Ronald,
Het formaat van het flesje gaat niet passen, ik heb een gelijksoortig flesje gevonden met een smallere diameter, lag echt voor het grijpen, ik gebruik ze om soldeergaspennen mee te vullen, dus dat wordt aanpassen.
Extra tandwielen en een motortje is altijd handig, je weet nooit wanneer dat van pas komt.
Ik ben ook begonnen met het vullen van de boot, het achterste gedeelte heeft de motor, servo's en lengtestabilisatie ontvangen.
Omdat ik alle steunen al voorgemaakt en gepast had was het eenvoudig om alles weer erin te krijgen.
Helaas kan ik nu even niet verder, want ik wacht op wat onderdelen die ik nodig heb voor het voorste gedeelte, hierdoor had ik wat tijd om wat aan de bovenbouw te klussen.
Het achterste stuk gedeeltelijk gevuld, ook een plekje gevonden voor de laadprint.
Om het gewicht van de stabilisatievlakken een beetje te compenseren heb ik twee drijflichamen van styrodure gemaakt, met behulp van mallen in de vorm van de romp gesneden.
Een van de eerste stappen om de luiken functioneel te krijgen, ik heb L profiel gebruikt om een koperen frame te maken, hierop kan ik dan weer de scharnieren solderen.
Om er zeker van te zijn dat de frames niet loslaten heb ik ze verlijmd met 2K lijm, het voordeel wat ik tevens hiermee heb is dat de bovenkant erdoor verstevigd wordt.
De koepel is gevat in een koperen frame met een rubberen tussenring ertussen, het idee is dat glas niet krimpt tov het koper en stuk kan gaan door de druk, de rubberen ring moet dit opvangen.
Na drie pogingen kreeg ik de steun zoals ik heb wilde hebben, de holle binnenkant wil ik opvullen met styrodure om luchtbellen uit te sluiten.
Het mooie weer van afgelopen weekeinde was een goede gelegenheid voor een laagje primer op de bovenbouw, kan ik meteen zien waar nog geplamuurd moet worden.
Ik ga mij deze week richten op het maken van de peroscopen, hierboven de onderdelen waaruit ze bestaan.
Ik moet nog een flink aantal onderdelen op de draaibank maken, zoals de afdichtbussen en uiteraard de peroscoopkoppen, als voorbeeld wil ik die van de VIIC gaan gebruiken.