Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

full
Bij de ISG-Koln waren een 30 tal modelbouwers samengekomen om ondanks de harde wind and temperatuur net boven het vriespunt mee te doen aan de International dag van de Scheepsmodelbouw.

Ik had zowel mijn fregat als mijn duikboot meegenomen, maar omdat de maximale overlevenstijd buiten beperkt was en de duikbootwaterdicht heb ik alleen daarmee gevaren.

Vroeg in het seizoen was het water nog vrij helder maar met de golven was de duikboot slecht zichtbaar voor mij en voor andere schippers. dus vnl boven water gevaren.
Het waren een keuke twee uur - waarna twee uur langzaam weer opwarmen nodig was. Maar ja we zijn geen mooiweerschippers!

Freek

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb me vandaag maar eens goed aangekleed. Gisteren gezien dat er ijs op de vijver lag, dus een uitgelezen kans om dat harde spul maar eens op te ruimen. En aangezien het onderwaterschip van de Parrot toch nog opnieuw geschilderd moet worden is een eventuele verfbeschadiging ook geen punt...

De kleine rookgenerator ingebouwd:
full

En het resultaat op halve kracht:
full

Vanwege de rompvorm van de Parrot gaat ijsbreken achteruit makkelijker dan vooruit. De romp loopt bij het achterschip geleidelijker naar binnen en de scheg beschermt de VSP-bladen
full

Bovendien kun je het ijs eerst "voorbewerken" door er wat water op te spuiten:
full

Filmpje:
[media=youtube]q0MqdsDO9C8[/media]
en
[media=youtube]oLEKWE5M0pM[/media]

In het zonnetje was het wel uit te houden, maar op een gegeven moment begon het weer te sneeuwen...:twisted:

#Roel, heel leuk filmpje om te kijken hoor , goed werk.

Die rookgenerator...lijkt me ook wel iets voor de KH in aanbouw , geeft wel wat extra's , heb geen idee welke rookgenerator in aanmerking komt , nooit mee gewerkt.
Wellicht heb je een tip voor me ? , boordspanning 6 en 12V.

Hoi Roel, heb dat vandaag al eerder te horen gehad. Helaas zal de bemanning zich toch even moeten verbijten. De volgende winter staan ze beschut, dat beloof ik jullie. Misschien is het casco van de stuurhut al eerder klaar.

Gisteren even gevaren met de Gillis, want morgen komt Brecht en gaan wij het wijde water op! :) was akelig in het water leggen, stond veel riet langs de kant.....

20130330165740.jpg

rustig wachtend....

20130330165738.jpg

langzaam naar open water.....

20130330161302.jpg

toch een klein bootje van ver af......

Paul

Roel,
GAAF!
Was er veel lak van de romp verdwenen?
Wat denk je van een "onboard" camera?
Groetjes,

Viel mee... Alleen de striping tussen anti-fouling en rompkleur was beschadigd. Maar ook die moest vervangen worden.

En een "onboard-camera" ... ik heb mijn "gewone" camera wel eens op het achterdek gezet en gefilmd, maar da's niet zo'n succes. Zeker bij de Parrot niet, want dat is geen rustig filmplatform.

Zeilen op de Zwette.

Noordelijke wind en niet zo afzichtelijk koud meer, dus vanmiddag de Zwette op en neer gezeild met m'n Voyager.

Niet veel wind en zelfs zo nu en dan een zonnetje:

full

Zonder handschoenen ging het echter nog niet...

Groeten, Jan.

Wat zijn die dubbele staafmixers toch manoeuvreerbaar.

Afgelopen weekeinde nog documentaires zitten kijken over ijsbrekers, in rusland vaart een tanker/ijsbreker. Die is zodanig ontworpen dat, als die het vooruit te moeilijk krijgt, hij achteruit het ijs aanvalt met zijn azipods. De schroeven zijn zodanig berekend dat ze ijs kunnen hakken. Vreemd gezicht als je een tanker met zijn kont het ijs op ziet schuiven.

Back