Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Bertus, 29 jul 2015.

1. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    klagen dat je bouwverslagen niet leesbaar zijn wat vanzelf wel gaat goedkomen en nu zelf definitief je bouwverslagen verkloten.... wat wil je nu?

2. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Even voor de duidelijkheid ik heb erg weinig vertrouwen in het zichtbaar worden van de foto's.
    Bij de vorige zogenaamde update zijn er ook veel foto's verloren gegaan.

Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  3. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Weer dat zoethoudertje.
    Als je het niet weet, reageer dan ook niet.(werd mij onlangs ook nog gezegd, maar dat geheel terzijde) :)

Mee eens.
    Als ze nu gewoon vertelden dat ze het niet belangrijk vinden, kon je of zelf de moeite nemen om alles terug te zetten of kiezen om er mee te stoppen.
    Maar nee "het komt goed" is het enige dat je hoort al 4 maanden lang.

Bertus vindt dit leuk.
  4. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Nog even wat ik wil.
    Openheid, openheid en openheid.

Laat een forumlid een gebruiksaanwijzing schrijven. (niet alle forumleden zijn it'er)
    Een ander lettertype en een kleurtje selecteren is toch zo te doen?

Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  5. onno10

onno10 PH-SAM

Lid geworden:
    28 sep 2013
    Groter letters kan zelf geregeld worden gewoon op de crt en + toetsen drukken.
    De tekst wordt groter met de ctr - toetsen worden e weer kleiner.
    Zit gewoon in Windows ;)

6. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Dat is gewoon in en uitzoomen van de pagina....
    Dat veranderd weinig aan de verschillende lettergrotes die je tussen verschillende gebruikers ziet.

7. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Waarom niet zo aktief op het forum . Ik wil gewoon lekker kunnen keuvelen over modelbouw zonder behandeld te worden of ik het niet weet . Als ik iets niet weet ,vraag ik het wel . De sjeu is er ook aardig vanaf nu er juist in de leuke draadjes ook de foto's weg zijn . Die zijn waarschijnlijk op de oude server geplaatst zijn om vervolgens in de bouwdraadjes gelinkt te zijn . Ja dan zijn ze voorgoed weg . Mensen reageren ook zowat niet meer op een leuke opbouwende manier ,maar geven commentaar alsof je een snotjong bent . En daar ben ik vierkant klaar mee .
    Ik heb hier een kliek leuke mede modelbouwers leren kennen die ik via de sociale media ook spreek of bij treffens zie .
    Het is niet aan het forumbeheer die de gezelligheid maakt , die is enkel de gastheer van deze kamer . Wij die in deze kamer zitten maken de gezelligheid . Ik denk dat we daar eens naar moeten kijken .

delta-X, Burp en Jonkje vinden dit leuk.
  8. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Er wordt hier en in andere draadjes steeds aangegeven dat we geduld moeten hebben, maar dat werkt na enkele maanden geduld niet meer. dit is de zoveelste forummigratie die er gebeurd en steeds raken foto's kwijt en duurt het lang voordat alles op orde is. zo zijn er vele draadjes van mij verpest doordat de foto's er niet meer bij staan. zeker de belangrijke bouwdraadjes uit de begin tijd daar zijn alle foto's alk vele jaren weg. Voor bouwverslagen sluit ik mij bij Bertus aan, die maak ik hier niet meer zolang het hier niet op orde is.

9. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    foto's hosten op photobucket en de link hier neerzetten . werkt tadeloos hoor .Ik snap niet dat jullie niet in oplossingen denken maar in problemen

Burp en Schots en Scheef vinden dit leuk.
  10. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ik heb mijn foto's via google picasa (gratis) en plaats sinds de fantastische omschakeling naar het nieuwe forum ( ;) ) ook hier de link.
    Veel makkelijker dan hier een foto uploaden.
    Als je niet bent ingelogd zijn die van hier namelijk net zo groot als een postzegel of er staat het mbf logo door de details.
    Verder kan je ze nooit meer terugvinden/ wissen. (of is dat ondertussen al wel verholpen?)
    Mij hoor je niet over nieuwe foto's.

Bertus vindt dit leuk.
  11. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Toen we met dit forum begonnen was er niks voor foto's te uploaden, In die tijd heeft Joost Brilman een script gemaakt om foto's te uploaden naar fotobucket, zelfs die foto's zijn weg. vanaf dat ik foto's host op mijn-album.nl zijn ze er nog, maar alles voor die tijd is weg, fotobucket en ook op de forumserver.

12. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Ik heb heb bij de vorige down date mijn draadjes laten verwijderen.
    Helaas heb ik er geen erg in gehad het nu zelf te doen toen het kon.

Laatst bewerkt: 9 sep 2015
  13. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Bert.............

Wat is je punt nu, ik heb ook zo'n groepjes op Facebook, whatsapp, telegram..........

Enerzijds wil jij en ik citeer lekker forummer en anderzijds bied je alternatieven aan om vooral dit forum links te laten liggen, iets zegt me dat het het ene of het andere is.

Als je onder lekker forummen verstaat van nu af aan posts plaatsen dat het hier allemaal niet goed meer is dan zeg ik daar beleeft dank u maar nee laat maar tegen.........

