Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Bertus, 29 jul 2015.

1. ramses

ramses Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 sep 2008
    .
    Tja, Facebook etc. is leuk en ik post daar af en toe ook een update waar ik mee bezig ben, maar ik vind dat niet te vergelijken met dit forum.
    Daar krijg je reacties en vragen van steeds hetzelfde groepje mensen (je vrienden) en hier in de verslagen krijg ik reacties, ook van mensen die ik niet ken.
    Dat geeft voor mij een meerwaarde aan dit forum.
    Hier kan je mensen die je niet kent verder helpen en krijg je ook advies van mensen buiten je eigen vriendenkring.

Natuurlijk zitten er hier op dit forum ook "newby" vragen tussen of opmerkingen van mensen zonder enige ervaring.
    Maar persoonlijk stoor ik me daar niet aan, vind het meestal juist grappig.
    Helemaal als je zo iemand weer verder kan helpen.

Maargoed, iedereen is anders, iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier!
    Ik baal er inmiddels enkele maanden van dat mijn bouwverslagen volstrekt nutteloos zijn geworden door het ontbreken van de foto`s.
    Zo wilde ik recent iemand helpen met naalden voor klinknagels in het draadje van mijn Fokker.
    Ik had een tutorial gemaakt waar ik naar zou kunnen verwijzen... maar niet zonder foto`s / filmpjes.
    Heb dus alles maar weer opnieuw gepost in het draadje van mijn Fokker.

Ik hou er ook vertrouwen in dat het allemaal goed komt.
    Maar misschien is dat ook wel met de wens der gedachte...
    Ik heb vooralsnog vorige week mijn "vrienden" status van het forum verlengt.
    En ik ga nog gewoon door met m`n bouwverslagen...

Maar ik zou wel, zoals eerder aangegeven, een stukje communicatie door het forumbeheer kunnen waarderen.
    Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Ik heb er ook nog steeds lol in, maar baal er wel van dat een heleboel (ex)leden waar ik leuk contact mee had, hier weg zijn.
    Ik heb dat contact met die (ex)leden wel via facebook, maar als eerder gezegd vind ik dat toch anders.
    Hoop dat er snel wat veranderd/duidelijk wordt, want mijn enthousiasme wordt wel rap minder momenteel... en de sfeer wordt er hier ook niet echt beter op...

Groeten, Ramses
    .

Laatst bewerkt: 25 aug 2015
    serge pot vindt dit leuk.
  2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Dat kan je dus niet veranderen. De hobby wordt steeds goedkoper en 'verspeelgoed' steeds meer met de bijbehorende doelgroep. Dit forum is daar een mooie weerspiegeling van. In de vliegtuig wereld is er nauwelijks competetie en commerciële belangen zijn er een stuk minder. Daar stoor ik me dus helemaal niet aan. Het meest vervelend zijn de eeuwige ja / nee discussies. Daar heb ik me in het verleden ook schuldig aan gemaakt en ook dat is een reden dat ik minder reageer op alle draadjes. Er zijn altijd een paar die gelijk moeten krijgen en niet weten op te houden. Je ziet vaak een mening als een feit opgeschreven wat juist beginners verkeerd kunnen oppakken. Ik ga er niet meer op in. Ik geef mijn advies en daarmee klaar. Als iemand beweert dat het onzin is gaat hij op de ignore lijst en ga ik lekker verder.... Tenzij ik me verveel op het werk:) Helaas druk dus....

serge pot vindt dit leuk.
  3. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat er zich echt belangrijkere zaken voordoen dan de beslommeringen op ons forum.
    Aan de andere kant kan ik mij ook goed voorstellen dat we ééns per week (of twee weken) kort worden bijgepraat door onze minister President.

Opmaak (kleuren, lettertype en verdere functies) boeien mij persoonlijk niet zo.
    Maar dat vele foto's (zeker in de oudere draadjes), op dit moment, niet te zien zijn is echt enorm zonde.
    Ik kijk bijna dagelijks draadjes na voor ideeën, maar zonder de foto's is zo'n draadje vrijwel waardeloos.

4. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Hoe bedoel je dat Roelof?
    Ik snap namelijk best dat internet veranderlijk is maar heb zelf ook een nog steeds actueel draadje lopen vanaf 2007. Maar omdat ik zelf niks kan wijzigen in die oude berichten kan ik gebroken links ook niet herstellen. Dat is behoorlijk irritant, als je weet dat het draadje nog steeds actueel is....
    Ook alle links naar Youtube filmpjes moeten aangepast omdat de oude tags niet meer werken. Draadjes worden daarmee onleesbaar terwijl ze nog best actueel kunnen zijn. Zeker voor bouwverslagen is dat het geval.

5. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Je kan beter eens zorgen dat je handtekening werkt, als ik klik op regels en voorwaarden krijg ik een foutmelding. (link naar het oude forum soms?????????
    Zorg dat je je eigen zaakjes op orde hebt voordat je een bezorgde/verbaasde forumgebruiker in het openbaar afplast.
    (Ik kon dus ook niet zoeken naar wat er staat over reclame.)
    Ipv bovenstaande te schrijven aan iemand die het raar vindt dat reclame zoals hieronder, naar nu blijkt, tegenwoordig gewoon geaccepteerd MOET worden omdat "het internet veranderlijk is".
    Zullen de sponsoren leuk vinden dat zij voor advertenties moeten betalen en anderen dit gewoon gratis mogen van jou.

Foto's:

Fr

Fra

Be

Bei[/QUOTE]

Het zal wel weer als weinig taktvol worden opgevat; jammer dan.
    Je had in een pb ook iets kunnen antwoorden van "Oeps, nog niet eerder gezien, is niet de bedoeling, ik weet er geen oplossing voor , ik geef het door, dank voor de melding".
    Lijkt me een normalere reactie.

Bertus vindt dit leuk.
  6. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Enig communiqué van Robert en/of Pascal zou wel fijn zijn.
    Het heeft anders weinig zin om aan een dood paard te trekken.

7. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Heerlijk man "op brood" :D

Jonkje en Bertus vinden dit leuk.
  8. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    [quote uid=9258 name="Robbie TPC" post=3616438] dood paard [/QUOTE]<br /><br />Heerlijk man "op brood" :D<br/>

Lekker hoor.

Met mijn smartphone verstuurd

9. ramses

Lid geworden:
    21 sep 2008
    Tja,... "Flogging a dead horse" is momenteel helaas wel van toepassing inderdaad...

En dat maakt mij behoorlijk naïef eigenlijk...
    Toch hou ik nog even vertrouwen.
    We`ll see!

Groeten, Ramses
    .

10. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Dat had ik de vorige keer ook.
    Toen werd ik ook afgeplast.
    Vandaar dat ik van toen af mijn foto's ben gaan wissen als mijn model klaar was.
    Je hebt het dan in iedergeval zelf gedaan.

11. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dat ook de foto's bij Photobucket (en andere hosts) kunnen verdwijnen of door de gebruiker zijn gewist, na 10 jaar is dat niet ondenkelijk. Gebroken links worden dan blijkbaar in hun geval voorzien van een reclamebanner. En ja, niets op het internet is gratis en blijvend zoals je ziet. Maar die gebruiker heeft hier niets mee te doen en heeft ook niets met spam te maken.

Dat was een automatische invoeging van het oude forum, ik klik er nooit op dus maak mij er niet druk om, sommigen blijkbaar wel. Maar ik zal er eens over nadenken wat ik daar het beste van kan maken.

12. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    ja en de rest???????????

Bertus vindt dit leuk.
  13. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Had ik in eerste instantie overheen gelezen.
    Weer zo'n zeik opmerking.
    Jij noemt jezelf toch moderator?
    Jij bent dan toch het visitekaartje van het forum(beheer)
    Als ik in de normale foruminhoud de regels niet meer kan vinden en dus op een handtekening klik van een moderator en merk dat die link niet werkt, vind jij het raar dat ik er wat van zeg.
    Man je deugt niet als moderator.
    Je hoort de vrede te bewaren en niet onder de gordel te steken.

Oeps val ik weer een moderator op zijn niet functioneren aan.
    Benieuwd wat er gebeurt.
    Men zal het wel weer gooien op "niet op de man spelen", ik zie alleen geen mogelijkheid om dit politiek correct aan te kaarten.

