De weersvoorspellingen voor vandaag waren redelijk goed en daarom met een paar clubmaten afgesproken een aantal uren te gaan zeilen.
Had zowel mijn "Westen Wind" (Inga IV) alsmede mijn "Draak" meegenomen.
Vooraf nog even getwijfeld of ik ook de "Aquanut" (een Robbe Diana) mee zou nemen, maar omdat ik er toch maar met één te gelijk kan varen leek met dat voor een paar uurtjes varen een beetje te veel worden.
Afwisselend met beide schepen gevaren en na elke wissel was het weer even wennen aan het eigen / andere vaargedrag van beide modellen
(later ging dat wel steeds beter) 
.
Tussendoor even de sticks los om een paar fotootjes te maken, gaat bij de "Westen Wind" een stuk makkelijker dan bij de "Draak".
Laatst genoemde reageert dan meer als een jonge hond die je even de ruimte geeft, maakt van de gelegenheid gebruik, neemt het heft in eigen hand en gaat gegarandeerd op een andere koers, terwijl de "W W" .gewoon door dendert en wacht tot hij terug gefloten wordt

.
Beide schepen zijn een genot om mee te varen en mede door de wisselende windsterktes aan beide schepen vandaag ook weer wat verbeterpunten kunnen ontdekken of wanneer deze reeds bekend waren
(zoals bijv. zeillatten, neerhouders en lij-blokken voor de Draak), weer de bevestiging ondervonden dat deze echt moeten gebeuren.
Dit moet toch een keurig voorbeeldje van RIVM naleving zijn

.
De aangetreden vloot van vandaag

.
Groet, Bert