed. Heb je ook geen losse BEC nodig. Wel heb ik de schakelaar eraf gehaald en later de krimpkous. Die is erg dik en een goede isolator. Met een beetje koeling blijft die nu onder 70 graden bij langdurig halfgas vliegen.

    Ben benieuwd naar je setup. Mischien dat ik later een wat minder hoogtoerige motor in mijn calmato zet.

    grtz! Erik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    In onze les calmato zit een 6S setup met een 600 kv PJS3000 motor.
    Trekt statisch ongeveer 40A en we halen er lesvluchten van 12 minuten mee.
    Calmato weet vliegklaar, inclusief 2S 1100 mAh LiFePo4 ontvangeraccu 2850 gram en heeft genoeg vermogen om aan de prop te hangen en 3D achtig te vliegen.

    regelaar was een Hobbycity maar die veroorzaakte zoveel storing dat het eng was om mee te vliegen.
    Nu zit er voorlopig een YGE in en dat gaat prima.

    Ik heb nu weer een kistje klaar staan waarvoor ik een motor ga wikkelen.
    Kistje is 180 span, zal onder de 3 kilo gaan wegen en met 9S gaan vliegen.
    En hopelijk ook als kleine sleper gaan optreden
    Regelaar wordt een Markus of Scorpion HV.

    Iemand anders op de club is nu bezig met een 12S sleepkist op LiFePo, ook daar komt een zelfgewikkelde motor op, 170kV 2500 watt.

    Dus we zijn lekker bezig, Ruud zijn doe het zelf lader werkt ook al bijna vlekkeloos en ik ben ook nog wat aan het ontwikkelen.
    Via mijn werk ben ik ook bezig met 800 watt DC/DC omvormers om van 12 naar 48 volt te komen.

    Ik geloof dat we in Augustus een electro meeting gaan houden, dan zal we wel heel veel op LiFepo rondvliegen.


    GJ


    Wan
     
  7. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    GJ, welke HC regelaar (merk, type) gaf er zoveel storing?
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  9. Albatros

    Albatros

    Lid geworden:
    22 mei 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hehe

    Na 35 pagina's lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn KABAAL & VET producerende Saito 56 in de verkoop gaat.
    Zal de molenaar wel blij mee zijn.
    Ofterwel, ik ben overstag en ga ook voor de A123.

    Patrick
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2011
  10. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Lache!!

    Fijn dat je de moeite hebt genomen om even te lezen. Met een abbotje is het ook wat makkelijker bij te houden en blijf je bij :)

    Heb nog in de planning om twee Jepe mustang (roto) tot een twin te smelten en daar mischien de kleinste Saitos in te plaatsen. Een twin viertakt is best apart. Na een jaar of 13 alleen elektro kan een keer vreemdgaan me wel vergeven worden hoop ik. Ben daar nog niet uit hoor want Mijn Spitfire vloog vorig jaar op 4S A123 en kleine axi op 8A dus een twin op 2x 2s (in serie) is ook leuk budget vliegen.

    Moet nog even op zich laten wachten want ik ben toch weer met de A10 verder gegaan .4 jaar weggelegd en weet nu weer waarom: hele dikke laag spuitplamuur erop gezet. Duurt 2 uur om een rolroer met korrel 100 tot de glasmat te schuren dus heb nog even te gaan.

    Hier komen nu mijn 9s A123 pakket in met 1x spin55 (lekker modulair hé ;) ) die ik uit mijn Spitfire,Wonder,calmato of hots kan trekken) en laat ik 2x roxxy 2824-26 (1380kV/45gr) in 6904 fan draaien. Geeft 2x350W en ongeveer 1300gr stuw bij 2x11A LOL!!!

    is nog een lange weg en heb nu even geen zin om te knutselen, maar de onderdelen liggen vast klaar op tafel:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    JEEJ

    Nog 1 die nooit meer een ploffende stinkende kabaal machiene moet aanslaan.
    :banana:
     
  12. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    We hebben de oorlog bijna gewonnen! ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Albatros (Patrick).

