Walkera QR X350 GPS Drone

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tom Bollongino, 20 nov 2013.

1. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Mag ik zo brutaal zijn een kleine correctie te geven? :p

Het is FatShark Attitude, niet Altitude.

2. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004

Ziet er nogal experimenteel uit met al de kabels en snoeren, maar wel leuk filmpje!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Owh ja ha ha sorry Tom :D

@Andy, ja ha ha weinig ruimte om de kabels allemaal weg te werken maar hij vliegt prima.

4. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik vind al die frames zo 'kaal'. Je kan wel lekker overal bij.

Heeft die mini nou nog voordelen boven de b.v. X350?

5. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ja is veel leuker vliegen Tom, zeker FPV :D. Ze zijn sneller en veel wendbaarder, goedkoper en sterker. Als je met de QR crasht kan je waarschijnlijk gelijk een nieuwe body halen..bij de mini's is het vaak wat nieuwe props erop en gaan ;).

6. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ja, zoiets begreep ik ook zachtjes aan al wel. Ik reageer niet meer zo snel als vroeger. :nooo:
    Die kleine LadyBird vind ik al een racemonster, net als de Super CP. Mijn oude lijf vraagt meer om schaalvliegen denk ik. :rolleyes:

7. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik kom er nog steeds niet uit. Ik heb de X350 Pro body ontvangen, en de set omgezet.
    De ontvanger RX702 heeft nog 1 slot over en dat is AUX2. AUX1 is al op aan de functie IOC.

Op de DEVO 10 wil ik de draaiknop AUX4 gebruiken om de tilt van de gimbal Walkera G-2D aan te sturen. In Device -Output zie ik dat de draaiknoppen AUX 4 en 5 door de zender verzonden worden. De servokabel die Walkera met de G-2D meeleverd heb ik op de AUX2 van de RX702 aangesloten.
    Het probleem is hoe ik dus die tiltmotor laat bewegen. Het filmpje van Hirobo dat je pas plaatste gaat uit van een al geprogrammeerde situatie. Ik wil dus weten hoe ik AUX2 in de RX aanstuur.
    Ik vind na uren zoeken op het net, niet meer dan een paar die laten zien dat het werkt zonder dat ze vertellen HOE ze dat gedaan hebben.

Ik hoop dat iemand wel weet hoe deze domme sufkut het moet instellen.

8. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Hoi Tom, je kan toch gewoon in de zender instellen welk kanaal de draaiknop is ? Ik schroef die van mij morgen wel eens open om het te proberen :)

9. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Nou, schroeven is niet nodig! AUX4 wil ik gebruiken en die is actief. Dat is te zien in monitor. Probleem is het programmeren naar de AUX2 van de ontvanger van de X350. Jrij zend wel uit volgens de monitor, maar de RX ziet geen signaal. Voor het programmeren van de zender schiet de handleiding zwaar tekort.

10. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Hij moest wel open want er moesten 2 kabels van de ontvanger naar de Gimbal :). Maar ok....hij heeft het 25 seconden gedaan met de draaiknoppen en nu doet hij helemaal niks meer Tom. Maar even een mailtje sturen naar Walkera dan, ik heb wel een groen led maar de motor's bewegen helemaal niet meer. Stond die sw switch trouwens op 0 of op 1 ?

11. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Normaal werkt alles op stand 1. Ook op 0 geprobeerd, maar das macht kein flaus aus.

Hoe kan jij 2 kabels naar buiten doen als er al 1 voor IOC in gebruik is op de RX702?
    Ik gebruik een standaard 3-draads servokabel zoals meegeleverd bij de G-2D alleen op de Pit, niet op de Roll of AUX.

12. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Mzzz dan is ie bij mij nu stuk :) lijkt alsof de motors in die protectie mode zijn gegaan, de sensor werkt nog wel. Ik heb een RX1002, dus 10 kanaals ontvanger erin zitten.

13. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Dat is dan dik pokke! :-(
    Is dan de gimbal of de ontvanger stuk? Enig idee?

14. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    De controller van de gimbal lijkt het te zijn :) was ik er nou maar afgebleven ha ha. Volgens mij gooit hij de motors in de protectie mode, jammer dat dat ding niet een gewone reset heeft. Ach ja eens kijken wat Walkera zegt. Alleen een nieuwe controller valt wel mee, ik heb trouwens ook de plastic G-2D besteld.

15. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ho ff, niks ha ha! Ik vind dit heel kwalijk! Voor hetzelfde geld werkte alles nog goed als jij niet voor mij aan het graven bent gegaan, dat is waar ik mee zit! :yes:
    Protectie mode zegt mij niets, wel het begrip, maar niet dat dit hier op zat!
    Verder begrijp ik niet dat Walkera voor haar zenders en ontvangers niet aangeeft hoe je die G-2D moet bekabelen en de zender moet programmeren!

16. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
  17. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ha ha ja dan had hij het nu nog gedaan denk ik :) hij werkte even met de draaiknoppen en toen niks meer. Ik had ergens gelezen dat je alleen de signaaldraad zou moeten gebruiken dus misschien heeft hij ook spanning via de ontvanger gekregen en werd dat te veel...hoewel ik op die video ook zie dat ze een normale servo draad gebruiken. Het lijkt erop dat hij in die angle overun protection zet, punt 7 in de manual, de motors werken dan niet meer....maar hoe krijg ik hem daar uit :).

Ik heb even een video online gezet voor Walkera want ze snappen het probleem niet ha ha :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Dat zou vreemd zijn omdat ze zelf bij de G-2D 2 kabels meeleveren met 3 draden, dus waar de voeding ook in zit. Het zou betekenen dat mijn gimbal nu ook naar den clothen is. Alhoewel de normale werking gewoon werkt.

Je kan nooit de dubbele voeding krijgen, dus door zowel de gimbal als de tilt aansluiting van de accu-aansluiting te voorzien, blijf je gewoon met dezelfde voedingsstroom werken. Daarmee kan je niets opgeblazen hebben. Ik heb al meer problemen met deze gimbal gelezen, dus misschien een niet al te stabiel product?

Bij normale werking hoef je maar tegen de X350 te kloppen of hem een licht stootje te geven en de camera draait ver weg uit zijn positie. Dan zou ik in de FN mode de stroom naar de motoren moeten verhogen, maar dat is ook weer op zijn Chinees uitgelegd.

Blijf mij toch schuldig voelen.

19. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ach Tom dat hoeft niet ha ha, misschien was ik er zelf ook ooit een keer mee gaan klooien :). Ik denk echt dat hij in die protectie zit omdat hij door dat draaien dacht dat hij buiten de limieten ging of iets dergelijks. Ik wacht rustig af of Walkera een oplossing heeft en anders sturen ze maar een nieuwe controller op :)

20. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik denk dat jouw probleem bij punt 8 ligt, alhoewel ze niet zeggen hoe je een keiharde reset kan geven. Ja, alleen weer opnieuw aansluiten, maar dat blijft een vaag (Chinees) verhaal.
    Ook geen idee of er al een update is, of dat met het aansluiten van de twee update hulpjes pas een reset doorgevoerd wordt. :confused:

Deel Deze Pagina