Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

Discussie in 'Speedboten' gestart door Samz11, 2 sep 2013.

  1. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    jawel maar m'n wasabi is natuurlijk veel leuker!
     
  2. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.582
    Locatie:
    Veenendaal
    Sam, mijn complimenten, hij vaart al een stuk beter dan de maiden! Er zit zeker snelheid in en met wat fijn afstellen zal hij nog stabieler varen. Als de romp nog iets hol loopt, zou ik dat zeker nog vlak maken. Dat kan een heel verschil maken!
     
  4. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ja idd ik ga van het weekend nog maar een keer varen en klooien met het zwaartepunt en de hoek van de as, maar als het daarna nogsteeds zo duikt, ga ik aan de slag met plamuur. ik heb lakplamuur, dus dat komt wel goed.:cool:

    Gr. Sam
     
  5. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    heb ook even Hobbyking gecontact over de zenderset. Heb ook de filmpjes van de servo erbij gedaan en als ze me geloven, sturen ze me een nieuwe op! het wordt nu onderzocht.

    Gr. Sam
     
  6. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    helaas niet kunnen varen dit weekend, morgen of overmorgen hopelijk meer...:cool:
     
  7. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Vandaag even gevaren met Pieter zijn as en dat probleem is nu prima opgelost! Bootje ging wel weer leuk, maar ik ging al snel weer terug naar de kant om de ashoek wat te verstellen. na het wegvaren had ik ineens geen aandrijving meer. oorzaak(had ik al aan zien komen) prop en nut eraf gedraaid. ik had wat aangepast aan de stinger waardoor ik de nut zemaar wat minder strak kon vastdraaien om het even kort te houden. ik heb de aanpassing weer teruggezet, en heb even het borgmoertje van m'n wiesel geleend voor m'n wasabi. met de eerstvolgende china bestelling komt er een nieuwe nut mee. het zit nu zo:
    [​IMG]
    geen al te beste foto zie ik nu, maar het is duidelijk lijkt me.
    kan wel ff zo toch? hij zit muurvast vast gedraaid. Nu heb ik alleen geen 34mm propjes meer. ik heb nog een 2 blad 35mm metalen prop, en een 36mm 3blad plastic, allemaal spoed 1.4. Alle electronika blijft nu nog handwarm dus denk dat dit wel kan of is de 35mm metalen prop een beter idee? die efficientie is hoger en ligt toch ongeveer gelijk aan een 37-38mm plastic prop?

    Gr. Sam
     
  8. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ha Sam,

    Ik heb nog een zakje 35mm plastic props liggen. Voor een as van 1/8 inch. Heb je daar wat aan? Dan mag je ze hebben. Kan ik ze zaterdag wel meenemen.
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    en ik vul het aan met 2x 2S 3700 35C lipo's voor je Sam !;)
     
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    wauw het lijkt wel of ik jarig ben! bedankt mannen!
    @Rob ik (en m'n wieseltje) zijn je dankbaar!;)
    @Pieter neem maar mee, 1/8 is 4,75mm toch? daar heb ik dan wel een opzetstukje voor, bedankt!
    ik sta dik bij jullie in het krijt ;)

    Gr. Sam
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
  11. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Dit is toch wel heel goede service van Hobbyking zeg! ik had over die defecte zender een mailtje gewaagd en via een of andere procedure m'n verhaal gedaan incl. een filmpje(wat volgensmij goed geholpen heeft), en ik krijg een nieuwe opgestuurd! met de duurste verzendmogelijkheid. Wel balen dat de zender tijdelijk niet op vooraad is in het EU pakhuis, maar wachten voor een gratis bestelling t.w.v. 50 dollar, vind ik niet erg!:D
     
  12. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Nou, volgens mijn berekening is 1/8 x 2.54 (een inch) = 3,175mm
     
  13. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Nou, vandaag gevaren met Rob en Pieter, wel erg hoge golven, dat had ik niet verwacht! hoe dan ook, ik heb het met de 3 blad prop geprobeerd, maar dat ging niet zo, dan zou ik weer drastisch moeten verstellen met de as hoewel ik waarschijnlijk toch met een 2 blad ga varen. daarna toch maar met een metalen 2 blad 35mm prop geprobeerd en waaauuuw dat gaat écht een heel stuk sneller en ik heb nog niet eens vol gas gevaren! helaas geen beeld, volgende keer bij vlakker water waarschijnlijk wel. ik zag dat hij nog wel het zelfde stuiterd, dus misschien toch maar eens de bodem plamuren.

    Gr. Sam
     
  14. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ik heb ook de bodem toch recht geplamuurd met een rechte metalen liniaal.
     
  15. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
  16. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Goede beslissing, bij mijn Rocket was het plamuren de truuk om hem van een wiebelboot in een strakvarend scheepje te veranderen.
     
  17. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    mwah ziet er nu nog niet uit, morgen foto's
     
  18. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    oké is goed hoor
     
  19. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    vandaag geschuurd en weer geplamuurd want het was toch nog niet helemaal recht. nu maar eens 3 dagen laten uitharden en dan maar weer verder, komende tijd geeft de wind me toch geen kans om te varen. foto's komen toch even nog maar niet ;)

    Gr. Sam
     
  20. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    heb de bodem geschuurd en de putjes weer opgevult, het is nu wel toe aan wat kiekjes.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    volgende keer nog wat schuren en dan weer de lak eroverheen.
    Gr. Sam
     

Deel Deze Pagina