    Volgende week even met de club Calmato SFC (SuperFastCharge) lessen?
    Ik heb nu ook een draadloos leraar/leerling systeem gebouwd.


    GJ
     
  14. Albatros

    Albatros

    Lid geworden:
    22 mei 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi GJ

    Lijkt me een geweldig idee.
    Ik ben benieuwd hoe dat draadloze systeem werkt.
    Morgen op de club ga ik eens ff snuffelen in het laadhok en de Clubcalmato hoe dat SFC werkt, hopelijk ben jij, Ruud of Gerben of allemaal daar ook.
    Kunnen jullie mij behoeden dat de weerstand kabels niet onder mijn schoenen vastsmelten, of gebruik je daar nu powerweerstanden voor?
    P.S. je kan daarvoor ook een simpele 50 Ampere gelijkrichtdiode in serie met de sellen plaatsen, die zorgt dan voor een spanningsval van zo'n 0.7 volt.
    Ja er gaat een nieuwe wereld voor ons open met die A123 kanjers.
    Ik zie jullie op het veld.

    Groetjes Patrick
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2011
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    laden gaat op het moment via puls breedte sturing (Atmel) met wat fetjes.
    Geen smeltende kabels of iets dergelijks.
    Ik ben er morgen niet, ik ben jarig.
    Gerben en Ruud zijn er.

    GJ
     
  16. Albatros

    Albatros

    Lid geworden:
    22 mei 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Puls breedte sturing, da's helemaal mooi, doet me denken aan de reflex laders.
    Zal niet makkelijk worden om tussen de pulzen automatich de klemspanning te laten meten I.V.M afslag (processor nodig).

    Denk!

    Nou GJ alvast gefeliciteerd en een gezellige verjaardag toegewenst.

    Groetjes Patrick
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2011
  17. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.313
    Locatie:
    Almere
    Ik wilde een oude borstelreglaar gaan gebruiken. Ik heb nog een Sommer regelaar met instelbare max-stroom regeling.
    Moet ik dus alleen nog een spannings afslag maken, maar dat kan vrij simpelworden.
     
  18. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    a123 cellen vraagje ......

    mijn 8S a123 set up bevalt echt super, vandaag weer een mooi aantal vluchtjes gemaakt en helemaal klaar voor het watervliegen..

    Echter doen mijn cellen / lader soms een beetje raar..!

    ik laad de 8s pack's met mijn robbe infinity 3 voorzien van lifepo programma.

    zo nu en dan wil hij alleen niet beginnen met laden,

    De cellen zijn dan leeg en ik sluit ze aan op de lader,
    bij starten van het programma ( ingestelde laadstroom 8A) begint hij te laden maar wil niet hoger komen als 250mah .... na een tijdje geeft hij een foutmelding..

    bij opsplitsen van het pack in 2x 4S begint de lader wel gelijk, hij laad dan met 10A

    komt dit vaker voor en is het te voorkomen, ?? Een clublid van mij met een heli op 12S heeft het zelfde probleem ....

    Voedingsspanning van de lader kan hety probleem niet zijn, de voeding is meer dan zwaar genoeg...

    meest vaag is wel dat het niet altijd voorkomt.....

    Groeten, jeroen
     
  19. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    waarschijnlijk je pakket net te leeg voor een goede "controle" detektie. Dat heeft mijn 9s pakket ook met mijn 1200w lader. Als ik dat pakket maar even aan de shulze 636+ hang dan kan de grote lader er wel mee door. Mischien de afslagwaarde in je regelaar wat hoger stellen als 2.0v/cel.

    grtz, Erik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2010
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.499
    Locatie:
    Groningen
    Mijn hyperion's hebben dat ook met LiFe als ze helemaal leeg zijn. Na 2 / 3 keer pakt hij wel op en begint hij snel te laden.
     

Deel Deze Pagina