Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oei... dan heb je blijkbaar de "low voltage cut off" in je auto niet goed staan, want zo laag mag je helemaal niet kunnen komen....Van de desbetreffende accu was idd 1 cel op 2.55V gekomen waar de andere 2 op 2.95 waren blijven steken.
Ik merkte aan de auto dat hij ineens veel langzamer reed.
Ben gelijk gestopt en daarna aan de lader de hiervoor beschreven problemen tegengekomen.
Nou ja... dat betekent dat je dus dwars door de LVC heen aan het rijden was....Maar wat mij verbaasde is dat ik gewoon door kon rijden nadat de auto ineens langzamer begon te rijden.
toch heeft minimaal eentje daardoor al een keer geen ontvangersspanning meer gehad..
Precies, dat is het grote probleem. Het spanningsverloop tijdens het ontladen van een LiPo blijft gedurende een groot deel van de ontlaadtijd behoorlijk vlak, het daalt wel iets maar niet zo gek veel. Raakt de accu echter leeg dan daalt de spanning steeds sneller...... Ik heb er een paar op de club die echt op het lipo alarm vliegen..
dan hoor je bij gas geven dat ding gaan piepen, en bij omlaag komen stopt het weer..
toch heeft minimaal eentje daardoor al een keer geen ontvangersspanning meer gehad..
De balancer laad nog steeds keurig door naar 4.6V