Walkera QR X350 GPS Drone

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tom Bollongino, 20 nov 2013.

1. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ja is een DJI frame, wel de pootjes van de F450 clone gebruikt zodat ik 4 rode en 2 witte armen heb :)

2. peter2468

peter2468

Lid geworden:
    20 mei 2014
    Hallo allemaal.

Ik heb een tweedehands Walkera X350 FPV op de kop getikt. Ik ben er heel tevreden over behalve met het beeld. Dat valt op korte afstand (30-40 meter) uit (blauw scherm). Ik ben al enkele uren aan het struinen op internet en lees dat ik dit het beste kan oplossen door met andere antennes aan de slag te gaan. Ik ben er niet helemaal uit welke dat zouden moeten zijn (en hoe deze aan te sluiten op de transmitter).
    Mijn vraag: Wat heb ik nodig om het videobereik van mijn Walkera QR X350 (Devo F7 transmitter met een TX5804 Video transmitter en DV04 Camera) te verhogen.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 20 mei 2014
  3. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Eindelijk bij eHirobo.com een video gevonden die iets onthuld van gimbalsturing.
    Nu moet ik nog uitvogelen hoe ik de DEVO 10 daarvoor moet afregelen.

[media=youtube]K9OXdrIFLn0[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
  5. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Het gaat zie ik nu niet eens over de goede RX (andere stekkeropstelling), maar het principe zal wel gelijk zijn.

6. peter2468

peter2468

Lid geworden:
    20 mei 2014
    Antenne's

Bedankt Schiksie. Die sites hebben me zeker geholpen.

Als ik het goed begrepen heb zou ik op mijn DevoF7 en Quad een Cloverleaf moeten aansluiten.
    Ben ik met deze op de juiste weg?
    ZnDiy-BRY TX-1 FPV Aerial Photo 5.8GHz RP-SMA 3-Blade / 4-Blade Antennas (2 PCS) - Free Shipping - DealExtreme

Ps: Waarom zit hier een hoek van 90 graden in de aansluiting?

Heeft het zin om de TX5804 te vervangen door een TX5803. Bereik zou dan van 100m(waar ik nu al niet aan kom) naar 300m moeten gaan.

Thanx

7. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Hoi Peter, omdat deze antennes meestal op een losse ontvanger zitten die je plat op een frame monteert :)

Ik weet niet of het allemaal de moeite waard is met met die Devo F7.

Er zijn wel mods te vinden :

[media=youtube]pKFozLEMkJI[/media]

[media=youtube]a9GZlDgRYOY[/media]

Nee dat zou ik niet doen eerlijk gezegd...zonde van je geld. Als je ooit echt FPV wil gaan vliegen kun je beter investeren in bijvoorbeeld een Fatshark bril met een andere ontvanger (ImmersionRC 5.8Ghz Audio/Video Transmitter - FatShark compatible (600mw) ). Er is pas een nieuwe versie uit van die bril dus misschien gaan er wel veel in de verkoop op het forum hier :)

8. peter2468

peter2468

Lid geworden:
    20 mei 2014
    Hoi Schiksie.

Het echte fpv vliegen met goggles zou ik zeker willen doen, maar als beginner wil ik eerst nog een hoop leren(zowel qua vliegen als techniek) voordat ik een stap verder ga.
    Ik wil eerst proberen om mijn bereik, zonder al te grote investeringen, te vergroten (van 30-40m naar 100 of liever nog enkele honderden meters).
    Daarom ben ik nog zoekende hoe ik dit het beste (en redelijk goedkoop) kan doen.
    zodoende kom ik uit op:
    1) eerst de antenne's te vervangen (2* cloverleaf voor 10 euro) en
    2) een andere video transmitter te kiezen om boven de 100m uit te komen. zodoende kwam ik op de TX5803 uit (voor 20 euro)

9. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Hoi Peter, owhh dat valt dan inderdaad wel mee :). Vanochtend ook weer even FPV gevlogen met de F550...bij 3e vlucht landde hij opeens 2 weilanden verderop ha ha. Lipo 5000 mah....1 cell kapot....gelukkig lande de Naza heel rustig dus geen schade. Ik had er nu de Immersion 250W opzitten met clovers en bijna een 1 KM geen probleem. Toch ben ik wat angstig met de spektrum omdat die niet heel veel verder gaat dus hopelijk komt vandaag of morgen mijn UHF ontvanger binnen voor de ezUHF zender.

10. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik zie met FPV de bomen door het bos nog niet goed.
    Ik zie vliegers met hele kerstbomen op een driepoot naast hun met meters kabel en allerlei apparatuur. Dat zie ik niet zitten.
    Stel nou eens dat ik een Fatshark Dominator neem met een 5,8mHz ontvanger erin. Daarnaast een zender op de X350 gekoppelt aan de GoPro HERO 3 Black, dan ben ik toch klaar? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik kan ook de Walkera LadyBird V2 FPV BNF krijgen. Dat i.c.m. die Fatshark moet hier binnenshuis toch ook werken?

11. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    nee tom je hebt gelijk. dominator +inbouw ontvanger en lipo die in het hoofdstrap gaat en je bent klaar(met zender natuurlijk) sommige mensen hebben een driepoot omdat ze er een scherm in hebben zitten;) en meestal 1.2mhz ontvanger..

video brill is in dat opzicht heel vriendelijk:D

12. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ja je zit met 2 dingen Tom :) het bereik van je RC zender/ontvanger en het bereik van je video zender/ontvanger. Bij mij is nu de spektrum de bottleneck dus met die UHF kan ik als het goed is de quad op een kilometer of 3-5 nog prima besturen. Maar op die afstand ga ik dan wel weer problemen krijgen met mijn video want dat gaat mijn 5,8 600W niet trekken natuurlijk. Dan gaan mensen dus een groundstation gebruiken om het bereik van hun video signaal te vergroten. Hier staan wat hele goede filmpjes over het FPV gebeuren :

How to FPV: Newbies thread - New troubleshooting video - RC Groups

Vtx power and range | FPV UK

Je die camera heb ik ook op de ladybird, gaat goed met de fatshark Tom :D

13. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    :worship::p:worship::D:worship:

14. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ik heb het zelf nog niet gezien Tom maar zag dat er meer mensen last van hebben. Bij de laatste versies hebben ze nu de sensor board in het midden zitten ipv onder dus misschien heeft het met de positie daarvan te maken.

Walkera G-2D FPV Gimbal Spare Parts Camera Fixing Mount A AG-2D-Z-10(M) - US$13.50

Ik hoop dat ze dadelijk deze ook in losse parts gaan verkopen.

http://www.banggood.com/Walkera-G-2D-Camera-Gimbal(Plastic-Version)-For-Gopro-Hero3-p-920780.html

Die kan je dus zo op de QR schuiven en er zo afhalen als je zonder Gimbal wil vliegen. Dan heb je dus die rail nodig en die bovenste plastic plaat.

15. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik zit nog maar even in de USA. Thuis kan ik weer zoeken en bestellen. Weet nog niet of ik de Ladybird FPV of die nieuwe hexa van Walkera neem
    Mijn huis heeft gewone muren, dus geen betonijzer. Is er al ervaring met 2.4 zender en Fatshark 5.8, of dit 2 of 3 muren haalt?
    Misschien is die hexa al te groot, kan ik hier niet goed uitzoeken, bijna nooit bereik in woestijn en bergen.
    Vlieg ze!

16. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Je moet geen wonderen verwachten met de ladybird Tom, ik kom er buiten redelijk ver mee maar echt goed beeld is het niet :) . Met de mini op 5,8 250 w en 600 w kan ik hier wel mooi om het huis vliegen, is echt geweldig ha ha :)

Wil je die Tali H500 gaan kopen Tom ?

17. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Nee joh, dat kleine køtding, de QR Y100. Maar die met 25 cm. in huis vliegen is ook niets, vandaar de Ladybird.

18. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
  19. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Dank voor de info Jeroen.

Hier nog wat naders over het 5.8 gebeuren.
    Je wordt wel zeeziek van deze kwakbol, want hij kan zijn handen niet even stilhouden om iets rustig te kunnen bekijken.
    [media=youtube]j6LuEhuU-l8[/media]

20. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012

Ja die ken ik Tom ha ha ;). Vandaag effe de zooi opruimen hier en dan ga ik eens naar de tilt kijken op de G2-D.

Gisteren nog effe wat rondjes gemaakt FPV. Je moet te zijner tijd ook een mini bouwen, is echt leuk !!

Deel Deze Pagina