Stevo

Laatst bewerkt: 25 aug 2015
  14. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Er is tegenwoordig veel te veel stom gelul en beginners gepraat om het voor de gevorderden nog leuk te maken. Als je wat serieus neerzet verdwijnt het in de grote massa met geouwehoer... Dan doe je het niet meer....

15. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Stevo.
    Ik dacht dat is duidelijk was.
    Als jij er iets anders van wil maken is dat aan jou.

Met mijn smartphone verstuurd

16. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Wat de toon van een reactie hier ook is, het geeft wel aan dat iemand betrokken is.

Het forum beleeft nu zeker niet haar hoogtijdagen, maar wat gaan we er aan doen?

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Kan je niets aan doen.....

18. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    ik weet niet hoe iedereen steeds zijn foto , s kwijt raakt , ik bewaar gewoon alle foto s op de harde schyf.

als het forum verdwijnt heb ik altyd dezelfde foto hier op de pc.

19. ramses

ramses Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 sep 2008
    "ik weet" of juist "ik weet niet"...?

.
    Niemand is zijn foto`s kwijt Timberwolf...
    De fotoalbums zijn gewoon weer terug na de forummigratie, maar het gaat om zichtbaarheid van de foto`s in de verslagen.

Het gaat erom dat degene die al zijn foto`s in de fotoalbums van het modelbouwforum.nl had staan en deze gebruikte in de bouwverslagen, nu geen foto`s meer hebben in hun bouwverslagen. Niet omdat de foto`s kwijt zijn, maar omdat na de forummigratie de linkjes naar die foto`s niet meer kloppen en er dus geen foto`s meer te zien zijn.

Ik heb ook alle foto`s nog op m'n harde schijf natuurlijk, maar alle fotolinkjes in de bouwverslagen moeten aangepast worden. Dat is wat er aan de hand is...

Zie ook mijn relaas hierover twee pagina`s terug in dit draadje:

Groeten, Ramses
    .

20. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Eens!
    Maar het blijft leuk als deze mensen je advies opvolgen en aan het eind van de rit geholpen zijn. Irritant is het inderdaad dat (vooral de jeugd) wel de loze adviezen van anderen wel aannemen of na 2 weken vragen nog geen schroevendraaier aangeraakt hebben (en die zijn er!).

Iets anders wat voor mij een beetje de pret verziekt zijn de commerciële mensen die er alles aan doen om hun toko of producten in beeld te krijgen en te houden. Soms is het RC wereldje 1 groot slachtveld der commerciëlen... Je ziet het op dit forum en helaas ook op de baan/veld/water. Voor mij gaat dit soms zo ver dat 1 commerciele man er alles aan doet om mijn manier van goedkoop racen zwart te maken te gunste van zijn verkoop (voor wat het mag voorstellen) en prestaties. Als die dan via regelveranderingen iets verbied en hij het zelf wel wel ilegaal blijft doen om op het podium te komen begint voor mij de lol minder te worden.
    Daartegen is er iemand anders die met mijn adviezen in de motortuning gedoken, die heeft ondertussen al goede resultaten gehaald en snakt naar meer. Hij heeft dus gezien dat het ook anders kan. Dat geeft mij ook weer de lol dat er gelukkig ook nog mensen bestaan die nog iets zelf willen doen dan alleen kopen en rijden. Overigens blijken er best nog wel wat mensen te zijn die zelf wat proberen aan de hand van mijn publicaties.

Dus ja, met wat tegenwerking en tegenslagen blijf ik nog steeds de lol houden.

Dan terug naar dit forum. Ik heb niet zoveel moeite met dit forum en ik zeg dit niet als een mod. OK, er mag een handleiding komen. Er mag nog wel wat aan de mogelijkheden/uiterlijk gedaan worden. Ja, hoewel het mij niet raakt mag er vanuit het beheer best wel een statusupdate komen. Maar bederft dat het huidig gebruik van het forum? Nee, het forum functioneert op alle zaken, alleen een stukje geschiedenis moet hersteld worden. Ik hou er ook vertrouwen in dat het gebeurd en weet ook via de Facebook pagina van Robert dat er een hoop tegenslagen zijn geweest die belangerijder zijn dan het verder optimaliseren van een redelijk werkend forum.

Zo werd er vanmiddag nog een topic uit 2006 gemeld waarin foto's zouden staan gehost door Photobucket wat nu reclame banners gaf. Als je dit meldt snap je volgens mij niet hoe snel veranderlijk het internet is en is stilstaan een achteruitgang. Natuurlijk willen we onze oude vertrouwde interface, die kwam helaas ook met een gebrek aan beveiliging is gebleken. Zo dan ook bv. Whatsapp op mijn Android telefoon, ook daar wordt bijna wekelijks de interface veranderd, voor mij hoeft het niet maar blijkbaar is het nodig en er is niets op in te brengen om het niet te laten gebeuren. Je kunt een alternatief zoeken maar daar moet je je vrienden in mee nemen, accepteren en concentreren op de zaken waarvoor je het medium gebruikt is beter.

Deel Deze Pagina