Waardoor reageren clubs niet op e-mail?

@PH-TVS; dat komt ook op de nieuwe site. En sinds de oude site gerepareerd is, en totdat de nieuwe draait, blijf ik braaf antwoorden, hoor.

@ron, inderdaad. Kom eerst maar 'proeven'. Het enige is dat het on-line inschrijfformulier mij werk zou schelen. Maar we krijgen niet echt honderden nieuwe aanmeldingen per week, dus ik denk dat ik het wel aankan om mensen zelf even in de database in te voeren.

Hugo
 
Ik lees het te vaak hier op het forum, iemand is geïnteresseerd, wil informatie over club, over beginnen, afspreken met iemand op het veld, stuurt mailtje en hoort vervolgens niets meer.

Toch vreemd Ron, ik heb een andere ervaring.
Als secretaris van een modelvliegclub ben ik normaal gesproken de persoon die deze mensen een antwoord moet sturen, en dat doe ik ook! Helaas kan het niet altijd direct dezelfde dag maar meer dan één of twee dagen zit er zelden tussen.
Wat mij opvalt is dat ik daarna in zeer veel gevallen NOOIT meer iets van die mensen terug krijg. Ik krijg geen e-mailtjes meer, geen telefoon en je ziet ze ook niet op het veld.
In het begin stuurde ik na een week of zo nog eens een e-mailtje. Sommige stuurden dan wel een antwoord terug maar dat was meestal negatief, zo van: "Val me niet lastig, ik heb niets geschreven, ik ben niet langs geweest, omdat ik toch geen lid wil, kan of mag worden."
Je snapt dat ik dat dus ook niet meer doe!
Het "probleem" zit volgens mij dus aan twee kanten. Er zijn clubs die laat of zelfs geheel niet reageren, dat is niet goed! Er zijn mensen die niet reageren op de reactie die ze van een club hebben gehad, dat is ook niet goed! :cry:
 
Wat weten de e-mail deskundigen hier nog meer voor?

Geen e-mail adres op je contactpagina plaatsen, maar een contactformulier en daarin de mail adressen van meerdere bestuursleden plaatsen. Contactformulier voorkomt ook dat je mail adressen gespiderd worden door spambots, mits ze niet in de HTML van het formulier staan.
 
Inschrijvingformulier verbergen woord/plaatje/icoon. Pas na telefoontje of gesprek op veld vertellen waar het lid in spé moet klikken. Scheelt al te enthousiaste inschrijvingen.
 
In die tekst dan ook vermelden op welke dagen/tijden mensen aanwezig zijn op het veld.
Geen e-mailtip, maar wij hebben op onze site een kolommetje waar leden hun naam op kunnen invullen als ze gaan vliegen. Mede-leden, maar ook bezoekers kunnen dan zien wanneer er (vrijwel :) zéker iemand op het veld is.

Zoals bij alles overigens moeten de leden dan wel de discipline hebben dat ff in te vullen voor ze gaan en eerlijk gezegd gebeurt dat ook niet altijd.:rolleyes:
 
Johan, hat is echt niet altijd zo, ik heb bij veel vlubs gevlogen en is altijd bestuur op het veld.
 
@Ron,
ik zou het anders willen stellen: "wat kun je voor elkaar betekenen"
De club/vereniging is een verzameling mensen die samen een vergelijkbaar doel hebben. Het zou in mijn ogen verkeerd zijn als het 1 richtingsverkeer is. Je hebt elkaar nodig, maar het moet wel van twee kanten komen. zowel van een (bestuurs)leden naar de club als van de club naar de (bestuurs)leden

Dus ja je hebt gelijk maar wel met een aanvulling :wink:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even langs geweest bij vliegclub.
Had geen klagen over het beantwoorden van mijn verstuurde mail.
Zou een tijdje terug mogen, komen vliegen met mijn P 38.
Kreeg dan s'morgens bericht dat er niet ging gevlogen worden wegens te veel wind.
Vandaag terug langsgeweest, waren een paar leden.
Amaai, wat een club, nog teveel om een woordje te wisselen, zelfs de voorzitter gaf zo de indruk van jij hoort hier niet in het rijtje thuis.
Nochthans heb ik hier 30 Jaargeleden 5 Jaar lid geweest en steeds elk weekend gevlogen en de club mee groot gemaakt.
Mijn leermeester toen is helaas al overleden, maar met deze mentaliteit van vandaag ga ik mij hier zeker niet aansluiten.
Er is trouwens ook geen sanitair voor de dames aanwezig, alles is alreeds 5 Jaar geleden afgebroken.

Morgen maar eens de volgende club bezoeken, hier had ik al antwoord de zelfde dag.
Eeuwig probleem, ook een ledenstop en wachten tot er iemand wegvalt.

Johan.
 
ik heb met lvc emmeloord een goede ervaring.

Had mij aangemeld via de mail en kreeg binnen een week antwoord van de voorzitter via de telefoon. Op zondag belde stefan de voorzitter mij. Het was die dag ook mooi weer dus gelijk mijn funcub gepakt en naar het vliegveld gereden. Waar ik vriendelijk werd ontvangen en waar ik gelijk ook les heb gehad van drie verschillende instructeurs. Ik heb me daarom ook gelijk lid gemaakt van deze club.

mischa
 
Back
Top