Bertus en Bart83 vinden dit leuk.
  14. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008

Alsof jij alle vragen die je gesteld worden beantwoord.......

Bertus vindt dit leuk.
  15. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008

Roelof en Martin reageren nog, die rest zie of hoor je nooit......

Bertus vindt dit leuk.
  16. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De mods kunnen niets met de opzet van het forum, dus verwacht dan ook niets van ze.

Gevalletje "De pot verwijt de ketel...."
    Visitekaartjes zijn wij niet, het visitekaartje is de algemene kennis op dit forum. Nu hoor ik je alweer zeuren over missende foto's die interessante kennisdraadjes verkloten... Dat weten we nu wel en het is op het moment niet anders mocht je dat nog niet begrepen hebben. Maar ja, hoe kan een mod de vrede bewaren als figuren zoal jij continu oorlog proberen te voeren over zaken waar we gewoon even niets aan kunnen doen?
    Laat ik het anders zeggen in jouw dezelfde persoonlijk wordende bewoording: Jij deugt niet als forum gebruiker.

Schots en Scheef vindt dit leuk.
  17. Bart83

Bart83 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 okt 2007
    PPFFFFF ik denk even mijn draadje updaten. Eigenlijk wou ik wachten totdat hier weer orde op zaken was maar goed, anders heb ik wel een heel grote achterstand . .
    Ik was lekker op weg maar toen het volgende : Dornier Wal , klein schaalmodel zie onderaan post.

''
    PPFFFFF !!!! en nu weer het maximaal aantal afbeeldingen per post bereikt. Eerst gebruikte ik de aparte site ''mbf foto upload'' maar daar krijg je de foutmelding ''flood detected'' als je even wat plaatjes upload. Ik denk dan maar op het forum zelf (met het risico dat alle foto's zijn verdwenen als er weer een andere forumsoftware word gekozen) maar helaas mag je maar tien afbeeldingen per post plaatsen. Erg vervelend dit . . .

Morgen misschien weer verder als de keteldruk wat is afgenomen . . . .
    ''

Even wat vragen :

-Wat is nu de voorkeur om foto's te plaatsen ? op het forum zelf als bijlage van je post of op de aparte mbf foto upload ?

- Mag het maximaal aantal foto's worden verhoogd aub ?

- Inloggen op mbf foto upload zodat je wel ongelimiteerd kan uploaden ?

mvg,

Bart

18. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Upload je foto's ergens anders.
    Bij mijnalbum.nl bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  19. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De limiet is (zoals ergens eerder opgemerkt) in een beschikbare ruimte gesteld. Upload je de foto's in een hoge resolutie kan je minder kwijt dan wanneer je het tot max 800x600 houdt.

20. ramses

Lid geworden:
    21 sep 2008
    .
    We zijn nu vier maanden verder na de forummigratie en ik ben tot gisteren positief gebleven...
    Bleef vertrouwen houden, maar dat was meer met "de wens der gedachte" dan reëel helaas.
    Ik heb zelfs vorige week opnieuw betaald voor nog een jaar "vriend van het forum"...
    Ik wil het hierbij laten, heb geen zin in stemmingmakerij.

Het betekend wel dat ik net als enkele anderen besloten heb mijn bouwverslagen voorlopig niet meer bij te houden.

Voortgang van mijn projecten zijn altijd nog te volgen via mijn Behance pagina!

Op facebook zal ik zo af en toe een update plaatsen, maar geen bouwverslag.
    Wanneer er hier positieve veranderingen zijn (of enige vorm van communicatie vanuit forumbeheer...), de foto`s in mijn andere verslagen weer zichtbaar zijn en het dus weer zin heeft om de verslagen überhaupt bij te houden, zal ik dat waarschijnlijk ook weer gaan doen.
    Tot die tijd liggen mijn verslagen op het MBF stil.

Ik bouw lekker verder en updates zijn dus te zien op m`n Behance pagina.

Bedankt voor alle leuke reacties in mijn verslagen tot nu toe en misschien tot later!

Groeten, Ramses
    .

Laatst bewerkt: 26 aug 2015

Deel Deze Pagina