Je kunt beter in het café blijven, hier is het de helpdesk.p.s. Ik ben via een link op het schippers cafe hier terecht gekomen.
Je kan hier enkel kiezen tussen; wal of sloot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je kunt beter in het café blijven, hier is het de helpdesk.p.s. Ik ben via een link op het schippers cafe hier terecht gekomen.
Mozes kriebel! Wat een enge plaatjes zet jij hier neer! En niks niet versleuteld, nee iedereen kan het zien.....
Dat je niet denkt dat ik er tussenuit geknepen ben...Ik ben wel geïnteresseerd in je opvatting.
Waarschijnlijk de meeste forummer's ook.
En vast en zeker de "leiding" van het forum.
Bruno: de Buute is aan u.
Sinds kort is mij een nieuw inzicht ten deel gevallen, wat ik voordien al wel vermoedde, maar nooit bevestigd zag. En het past naadloos in een trend die volgens mij heel bepalend is voor wat we ook in dit forum zien gebeuren.
Ik las onlangs nog dat de markt voor klussen en alles wat daar aan vast zit, aan het instorten is wegens de toenemende ‘onhandigheid’ van de jongere generatie.
Opvallend is dat ik 40 jaar geleden van belangstellende toeschouwers meestal de vraag hoorde: ‘hoe ik dat model had gemaakt'
Maar tegenwoordig, door dezelfde leeftijdscategorie, in plaats daarvan alleen nog maar: ‘hoeveel dat model kost’.
Na uitleg ‘dat men zoiets zelf maakt en dat het maar een paar honderd uur werk is’ wordt men dan ongelovig aangestaard: ‘Dat kan ik niet’, of nog erger ‘Daar heb ik geen zin in, dan koop ik er wel een’.
Men mokt nog wat na en verliest vervolgens de interesse. Want iets zelf maken is gaat hun voorstellingsvermogen inmiddels ver te boven.
Absoluut. Al moet gezegd, dat je op sommige plekken echt niet zou moeten willen vliegen.
En dat gebeurt dan juist, door de eerder door mij aangehaalde groep die geen idee heeft wat men aan het doen is.
Maar ja, 'zelfregulering' gaat vrijwel altijd de mist in door 'gebrek aan zelfdiscipline'.
.
@Bruno van Hoek :
Inderdaad lijkt er een tendens te zijn, ik had het persbericht ook gehoord over de "2 linker handen jeugd" van nu, maar ik denk dat dat erg generaliserend is en maar ten delen waar.
Als je zo wat rondkijkt op dit en andere fora zie je ook dat er wel degelijk door de nieuwe generatie hele mooie en vernuftige objecten gemaakt worden.
En dat, met nieuwe technieken waar "wij" weer wat van kunnen leren, ontworpen in CAD, gelaserde onderdelen of 3D geprinte onderdelen.
Ikzelf ben een verstokte `old school` houtbouwer, maar ik moet toegeven dat ik af en toe mijn ogen uitkijk wat voor moois er met diverse composieten gemaakt wordt, en ja,.. zelfs ook met schuim...Op mijn vliegclub merk ik dat er momenteel juist weer meer zelf gebouwd wordt ipv het kant en klaar kopen van modellen.
.
bouwvakker of timmerman met hart voor zijn beroep voor de klas en laat die mensen de jeugd enthousiast maken voor de techniek.