Walter V80

Hoi Marc 3,

Het begint nu wat te worden, alle spullen zitten er weer in waardoor ik wat dingen kon gaan testen, de ballasttank heb ik 250 cc kleiner gemaakt, met het restvolume van de tank zou het onderwater brengen goed moeten gaan.
Dat is dan weer de volgende stap, het testen en uitbalanceren in de badkuip.

http://youtu.be/HJv4R0XlEcY

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier is het volgende filmpje Marc 3, een snapshot van de vele testen die ik moest doen om de goede balans weer te vinden.
Het volume van de duiktank is verkleint met 250 cc tot ongeveer 500 cc, de duiktijd is verlaagd van een paar minuten naar ongeveer 30 sec.
Stijgen gaat een stuk rapper met ongeveer 15 sec, wanneer alles precies is uitgetrimd kan ik wat testen gaan doen in het buitenwater.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er ligt al wat stof op dit draadje, maar er is een tweede V80 in aanbouw, ik kreeg een verzoek of het mogelijk was er nog eentje te bouwen, ze gaat uiteindelijk naar het buitenland.
Om te laten zien hoeveel werk er eigenlijk in gaat zitten heb ik een video gemaakt, er volgt nog een tweede als de boot gelost gaat worden.

Manfred.

Dank je Marc,
Dit weekeinde ga ik haar trekken uit de mal, ik ga niet een volledig model maken, maar slechts de romp, hij wil hem hebben in twee helften, is trouwens makkelijker met verzenden.
Ik heb de mal eigenlijk bewaard ivm schade of verlies van je model, zo kan je altijd een nieuwe romp maken, het was nooit de bedoeling commercieel te gaan met de mal, te vaak wordt je model doorverkocht voor astronomische prijzen, maar voor sommige mensen maak ik graag een uitzondering.

Manfred.

Ik ben weer een stap verder, de romp nabewerkt in de mal en uiteindelijk gelost, ging op zich best soepel, alleen wat epoxy lekkage bij een van de staarten, oh ja, de houdbaarheid van de gelcoat was op het randje, heb gelukkig al een nieuwe pot aangeschafd.
De video,

Manfred.

ken ik je koopt 10 liter omdat je veel werk heb en dan blijf je met 3 liter zitten voor 2 jaar LOL

gr raf

Mja, klinkt bekend Raf, ik dacht dat de gelcoat wat jonger was, bij de nieuwe pot toch maar even de aanschafdatum erop gekriebelt, 2 jaar houdbaar is trouwens wel de max.
Het geeft de man wat te schuren en te plamuren, dat is hij wel gewend.

Manfred.

Het laatste deel van de serie, de boot is nu onderweg naar een mede modelbouwer in het buitenland, ik hoop dat hij er even veel plezier van zal hebben als ik met de mijne,

Manfred.

Back