Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

Discussie in 'Speedboten' gestart door Samz11, 2 sep 2013.

1. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ik heb deze koppeling besteld via ebay, dus dan maar wat langer wachten. zondag ga ik waarschijnlijk weer varen, nu nog met een opzetstukje.

Gr. Sam

2. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    vandaag weer gevaren met de koppeling aardig uitgelijnd. hij had er de gang weer lekker in. hij stuiterd nog wel, zo meteen volgt een filmpje. na de 2e accu bijna leeg gevaren te hebben, kwam er ineens een vreselijk geluid uit m'n bootje. gelukkig heb ik besloten om niet naar de kant te proberen te varen maar te hengelen, want de hele motor steun ligt eruit! waarschijnlijk niet goed ontvet of toch door het herhaaldelijk stuiteren wat de boot doet. nouja, geen heel groot probleem gelukkig. gewoon teruglijmen en goed opruwen en ontvetten.

3. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Filmpje is onderweg !

4. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    heb 'm binnen, hier is het filmpje, de kwaliteit is alleen wel achteruit gegaan door de email. maar het is te zien. hij gaat dus echt duidelijk met de neus omhoog steeds. heb later een klein blokje lood voorin gelegd en het ging toen al beter. daarna nog iets meer naar voren verplaatst en met de as versteld naar beneden, en toen zag ik vooruitgang. denk dat ik aardig in de richting kom. daar is helaas geen film matriaal van.

Gr. Sam

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ik zal een tweede poging wagen qwa kwaliteit Sam ....

6. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006

7. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ah das beter! iemand ideeën om deze boot goed te laten varen?:)

8. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Hopt wel serieus op hogere snelheid, lijkt op de neus toch altijd te licht wordt, waar licht het zwaartepunt momenteel?

9. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    op 34,92%! de gehele romp komt trouwens echt uit het water, misschien gewoon te licht? boot weegt 1468 gram vaarklaar..

10. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Ik zou de je ashoek eens wat naar omlaag instellen als je zwaartepunt al zo ver naar voren ligt. Als dat allemaal niet helpt kan je altijd trimtabjes plaatsen, sommige bootjes kunnen zonder anderen hebben ze simpelweg nodig.

Roy

11. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    als de hoek naar beden gaat, gaat de boot als een dolfijn duiken en gaat ie soms echt onder water, dus dat is het ook niet. denk dat het dus tijd is om trimtabs te bestellen.

Gr. Sam

12. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Wat je ook kan doen is proberen een ridepad te make ipv een echte scherpe deep V, als je dan je zwaartepunt op 28% legt en de strut een paar graden omhoog krijg je een boot die netjes op dat ridepad vaart, probeer eerst zoveel mogelijk met voordat je trimtabs op de boot zet, succes!

13. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Hah toevallig! Er zit al een ridepad op! ;) misschien dat dat de oorzaak is? Ik zal het zwaartepunt op 28% zetten en de strut ietsje omhoog.

Gr. Sam

14. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Boten met ridepad lopen goed (vind ik dan persoonlijk) met de stinger een paar graden positief, hoeveel moet je maar uit wat experimenten opmaken. Let er wel op dat je je flexas extra controleert. De flexas van boten waarmee ik vaar met negatief stingerhoek moet ik nagenoeg nooit vervangen, bij mijn Pursuit waarbij ik de stinger wat positief heb staan is dat om de 30-40 vaarten. Just a tip...

Roy

15. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ook een nieuwe as gekocht omdat de huidige flexas het waarschijnlijk niet heel lang meer gaat houden, hij is wat verbogen tijdens het uitbreken van de motor ;)
    Flexas
    met deze as kan ik de hele as er vanuit de stinger er uit halen.
    ook voor de zekerheid trimtabs meebesteld:
    trimtabs
    mochten ze nog nodig zijn, en anders kan ik ze altijd nog wel in de toekomst gebruiken, of verkopen ;)

Gr. Sam

16. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Nieuwe lader is binnen!
    Nu weer de accu's balanceren;)

17. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    Vanochatend kwam de nieuwe koppeling al binnen! complimenten aan promise hobby, binnen een week al binnen! dus weer gevaren. weer lekker een middagje bezig geweest en het zwaartepunt ligt nu na het afstellen op 29-30%, en de ashoek op neutrale stand(ongeveer 1-1,5mm tussen aslager en tafel als de boot op de tafel ligt). hier wat beeldmateriaal eerst een filmpje met de slechte afstelling en een mooie flip waarna er wat modder op de bodem zat, niet zo heel diep daar dus..:rolleyes::

en nu met de nieuwe Iphone 5S een slomo gemaakt met de slechte afstelling:

en nu nog 2 filmpjes met de wat betere afstelling, we komen langzaam in de buurt! nu ook eens vlak water afwachten, om echt te kijken waardoor het overige stuiteren nog komt.

op het laatst, hoorden we tijdens het varen ineens een harde tik, alsof het roer een tak had geraakt o.i.d. waarna het roer niet meer reageerde.. na even hengelen de boot weer aan de kant gehaald. niks te zien aan het roer, terugslag niks mee gebeurd, dus de kap open gemaakt. de servo reageerd niet meer! waarschijnlijk heeft de servo het dus begeven. zo eerst nog even een andere servo er op aansluiten om er zeker van te zijn dat het probleem bij de servo ligt. daarna snel een nieuwe bij het EU warehouse bestellen en hopen dat hij er voor aankomend weekend is.

Gr. Sam:cool:

18. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
  19. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Ik zou eens gaan proberen op een vlakke plas, op de filmpjes wipt de boot niet echt maar hij springt meer van golfje naar golfje, die 1.5kg draagt daar natuurlijk toe bij. Als je op vlak water met een neurtale ashoek weg komt ligt het aan het water in combinatie met jouw bootontwerp. Anders zou ik proberen de achterkant te drukken met een positieve ashoek.

20. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    goed plan! idd eens kijken hoe het gaat op vlak water, dit zijn toch al aardige golven. moet van de week nog wel lukken en anders volgend weekend nog wel.

Gr. Sam

Deel Deze Pagina